Zeer slecht school beleid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Zeer slecht school beleid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:28

Pff ik zit met mijn handen in mijn haren maar waarschijnlijk ga ik dit school jaar gewoon niet halen....

Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen maar ik voel me echt gedupeerd door deze school..

Begin dit jaar opende ik een topic met ervaringen over de school waar ik naar toe zou gaan, vrijwel geen reacties gehad met daar tussen een reactie dat het het geld niet waard zou zijn.

Omdat een ROC mij niet aankon nemen ivm mijn leeftijd en ik de opleiding toch persé wilde doen heb ik besloten toch naar deze school toe te gaan..

We begonnen dit jaar met een klas van 20 leerlingen en zijn nu nog een klas van 8 leerlingen omdat iedereen afdruipt door het zeer slechte beleid.

Zeer veel van deze leerlingen konden geen stage plek vinden en zouden hier mee begeleid worden door school maar dat is echter niet gebeurd helaas is het op onze school zo heb je geen stage uren krijg je ook je diploma niet.

Nu hebben we afgelopen week toetsen Nederlands en rekenen moeten maken, krijgen we te horen nadat velen gezakt zijn voor rekenen dat het toch niet van belang zou zijn voor ons diploma.

Ook hebben we de afgelopen weken nog toetsen gehad op basis van het vak waar we voor leren, echter zit daar een toets tussen die echt verschrikkelijk moeilijk is.
Ik heb voor deze toets geleerd als een bezetene in mijn boeken die wij voor dit onderwerp hebben gekregen maar dit heeft al 3 keer niet mogen baten, dit betekend dus dat ik hier 3 keer voor ben gezakt en dat terwijl de vragen van de toets niet eens voorkomen in onze boeken hoe kunnen wij dan in hemelsnaam slagen??

Nu betekend dit dat ik deze toets dus niet meer overnieuw mag doen en ik dus eigenlijk gewoon gezakt zou zijn voor mijn opleiding.
Kunnen ze dit zomaar maken? Kan het zijn dat ik echt zo 8000 euro voor een school jaar in de ton heb gesmeten??

Nu was ik net actief op google.nl en heb ik best hele schokkende dingen gelezen namelijk het volgende: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=104424

Alles maar dan ook alles wat daar in staat klopt als een bus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:34

Ik zou hier beginnen:

Privacy en klachtenreglement
IMKO heeft een privacy- en klachtenreglement dat op verzoek aan de deelnemer ter beschikking kan worden gesteld. Klachten kunnen te allen tijde schriftelijk worden gericht aan Klachtencommissie IMKO Opleidingen, Postbus 31, 2740 AA, Waddinxveen.

(Of ze er wat mee doen is een tweede, maar je klacht doorgeven is stap 1).

Met betrekking tot de stageplaatsen:
Stageplaatsen en BPV
Tenzij expliciet anders aangegeven en indien van toepassing vormt het vinden van stageplaatsen een verantwoordelijkheid van de deelnemer, waarbij IMKO desgevraagd ondersteuning verleent.

Dus hoe vervelend ook voor de leerlingen zonder plek; dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Dat er geen ondersteuning is geboden is absoluut niet netjes.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:35

Helaas hebben wij als klas al genoeg klachten gestuurd, ze doen er niets mee..

Leerlingen zonder stage plaats is absoluut sneu, zij zouden daar in begeleid worden wat nooit is gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Sachet op 09-06-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Zeer slecht school beleid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:36

Heb jij ook persoonlijk een klacht ingediend? Want dan kunnen ze niet zeggen dat jij nooit hebt geklaagd immers.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:37

Jaa..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:41

Waarom kon het ROC jou niet aannemen ivm je leeftijd? Ik heb op het mbo ook een klasgenoot van 30 gehad jij bent 23..

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:43

Ivm de betaalde stage die je in mijn vak nodig hebt volgens de overeenkomst, daardoor durft de ROC een oudere leerling niet aan te nemen het risico is dan te groot dat je geen stage plek zou kunnen krijgen.