Ik zit lichtelijk met een dilema, misschien dat jullie me kunnen helpen of een nieuwe ingeving kunnen brengen
Ik zal eerst even mijn schoolverleden uitleggen..
Na mijn Havo ben ik uit huis gegaan. Samen met mijn zus ben ik in de buurt van Zwolle gaan wonen op een boerderij, met de paarden bij huis. In principe een droompje die uit kwam. Ik zou een studie gaan volgen op het Windesheim. Na de verhuizing en voor het begin van school, ben ik op een dressuurstal gaan werken want ontzettend goed beviel en waar ik heel veel plezier in had. Dit werken was natuurlijk veel leuker dan een saaie studie op school. De studie vond ik echt niet leuk, en ben ik snel mee gestopt en blijven werken op de dressuurstal. Ik zou de rest van het jaar blijven werken en volgend schooljaar met een nieuwe studie beginnen. Zo gezegd zo gedaan, ben gestopt met werken en een nieuwe studie gaan doen in Amsterdam. De reistijd was uiteraard erg ver maar kwam al heel snel achter dat deze studie het zeker niet was. Toen ben ik nog geswitched naar HBO Hippische Bedrijfskunde, dit moest het dan helemaal zijn. Deze opleiding viel echter ook ontzettend tegen en toen ik ook nog mn knie brak en heel veel lessen had gemist stopte voor mij ook deze opleiding naar een jaar.
Mijn zus was inmiddels een beetje 'klaar' met de paarden en koos zeg maar voor een carriere in de business, en ging dus verhuizen naar Amsterdam. Ik trok bij mn vriend op stal in in de omgeving van Almelo. Ik had inmiddels zelf 3 paarden waar ik fanatiek mee op concours ging ed. Afgelopen schooljaar wou ik eigenlijk Horse business management doen in Emmen, maar gezien je dan eerst gewone commerciele economie moest doen, leek me dit toch niet zo leuk. Toen zag ik de opleiding Equine Business and Economics op het Van Hall Larenstein in Wageningen. Van deze opleiding had ik nog niet gehoord en het leek me fantastisch!
Nou was afgelopen jaar eigenlijk heel erg leuk, maar met een reistijd van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug en mijn niet al te beste motivatie liep het natuurlijk niet helemaal lekker. Toen in een tentamen periode mn vader ook nog op de hartbewaking kwam had ik die tentamens (waaronder ook herkansingen) helemaal verkloot. Dit gat heb ik nu qua studiepunten helaas niet meer kunnen dichten, ik had ook gewoon teveel lessen gemist en ben niet een die hard leerder. Nu zit ik dus eigenlijk weer zonder school, en weet ik niet zo goed meer wat ik moet doen!
Nou zijn er natuurlijk meerdere opties.. Zo hebben ze in Wageningen een administratie fout gemaakt, waardoor ik het hele jaar bij een andere studie ingeschreven heb gestaan waardoor ik me dit jaar dus opnieuw voor dezelfde opleiding in zou kunnen schrijven. Nou zit ik ook al sinds ik van de Havo af kom, te twijfelen om HBO paardensport in Deurne te gaan doen. Of de optie is om te gaan werken in de paarden..
Even wat aanvullende informatie op mijn huidige situatie: mijn vriend heeft zijn eigen trainings/handelsstal en ik ben zelf ook al een paar jaar bezig met mijn eigen stal, dit uiteraard meer hobby matig maar heb momenteel 4 dressuurpaarden (aardig veel naast een studie met zoveel reizen) en heb mijn vrachtwagenrijbewijs..
Nu zit ik dus met het dilema wat ik moet doen, gezien mijn mislukte schoolpogingen. Ik vind zelf namelijk dat hoe graag ik de paarden ook in wil, en dat ook wil/ga proberen, dat ik toch een opleiding achter de hand moet hebben!
De in principe drie opties die ik nu heb zitten ook weer wat haken en ogen aan.. Want voor elke optie moet ik concessies doen. Ik weet alleen niet welke het beste is zeg maar. Verhuizen is voor mijn vriend in beperkte zin mogelijk, hij wil natuurlijk in deze regio blijven waar we nu zitten ivm klanten. Ik wil zelf liever niet alleen verhuizen omdat ik mezelf natuurlijk niet echt kan redden met 4 paarden met wedstrijden ed.
Enn ik zit ook nog met mn chihuahua
Ik euh hoop dat jullie mn verhaal/dilema/opties een beetje snappen en mij misschien wel kunnen helpen
Bedankt alvast!