Geslaagd, (waarschijnlijk) nieuwe school, en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Geslaagd, (waarschijnlijk) nieuwe school, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:02

Hoi iedereen!

Ik heb fantastisch nieuws gehad :D
Ben vandaag geslaagd voor mijn Havo, en vorige week heb ik een brief gehad, dat ik een van de 75 mensen ben die ingeloot is voor de opleiding Archeologie in Deventer! Helemaal super natuurlijk. Nu maar hopen dat de Duo ook meewerkt...

Maar hoe nu verder?

Ik kom uut Grunn, dus ik ben wel bezig een kamer te zoeken daar, maar wat is een beetje een normale prijs voor een kamer, en wat is goed om op te letten? Hoe regelen jullie alles met huisgenootjes? En hebben jullie tips om zo goedkoop mogelijk uit te zijn?

Ook ga ik vandaag gelijk alles met de studiefinanciering regelen. Ook ga ik zo spoedig mogelijk een baan zoeken daar. Ik heb er hier wel een die ik voor in de vakanties mogelijk wel kan houden, maar daar zal ik het wel niet mee redden...

En hoe deden jullie het met je paard? Ik neem in eerste instantie mijn pony niet mee (heb gelukkig al iemand die hem eventueel wel bij wil rijden), maar ik hoop dat het in het tweede jaar wel lukt natuurlijk. Is dit wel te doen, of kan ik hem dan beter thuis laten?

Hebben jullie nog meer dingen waar ik op moet letten? Dingen die ik moet regelen en wat tips voor hoe ik zo goed mogelijk student kan zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes Mariëlle

sharonalover

Re: Geslaagd, (waarschijnlijk) nieuwe school, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:25

Ga je studeren via Saxion Next? Weet je dan zeker dat je wel studiefinanciering krijgt? Volgens mij biedt namelijk alleen Saxion next archeologie aan? Saxion Next is particulier, en je krijgt dan geen studiefinanciering en OV volgens mij ;)
Ik zit ook bij Saxion Next, maar had al een een HBO bachelor dus was het voor mij gunstiger ;)