MBO naar HBO, hoe zit het met stufi en OV?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

MBO naar HBO, hoe zit het met stufi en OV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 16:56

Hi all!

Als het goed is begin ik na de zomer met mijn HBO opleiding (lotingstudie) en nu meen ik ergens gehoord te hebben dat je als je door studeert dus je OV enzo zelf moet 'omzetten'.
Ik kom net van het MBO af, waar ik 1 jaartje stufi en OV heb gehad (ben een vroege leerling, vandaar) maar ik kan nergens vinden hoe en of dit uberhaubt moet?
Misschien dat Bokkers dit weten?

Alvast bedankt!

Groetjes,

MaaikeMo

Re: MBO naar HBO, hoe zit het met stufi en OV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:35

Even denken hoe het zat hoor. Volgens mij moest je aangeven bij de DUO wanneer je huidige opleiding stopt en wanneer de volgende begint.
En dan loopt je stufi door, en (mits dit niet gewijzigd is) heb je recht op een overbrugging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:39

Volgens mij werkt dit via studielink. Daar heb je je als het goed is al ingeschreven voor je lotingstudie. Als je wordt ingeloot ben je automatisch aangemeld en wordt dit doorgegeven aan DUO. Volgens mij hoef je dan niks meer via DUO te regelen maar dat weet ik niet zo zeker. En anders even contact opnemen met DUO?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:46

je moet je sowieso inschrijven via studielink :j . En vervolgens moet je via mijn DUO wél je stufi omzetten van MBO naar HBO , je gaat immers een andere studie doen. Ik heb het gisteren nog gedaan. Je kunt gewoon op wijzigen drukken en zo je nieuwe studie doorgeven en ik geloof dat dat het is :) . Maar heb jij geen mail gekregen van DUO over je stufi ? Ik wel namelijk .... en als je het nog niet zeker weet kun je idd nog even contact opnemen met DUO zelf ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:02

Ik hoor de uitslag pas 17 juli, dus dan kan ik 't ook eigenlijk pas doorgeven denk ik dan ..? Studielink heb ik me inderdaad ingeschreven .. Ik ga wel even bellen ook :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:41

ik heb het nu al doorgeven, maar ik weet wel dat ik slaag... zolang je het maar doorgeeft voordat je met je volgende studie begint is het goed , en je ov hoef je niks mee te doen :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:23

Ik heb eerst HBO gedaan, daarna even snel MBO tussen door gedaan en nu heb ik mezelf voor komend schooljaar weer opnieuw ingeschreven voor een HBO opleiding en dat is ook een lotingsstudie.

Ik heb het al gewoon aangepast, maar ik weet wel zeker dat ik geplaatst ben voor de opleiding (zit in lotingsklasse A). Ik geloof dat je het gewoon al kunt aanpassen, maar dat als je niet toegelaten bent je daar bericht over krijgt en je dit dus weer moet veranderen vóór eind augustus.