Ik ben momenteel bezig met een-kwasi hopeloze
- banenzoektocht. Helaas heb ik eerder een slechte ervaring gehad. Ik had een leuke job, echt supertoffe collega's en ook een geweldig goed rechtstreeks leidinggevende...maar mijn directrice en zeg maar mijn "grote bazin" was een tiran. Letterlijk. En daarmee bedoel ik niet iemand die veeleisend was. Maar iemand in het genre van, toen ik eens in een blaadje iets las over is jouw baas een psychopaat "hé, dat herken ik, en dat ook, en doet ze ook!"
. Ik ben er achteraf danig van onder de indruk geweest dat ik bij de job die volgde eerst vijf minuten nodig had om mezelf moed in te spreken om iets doodsimpel aan mijn baas te gaan vragen. Ik was immers bang dat hij misschien slecht gezind was en ik hele bakken kritiek over me heen zou krijgen omdat ik hem zou storen...iets wat dus wel eens bij mijn vorige gebeurde en waarom we daar 's morgens dus altijd keken hoe ze uit haar auto stapte..als ze een te norse wandelpas had dan stelden we onze verzoekjes of dringende vragen toch maar een dagje uit...Maargoed ik kan echt wel een ellenlange lijst voorbeelden geven van waarom mijn bazin een verschrikking was. Als iemand graag iets te lezen heeft met popcorn wil ik er wel wat voorbeelden van geven
.Punt is alleen dat ik dus ook om de meest banale redenen en dik tegen de zin van mijn collega's en direct leidinggevende die supercontent van me waren ben ontslaan (ik had nog maar een proef dus dan moet je geen sterke reden hebben).
En nu weet ik dus niet wat ik eigenlijk zou moeten zeggen als ze mij op een sollicitatie vragen "waarom ben je gestopt op dat werk?" Het is eerlijk waar gewoon omdat de directrice een hel is (na mijn zijn er trouwens nog 2 collega's opgestapt die er al jàren werkte maar het gewoon niet meer konden uithouden) maar als ik dat zeg denken ze misschien dat ik zelf veeleisend ben en geen leiding kan verdragen...als ik een paar frappante voorbeelden geef wat ik nu bedoel met "tiran" denken ze misschien dat ik graag roddel...moet ik dan liegen en zeggen dat het gewoon een tijdelijk contract was dat afliep? Ik weet niet wat het beste is...