6 juli is het dan zo ver, we mogen naar free festival! Ik ga samen met een vriendin heen, we wachten al zo lang en nu besluit haar werk dwars te doen dus hoop dat hier iemand zit met verstand van wat mag wel en wat mag niet.
Mijn vriendin werkt 5 jaar! 25 uur in de week op vaste dagen, nooit in die 5 jaar heeft zij op zaterdag gewerkt. En nu, precies op 6 juli moet zij op zaterdag werken. Ze heeft verteld dat zij absoluut niet kon, maar helaas ze moet zelf maar vervanging regelen.
Wat zijn haar rechten? Dit alle is zonder overleg gegaan. ( ze heeft een vast contract ) Dit verpest niet alleen haar 6 juli maar de mijne ook, ik zie mezelf niet alleen heen gaan.
Wie o wie heeft hier verstand van
RusselNuwell
Geplaatst: 26-06-13 14:04
Het lijkt me dat dit is opgenomen in haar contract. Zo staat in mijn contract dat ik beschikbaar moet zijn, tenzij dit redelijkerwijs niet van mij verwacht kan worden. Als in haar contract wel vaste dagen staan vermeld, dan kan ze het gewoon weigeren.
Wanneer hebben ze haar verteld dat ze op die zaterdag moet werken ?
Kentaro
Geplaatst: 26-06-13 14:07
Ik weet niet wat voor 'n werk zij doet, wat voor 'n contract zij heeft?? Ik zelf werk 3 vaste dagen per week. Een hele enkele keer wordt er gevraagd of ik een dag wil ruilen met een andere (werk)dag. Kan ik dan niet, dan kan het niet. Dus als ik naar mijn eigen situatie kijk, is het absoluut niet mogelijk dat ze mij kunnen verplichten in het weekend te werken
Youknowme
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 14:10
Ijspeert: dit hebben ze haar niet verteld ze staat opeens ingeroosterd.
Ik ga aan haar vragen wat er over zaterdagen in haar contract staat
Kentaro: ze heeft een 25 uurs vast contract en werkt bij de hema
Als ze nog nooit op zaterdag is ingeroosterd gewezen,was het misschien wel zo netjes dat ze dat even van te voren melden. Maar ja het is natuurlijk vakantietijd dus zijn er vaak veel vaste medewerkers op vakantie. Laat haar inderdaad even het contact nakijken.