Website.. Hoeveel vraag ik er voor..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Website.. Hoeveel vraag ik er voor..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:27

Dag lieve bokkers!
Jullie hebben mij regelmatig geholpen met dingetjes als HTML.
Nu heb ik een half (?) jaar geleden mijn eerste eigen opdracht gekregen.
Een volledige website bouwen & designen.
Hierbij moest ik zowel kleur uitzoeken als een goede header maken, en een volledig werkende website. MAAR een vrij lastig onderwerp/ uiterlijk van de website. De website word dalijk gebruikt om boeken te verkopen die de opdrachtgever zelf geschreven heeft. De boeken spelen in de tijd 1930 tot 1970 +-. De style van de site is dus ouderwets en moet Jugendstil bevatten. Tegelijkertijd toch een nieuw tintje dus erg lastig..
Nu had ik vandaag weer een afspraak met de opdrachtgever en hij was al erg tevreden over de site. In principe heb ik heeeeeeel lang de tijd voor de site. (tot 2018! Omdat dan het laatste boek pas klaar is) Heb mij dus goed verdiept in Jugendstil en auteursrechten enz enz. Veel schetsen, ontwerpen, fonts zoeken die vrij te gebruiken zijn, en ga zo nog maar even door.

Nu kwam vandaag die vraag.. Heb ik al bedacht wat voor vergoeding ik ervoor wou hebben... Daar had ik nog niet over na gedacht. Ben al blij dat ik deze kans krijg, en ik er dus heel lang de tijd voor heb. Dit heb ik ook gezegd. Een vrij grote site word het uiteindelijk (met bestellen van boeken enz enz) dus staat het dalijk mooi op mijn portfolio. Wel heb ik mijn laptop aangeschaft (weliswaar omdat IK dit wou omdat ik anders geen fijn apparaat had om op te werken), en een tablet..

Maar wat vraag je als beginner nou voor zo'n website? Ik heb eerlijk gezegd niet de 'ballen' om bijvoorbeeld te zeggen €100,-!
Ik zou niet weten hoe ik hier een goede prijsschatting voor kan maken, dat de site en het werk ook echt waard is.. Wat is te veel? Wat te weinig? Ik weet dat het vaak om vrij grote bedragen gaat, maar is dit het als beginner wel waard?

Wie kan mij tips/advies geven over een nette prijs?

8nnemiek

Re: Website.. Hoeveel vraag ik er voor..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:39

Je kan er natuurlijk gewoon een rekensommetje van maken.. een bedrag als € 5,- per uur mag je best eraan verdienen als beginner, dat is een leuk vriendenprijsje zeg maar.. Dan kun je van tevoren zeggen hoeveel tijd je verwacht nodig te hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:42

Dat is waar. Ik heb er al wel een hele tijd ingestoken die ik niet bijgehouden heb...
Maar daar kan ik wel wat op verzinnen. :j
Maar dan zit ik toch al wel weer gouw op/over die €100,-.... Die hoge bedragen toch ook! Krijg er nu al de kriebels van om dat uit eindelijk te vragen.. :brr: %)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:45

€100 is echt een schijntje voor een mooie, professionele website :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:59

Vonden jullie dat niet lastig? De eerste keer een prijs maken?
En waar ligt de grens van professioneel? Mijn indruk van de site is namelijk wat 'kinderlijk' komt door de kleur die de opdrachtgever graag wou hebben, en de header waar hij erg enthousiast over was. Hij vind de site heel mooi. Ik kan beter maar om in de style Jugendstil, ouderwets, en tegelijkertijd ook nieuw was een hele uitdaging en ook erg lastig. Uiteraard een goede oefening, om wat meer out of the box te denken. Dat lukt dan weer aardig. Ben aardig van beeld van de site veranderd. Zo had ik in alle ontwerpen 3 blokken onder mijn content. Met het bouwen van de site zijn ze naast de content beland. :=
Daar heeft dan toch tijd in gezeten maar wat noem je professioneel..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:01

Mijn eerste site heeft me 2000 opgeleverd :=

Het hangt ook vn de kwaliteit af natuurlijk, heb je al wat meer om te laten zien? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:04

Ik wil je zo best even een PB'tje sturen met een printscreens. Vind het in dot stadium wat 'onbeschoft' om het op internet te zetten.
De site werkt. Linkjes zijn aan elkaar gekoppeld enzo, de aanpassingen die net besproken zijn zijn uiteraard nog niet gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:07

