Ze betalen je bruto uit, je zult dus zelf geld moeten achterhouden. Afhankelijk van wat je nu per jaar verdiend zul je dus 37 of 42% aan belasting moeten betalen.
Bij de baan waar je t meest verdient je loonheffing aan bij de ander uit. En dan volgend jaar terug vragen via de aangifte
DeSa
Geplaatst: 29-06-13 08:57
Klopt, het is ook echt geen vetpot hoor Als je het nou bruto mocht houden maar ook dat zit er niet in.
Heb je echt geld tekort ja dan is het een mooie oplossing maar gewoon voor extra luxe zou ik er niet meer aan beginnen.
Wafel
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-13 08:59
je word max belast bij een 2e baan dat krijg je terug het volgende jaar, of als je opgeeft meteen. maar als je dan die 6 euro nog wat de belasting die je niet terug krijgt aftrekt... blijft weinig over..
DeSa
Geplaatst: 29-06-13 08:59
WillemYntJee schreef:
Bij de baan waar je t meest verdient je loonheffing aan bij de ander uit. En dan volgend jaar terug vragen via de aangifte
Loonheffingskorting bedoel je denk ik. Maar naast je fulltime job waar je als het goed is loonheffingskorting voor krijgt, betaal je voor een krantenwijk gewoon de volle mep. En valt er voor de krantenwijk dus niks terug te vragen, enkel te betalen.
Toen ik vroeger een krantenwijk had, was het loon een stuksloon. Ik kreeg een paar cent per bezorgde krant. Bij de ochtendkrant was dit hoger dan bij de huis aan huis bladen. Maar huis aan huis waren 's middags en meer huizen, waardoor ik de huis aan huis een paar jaar heb bezorgd en de ochtendkrant alleen maar 1 zomervakantie 3 weken.
Abiola
Geplaatst: 29-06-13 09:20
Wafel schreef:
Jawel.. Van een krantenwijk krijg je het teveel betaalde terug. Je betaald te veel als het als 2e baan is.
Als ze je bruto uitbetalen(?) wordt er niets ingehouden en betaal je dus ook niet te veel. Ik zou dan minstens veertig procent van dat loon apart houden voor de belasting.
Blanket
Geplaatst: 29-06-13 10:18
Wafel schreef:
Maar wat ik niet snap is dat de krant onder het minimumloon mag betalen...
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat een krantenwijk niet wordt uitbetaald per uur maar per stuk dat men heeft bezorgd. Er is dan dus geen sprake van een minimum- of maximumloon.
Ik werk bij een verspreider en wij betalen bruto als netto uit Gaat via loon gelijkgestelden en je betaal niet direct via je loon loonsbelasting je zal dit wel aan het eind van het jaar moeten opgeven dus er wordt dan als je nog een 2e baan heb waarschijnlijk wel geld ngehouden nu heb ik voornamelijk minderjarigen in dienst die alleen dit als baantje hebben en dan mogen ze meen ik niet meer dan 1500- pj verdienen voor de kinderbijslag
gezien dan de verdiensten niet bepaald hoog zijn komen ze daar niet aan