Ruzie verslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ruzie verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:12

Hallo bokkers,
ik moet het even van mij afschrijven, want ik kan wel janken -O- Ik moest samen met 2 anderen uit de klas S en M een verslag maken voor aardrijkskunde. Ik heb niet voor dit groepje gekozen, omdat ik wist van te voren dat dit zou gebeuren. Ik had aangeboden om het verslag in elkaar te zetten en dan zouden hun de pp maken. Om gezeur te voorkomen heb ik ze een uiterlijke tijd gegeven om het te sturen, gevolg 3,5 uur te laat! Ik zat dus om 10 uur s'avonds nog het verslag in elkaar te draaien en ik had de helft niet gekregen. Ik heb een afspraak vanmiddag en kan daar echt niet onderuit. Ik was het op het laast zo zat, dat ik naar M een vervelende opmerking gemaakt waar ik ook al sorry voor heb gezegd. Om het gisteravond af te kunnen ronden, heb ik gevraagd of ze een conclusie kon sturen, haar bronnen, en haar ''logboek''. Ik heb het logboek (half) gekregen en de rest niet. Want ze had hoofdpijn. Ik stuurde terug dat ik het ook kreeg van dit verslag. ''Jij moet je bek houden en stoppen met zeuren, want ik ga er mee naar de Fysio.'' kreeg ik ongeveer terug.

sorry bokkers voor mijn warige verhaal, ik ga weer verder met aardrijkskunde.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:15

Ik vind je opmerking helemaal niet onaardig, maar juist heel terecht. Had ze het maar eerder moeten sturen.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:16

Vervelend is dat altijd. -O-
Misschien kun je tegen de docent zeggen dat de rest van je groepje niet (goed) heeft meegewerkt?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:16

Mavelle schreef:
Ik vind je opmerking helemaal niet onaardig, maar juist heel terecht. Had ze het maar eerder moeten sturen.

Dit ging over een andere opmerking over haar persoonlijk :o

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:17

Wat vervelend, wellicht kun je het met haar face tot face uitpraten en uitleggen waar je frustraties zitten. Verder zou ik voor jezelf een back-up maken en ervoor zorgen dat jij gewoon alles af hebt desnoods ook haar deel. Je kunt dan in het verslag ook de samenwerking beschrijven en daarin vermelden hoe de communicatie onderling is verlopen en wat haar aandeel in dit verslag is geweest. Ik ga er vanuit dat de desbetreffende docent dit vast wel gaat lezen en vanuit dit standpunt in samenwerking met het verslag en de PowerPoint tot een eind cijfer komt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:20

wel banketstaaf ken het bij mij wast zo dat ik het maakten en de ander haar naam er op maar ze was dom om het met pen te doen hihi dus zij had een onvoldoende

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:33

Weet de docent hier vanaf? Aangezien deze jullie samen heeft laten werken is het eigenlijk ook aan hem/haar om hier een oplossing voor te zoeken.
Zit wel de voorwaarde aan vast dat het werkstuk nog aan de gang is en dus nog niet ingeleverd hoeft te worden, maar anders zal er toch echt met de meiden gepraat moeten worden, of dat jij er in ieder geval niet op wordt afgerekend dat het deels wat minder compleet is: dan zouden zij bijvoorbeeld gewoon minder punten kunnen krijgen.

Ik ken je docent natuurlijk niet, maar in dit geval zou ik het zeker even melden. Het is spannend, maar als je het echt niet durft kan je altijd nog beschrijven wie wat zou doen en wie wat uiteindelijk gedaan heeft.
Laat ze in ieder geval niet over je heen lopen, het is ook jouw cijfer en jij wil het gewoon op tijd af, klaar.
Ze kunnen zelf prima hun tijd indelen lijkt me, en zo te lezen heb je ze met een deadline prima de kans daarvoor gegeven.
Dus niks mis mee als je nu voor jezelf opkomt!

eclair98

Re: Ruzie verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 10:35

De docent ziet mij aankomen, ik heb dit soort dingen altijd met verslagen :+ Maar ik ga er heen hoor.

K_im

Re: Ruzie verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:57

Moet je geen samenwerkingsveslag met het groepsproces toevoegen? Dan kun je dit er mooi in verwerken, doe ik ook als het zo dramatisch verloopt en telt altijd een hoop mee..