Help! Morgen instaptoets!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slagchoco_91

Help! Morgen instaptoets!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:34

Hallo bokkers! :)

Dit jaar heb ik mij aangemeld bij een nieuwe opleiding(sinds een aantal jaar te hebben gewerkt).
Ik heb vandaag een email binnen gekregen dat ik de intake met goed gevolg heb afgerond, oftewel; ik ben ingedeeld in het nieuwe jaar *\o/*

Nu heb ik in de bijlage gelezen dat ze een instaptoets gaan afnemen voor rekenen en nederlands.
Mijn denk-niveau is hoog genoeg voor de opleiding maar ik ben al een paar jaar uit de schoolbanken, en alles is daarmee wel wat verwaterd. Mijn hamvraag is dus vooral is deze toets een peiling of een toelatingstest?
Ik weet zeker dat ik het niveau aan kan, maar ik zal eerst mijn studeren weer op moeten pakken voordat ik weer op mijn oude niveau kan presteren.

Alvast bedankt voor de reactie!
groetjes Slagchoco

Marieke_K

Re: Help! Morgen instaptoets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:36

Instaptoets is een peiling, tenzij de opleiding eisen mag stellen aan je toelating, maar dat is meestal niet zo (heb je een diploma dat toelaatbaar is, dan ben je toelaatbaar). Bij ons bepalen we aan de hand van de instaptoets of iemand moet bijspijkeren in NL of wiskunde.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:38

Welke opleiding ga je doen?
En de vraag of het een peiling of een toelatingstest is... toelating zou betekenen dat het deel uit zou maken van je intake... en dus nog niet zou zijn toegelaten.

Sem_

Re: Help! Morgen instaptoets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:46

Ik denk dat het een peiling is. Ik heb vorig jaar een studie gedaan daar moesten we ook instaptoetsen
maken voor Nederlands, Engels en wiskunde (waar ik een 2,4 voor had). Dat was puur om te peilen
waar je stond en aan de hand daarvan kreeg je advies om bijscholing te volgen (of niet), maar ook dat
was niet verplicht.

Van de studie waar ik me nu voor in heb geschreven weet ik dat, wanneer je je ná juli inschrijft je ook
een intake gesprek krijgt en instaptoetsen, aan de hand daarvan krijg je een advies, maar uiteindelijk kunnen
ze je op basis van die intake niet weigeren. (SPH bij Avans).

Als je het zeker wilt weten, gewoon even contact opnemen met de school.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:16

Ik ga verzorgend IG doen, het was een peiling(99% zeker) de docent gaf aan dat het is om te kijken waar je nu op dit moment staat. :j Dus dat valt mij gelukkig mee allemaal :)