Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om weer terug naar school te gaan. Echter wil ik dan niet voltijds maar deeltijd of duaal studeren. Ik ben al een aantal jaren aan het werk dus kan niet meer rondkomen van het loon van een bijbaantje.
Het probleem is echter, wát wil ik precies? Één ding is zeker; geen zorgopleiding. HBO rechten lijkt me wel leuk, communicatie, HR, personeel&arbeid...
Sinds januari werk ik bij mijn huidige werkgever. Deze geeft veel beloftes maar er komt weinig van terecht en ik heb het ook absoluut niet naar mijn zin. Heb er al veel sollicitaties uit gedaan maar ben tot nu toe pas op één gesprek geweest en dat is helaas ook op niks uitgelopen (ik heb de opleiding directiesecretaresse gedaan en ben nu zwaar onder mijn niveau aan het werk).
Nu is mij is mij het verschil tussen een duale en deeltijd niet helemaal duidelijk. Zoals ik het heb begrepen werkt het als volgt:
Duaal: werken en leren. Een dag in de weer naar school en vier dagen werken.
Deeltijd: Fulltime werken en een á twee avonden in de week naar school.
Bij beide moet je zelf een werkgever vinden? Of kan school daarin ook bemiddelen? Ik heb in ieder geval wel ontdekt dat er maar weinig duaal opleidingen in mijn straatje zijn.
Heb ik recht op studiefinanciering? Ik ben 22 jaar oud en bij mijn vorige opleiding heb ik geen gebruik gemaakt van stufi.
Ik hoop dat jullie wat antwoorden op mijn vragen hebben en me wat tips kunnen geven. Ik sta nu iedere dag met een rot gevoel op en ga met een rot gevoel naar mijn werk.
Alvast bedankt!