Trimopleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Trimopleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 11:51

Aangezien ik nu klaar ben met school en nog verder wil studeren wil ik graag trimopleiding voor honden proberen te doen.
Nu wil ik vragen hier of mensen misschien een trimsalon weet die cursussen geeft in de buurt van Nieuwegein/Utrecht/Houten en omgeving.

Juud87

Re: Trimopleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:01

Het HKI zit in Houten/Bunnik. Verder heb je nog PTC+ in Barneveld. Over beide opleidingen zijn er voors en tegens te zeggen. Ik heb zelf Barneveld gedaan, een collega heeft bij het HKI gezeten.
Maar wil je professioneel gaan trimmen of voor de leuk erbij? Het wordt namelijk vaak onderschat wat het allemaal inhoudt. En ga op tijd op zoek naar een stageplaats. Hier in de omgeving zijn er bar weinig, weet niet hoe het bij jou is natuurlijk. Maar lang niet elke trimsalon neemt een stagiaire wegens ruimte, tijd of een andere reden.
En wat is jouw vooropleiding? Heb je iets met dieren gedaan of totaal iets anders?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:03

Ik heb nu administratie diploma al op zak en heb nu mijn dierverzorging diploma gehaald

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:06

Dus je bent bekend met dieren (honden) en de omgang. Dat is goed. Wij hebben eens een stagiaire gehad die dus niet durfde aan te pakken, en dat is niet handig als dat wel moet op dat moment.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:08

Ik zie alleen dat in Barneveld die cursus ruim 1000 euro is.
Is er ook zover je weet gewoon via school een trimopleiding?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:13

Er is er ook nog een in Rotterdam, maar daar hoor ik niet zulke goede verhalen over. Maar dat is wat ik hoor, natuurlijk.
Scholen (mbo) bieden alleen een lesperiode aan. Dat is lang niet genoeg om iets te kunnen. Dan kan je net een hond wassen en een voetje uitknippen in wijze van spreke. Ik zou informatie opvragen bij Barneveld en Bunnik. En ja, de opleiding is vrij prijzig, maar kijk ook hoeveel lesdagen etc. je krijgt.
Houdt er ook rekening mee dat het een particuliere opleiding is en je dus geen stufi oid krijgt.

Edit: en loop eens een aantal dagen mee bij een salon in de buurt. Liefst meerdere dagen. Zo krijg je een goede indruk over wat je te wachten staat. Het is namelijk geen hondje knuffelen de hele dag.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:18

ja ik heb stage gelopen bij een asiel/pension waar ze het ook hebben. En heb meerdere keren honden gewassen, gekamd, nagels geknipt enz en dat kan ik opzich wel. Mijn ding is gewoon ook het knippen. Nu ga ik zaterdag oefenen op een hondje van familielid

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:21

Doe jezelf een lol en je evt klanten en doe een super opleiding en ga stage lopen bij bv een poedel fokker en daarna bij een fokker van een pluk ras. Het is echt niet makkelijk en een zwaar beroep.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:22

Nee ik weet dat het niet makkelijk is maar ik ben een leergierig iemand en leer snel en wil graag leren

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:49

Kan slotje op, Voor mij zijn er geen mogelijkheden meer om verder te studeren

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:00

Hoezo zijn er geen mogelijkheden meer? Ik heb je twee opties gegeven die beide goed aangeschreven staan. Ja, het kost wat, ook tijd en naast je schooldagen ook minimaal twee stagedagen in de week. En ja, dat moet je er voor over hebben. Maar als dit is wat je wilt, dan moet je er voor gaan. Desnoods een jaar hard werken waardoor je de opleiding kan betalen en de dagen waarop je niet kan werken kan compenseren.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 13:07

Ja en ik heb het geld nu niet en lichamelijk kan het niet we hebben hier net de school gebeld en er is niets meer wat ik kan doen