UWV - WW Vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

UWV - WW Vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 06:15

Helaas ben ik sinds kort deels afhankelijk van een WW-uitkering. Omdat ik meteen na mijn laatste werkdag weer ben gaan solliciteren, heb ik vrij snel een nieuwe functie op nuluren-basis gevonden. In mijn WW staat vast dat ik een uitkering krijg voor 25 uur per week. Als ik bij m'n nieuwe baan aan die 25 uur kom, dan krijg ik over die week geen uitkering. Kom ik niet aan die 25 uur, dan word ik aangevuld.
Omdat ik deze week maar liefst 49 uur kan werken (verdeeld over Dinsdag tm Zondag) vraag ik me het volgende af; over deze week krijg ik uiteraard geen uitkering, maar krijg ik nou alleen over deze week geen uitkering, of over twee weken (omdat ik twee ww-weken in één week wegwerk).
Iemand een idee?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:23

Je kunt via mijn-UWV je uren invullen op een inkomsten formulier.
Dan wordt dat verrekend met je uitkering.

Ook kun je ze even bellen voor uitleg.

alleirbag

Re: UWV - WW Vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 11:11

Dat weet ik wel, dat was de vraag ook niet ;-).

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:30

Als je ze nu even belt, weet je gelijk het antwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:37

TamaradB schreef:
Helaas ben ik sinds kort deels afhankelijk van een WW-uitkering. Omdat ik meteen na mijn laatste werkdag weer ben gaan solliciteren, heb ik vrij snel een nieuwe functie op nuluren-basis gevonden. In mijn WW staat vast dat ik een uitkering krijg voor 25 uur per week. Als ik bij m'n nieuwe baan aan die 25 uur kom, dan krijg ik over die week geen uitkering. Kom ik niet aan die 25 uur, dan word ik aangevuld.
Omdat ik deze week maar liefst 49 uur kan werken (verdeeld over Dinsdag tm Zondag) vraag ik me het volgende af; over deze week krijg ik uiteraard geen uitkering, maar krijg ik nou alleen over deze week geen uitkering, of over twee weken (omdat ik twee ww-weken in één week wegwerk).
Iemand een idee?

Week loopt van maandag tot zondag.
Berekening gaat over een periode van 4 weken. Plus het feit dat je een nul uren contract hebt. Recht op WW wordt over een langere periode bekeken. Dat je van di tot zo werkt wordt niet als 2 weken gezien. Dat je in een week meer draait dan die 25 is niet relevant. Het gaat om het totaal.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:45

Heef volgens mij alleen betrekking op de lopende week. Mijn man werkt momenteel ook met een soortgelijke constructie echter heeft hij recht op ren uitkering voor 46 uur.

Hoe het met parttime banen zit weet ik niet, maar mijn man kreeg te horen dat als hij in 4 dagen aan die 46 uur komt en de 5e dag niet werkt hij voor die vijfde dag nog uitkering krijgt. Ik heb zelf het UWV hier niet over gesproken dus kan niet exact zeggen hoe dat in elkaar steekt.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:29

Dank jullie wel!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:10

dat word automatisch verrekend als je je uren in vult