Ervaring gezocht diertherapeut silverlinde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

carmenen

Ervaring gezocht diertherapeut silverlinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 12:52

Hoi,
omdat ik volgend jaar naar 5 havo ga (als het goed is.. :P ) zou het dus handig zijn als ik al een beetje weet wat ik later wil worden. Hier wordt op school veel aandacht aan besteed. Ik wist altijd al dat ik iets met dieren wou doen, en vandaag kwam ik dus op de website van silverlinde. De opleidingen die ze daar aanbieden lijken mij heel erg leuk en interessant. Ik vraag me alleen af of iemand weet hoe oud je minimaal moet zijn om aan deze opleidingen deel te mogen nemen en wat je ervaringen zijn met die opleidingen. Je hebt verschillende opleidingen en mij leek de 4-jarige plusopleiding het leukst. Dus daar zou ik dan ook het meest over willen weten. :D

Alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:28

ED --> STW

Eilish

Re: Ervaring gezocht diertherapeut silverlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:13

Ik ben alleen naar de open dag geweest toen ik in 6vwo zat.
Mij werd aangeraden om eerst een andere opleiding te doen, zodat ik daar altijd op kon terugvallen.
Het is geen erkende opleiding hbo opleiding, dus je krijgt geen studiefinanciering enz (zo was het iig 2 jaar geleden). De opleidingen bij de Silverlinde zijn meer voor volwassenen die al een baan en opleiding hebben en zich willen laten omscholen hiernaar, dat zeiden ze op de open dag. Het is nogal onzeker of het je lukt om diertherapeut te worden, vandaar dat het fijn is om nog andere diploma's/baan mogelijkheden te hebben, voor als het niet lukt of je er niet van kan leven.

Ik heb na mijn vwo de opleiding voor dierenartsassistente gedaan, hoewel dit helaas geen opleiding blijkt te zijn waar je goed op kan 'terugvallen'. De baankansen zijn nogal slecht. Ik ga verder leren voor wiskunde docent en ik wil uiteindelijk wel graag een eigen bedrijf in de dieren (waarschijnlijk wordt dit pas over 10 a 15 jaar).

Hopelijk heb je hier iets aan :)

carmenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 20:42

Oke jammer, zoiets dacht ik al wel ja. Maar heel erg bedankt, ik heb er zeker wat aan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:24

Volgens mij word je opgeleid tot werkloze, ik zou eerst een serieuze opleiding doen, zorgen dat je werk hebt en dan pas een pretopleiding als je het nog steeds leuk vindt ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:31

Ik zou niet opzoek gaan naar een opleiding in de dierensector. Ik heb ook ontzettend lang naar zulke opleidingen gezocht (stiekem kijk ik nog steeds als ik zoiets tegen kom :')), maar er is gewoon ontzettend weinig werk in. Je hebt zooo'n kleine kans dat je een baan in de dieren vindt, waarschijnlijk krijg je een baan onder je niveau wat niks met dieren te maken heeft.
Kijk maar eens in dit topic:
[STW] Waarom heb jij een 'pretopleiding' gekozen?

Die studies worden gemaakt omdat er vraag naar is naar de studie (geld verdienen voor de school dus), niet omdat er vraag naar is in de baan zelf.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:02

Eileen_ schreef:
Ik zou niet opzoek gaan naar een opleiding in de dierensector. Ik heb ook ontzettend lang naar zulke opleidingen gezocht (stiekem kijk ik nog steeds als ik zoiets tegen kom :')), maar er is gewoon ontzettend weinig werk in. Je hebt zooo'n kleine kans dat je een baan in de dieren vindt, waarschijnlijk krijg je een baan onder je niveau wat niks met dieren te maken heeft.
Kijk maar eens in dit topic:
[STW] Waarom heb jij een 'pretopleiding' gekozen?

Die studies worden gemaakt omdat er vraag naar is naar de studie (geld verdienen voor de school dus), niet omdat er vraag naar is in de baan zelf.

Hier precies hetzelfde, ik kijk stiekem ook nog steeds rond. Ik heb havo gedaan, en wilde ook enorm graag iets met dieren. Maar echt iedereen zegt, niet doen, je vind geen werk. Ik heb vakantiewerk gedaan in een dierenpension, nou geloof me dat wil je niet de rest van je leven, voor een mini salaris. De mensen die ik daar tegenkwam hadden ook een dierenopleidng gedaan, maar 9 van de 10 moest een andere opleiding gaan doen omdat er geen fulltime en voldoende betaald werk in te vinden is. Je kan echt veel beter iets anders gaan doen, en de dieren als hobby houden. En anders kan je altijd als je je andere opleiding afgerond hebt alsnog een dierenopleiding gaan doen voor erbij.

carmenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:26

Bedankt allemaal! Ik ga dan maar op zoek naar iets anders wat mij ook leuk lijkt, maar waar ik wel een baan in kan vinden :)