Via PB is prima hoor :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:18

Je hebt PB!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:20

Mn vriend vraagt rond de 10 euro per uur, of spreekt gewoon een bedrag af. hij heeft een keer 300 euro gekregen en een keer 500, wat voor goede sites opzich nog goedkoop is ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:22

Ja dat weet ik.. Er word heel veel geld gevraagd voor een website.. Alleen vind ik het moeilijk om dat te vragen.. :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:27

Je kunt het LU ;) zijn het bekenden van je?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:29

Dankje! Haha nu komt het ergste! Mijn OMA is nogal een opschepper en via mijn oma nam deze man contact met mij op..! Van mij dus geen bekende. Wel van mijn opa en oma, het zijn overburen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:47

:= ik snap het.. Maar aan de andere kant, JIJ komt die mensen dus wss niet al te vaak tegen, dat maakt het gelukkig wat makkelijker ;) noem een prijs en als hij het er niet mee eens is kun je altijd nog zien wat je doet! Zo te horen zit er behoorlijk wat werk in dus zeker niet te laag gaan zitten :n

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:50

Aan wat zou je dan denken..? Dat vind ik dus zo lastig! :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:51

Mijn vriend enkele honderden euro's per uur.. maar die is dan ook professioneel bezig en weet donders goed wat hij doet. Zit dan ook vaak in het buitenland, werkt in een bedrijf dat weer werkt voor erg bekende merken.

Wat je er voor vraagt hangt enorm af van wat je kunt. Dus ja, wat kun jij?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 23:02

Jeetje... Honderden euro's..!
Ik kan een werkende site in elkaar zetten met werkend contactformulier..
Ik ben pas een jaar bezig op schoolniveau dus professioneel kan je het niet noemen. Ik verdiep mij er wél in.
Weet ik iets niet ga ik eerst zelf op onderzoek uit.
Foto's, filmpjes etc is geen probleem. Ik moet nog heel veel leren, dat is een ding dat zeker is, maar in de tijd dat ik er mee bezig ben steek ik veel op moet ik zeggen!
Moeilijk te zeggen wat je precies kan als er zo veel mogelijk is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:16

Heb je geen voorbeelden dan? Vergeet niet dat de markt hierin enorm verzadigt is. Mensen die veel er voor kunnen vangen zijn mensen die schitterende dingen neer kunnen zetten. En geen (sorry voor mijn frans) flut-site die je 9 v/d 10 keer tegen komt als iemand zegt sites te kunnen bouwen. Heb je al eens wat gemaakt?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 06:37

Voorheen alleen schoolopdrachten.
Ik heb zeker wel voorbeeldjes gemaakt, maar dit waren desings in Photoshop, en als ik ergens in thuis ben is dat het wel. := de voorbeeldjes waren vooral strak, netjes met wat gefriemel. Voorzichtige kleuren, die niet te fel waren. Dat strakke ben ik inmiddels van af, wat meer richting Jugendstil maar toch overzichtelijk. Ook wat fellere kleuren. (Richting van huidskleur en oranje)
Mijn voorbeeldjes waren dus compleet anders dan het nu is.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:38

Ik heb zelf zon 1600 betaald voor mijn site incl huisstijl en logo ontwerp maar was achteraf niet zo tevreden omdat t niet grwdig werkte. Zo even een bedrag noemen is dus lastig omdat t afhankelijk is ook van wat je in de site verwerkt. Is t voor jou ingewikkeld of is t ook echt ingewikkeld. Als t voor jou ingewikkeld is en du veel tijd kost vind ik niet dat je op uur basis kunt werken voor je klant omdat een professional t dan sneller op had kunnen leveren

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:05

De site zelf komt eigenlijk vanzelf. Met zo af en toe een stukje waarbij je vast loopt, maar vooral het vooronderzoek neemt veel tijd in. Wat is het juiste kleurgebruik? Wat zijn de elementen die erin voorkomen? Hoe maak ik hem overzichtelijk maar toch in die style. Dat is wat ik heel lastig vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:38

Ik heb inmiddels wat gezien en ik denk dat 200 a 300 euro erg reëel is. Daar nog BTW bij op als je het wit doet :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:42

Echt? Dat zie ik toch wel als een compliment! Bedankt voor je schatting!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:43

Ben nu toch wel benieuwd naar de printscreens haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 08:45

SuperSmurf schreef:
Ben nu toch wel benieuwd naar de printscreens haha

Je hebt pb