ziek en sollicitatie gesprek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

ziek en sollicitatie gesprek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:41

Niet dat ik hoofdpijn of buikpijn heb want dan was ik wel gegaan.
Ik moet namelijk continu overgeven en daarnaast ben ik ook nog eens aan de diaree om het kwartier moet een van de twee gebeuren terwijl het eigenlijk niet meer kan met mijn lege maag.
Nu heb ik vanmiddag een sollicitatie gesprek en daar wil ik heel graag naar toe maar in deze situatie is dat natuurlijk niet mogelijk.
Ik hou gewoon niets binnen zelfs geen water.
Hebben jullie misschien tips zodat ik vanmiddag toch kan gaan?

Lianne86

Re: ziek en sollicitatie gesprek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:43

Mijn tip: gewoon afbellen.... 1x ziek naar een sollicitatiegesprek gegaan... En dan is je eerste indruk al zo anders... Ziek zijn kan, zo simpel is het :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:43

Moeilijk, hoe laat moet je voor je gesprek?
Ik zou het toch afbellen denk ik en gewoon netjes uitleggen.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:44

Om vijf uur pas

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:46

Nu afbellen, een beetje op tijd. Dan krijg je vast en zeker een nieuwe afspraak. Ziek zijn en opdagen kan je eerste indruk danig verzieken of ze vinden het niet cool dat je ze even aan komt steken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:48

ik zou even bellen en aangeven hoe je voelt. en aangeven dat je later nog even belt om definitef te zeggen of je wel/niet gaat.
door ze nu al te informeren laat je zien respect te hebben voor hun agenda (zij houden immers ook rekening met het gesprek) maar door niet meteen definitief af te bellen laat je zien dat je wel echt wilt en niet zomaar voor een ziekje wil afmelden.

dus nu bellen en zeggen dat je echt ziek bent, en dus niet zeker weet of het vanmiddag gaat, maar dat je (bv ) om 3 uur nog eens belt om aan te geven of het definitief wel of niet gaat en vragen of dat ok is.

zo zou ik als leidinggevende het het meeste waarderen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:51

Nu afbellen inderdaad (meeste mensen horen het ook wel als je echt ziek bent aan je stem) en een nieuwe afspraak inokannen. Als je vaak moet overgeven en diarree hebt zit je daar super ongemakkelijk en kan het gesprek onmogelijk goed verlopen. Je laat zo wel zien dat je respect hebt voor de agenda's door het tijdig af te bellen.

Beterschap!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:57

quarterH schreef:
ik zou even bellen en aangeven hoe je voelt. en aangeven dat je later nog even belt om definitef te zeggen of je wel/niet gaat.
door ze nu al te informeren laat je zien respect te hebben voor hun agenda (zij houden immers ook rekening met het gesprek) maar door niet meteen definitief af te bellen laat je zien dat je wel echt wilt en niet zomaar voor een ziekje wil afmelden.

dus nu bellen en zeggen dat je echt ziek bent, en dus niet zeker weet of het vanmiddag gaat, maar dat je (bv ) om 3 uur nog eens belt om aan te geven of het definitief wel of niet gaat en vragen of dat ok is.

:j Dit klinkt goed, helemaal omdat je gesprek pas om 5 uur is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:59

En meteen vragen of de afspraak verzet kan worden. Heb je gelijk een nieuwe datum.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:00

quarterH schreef:

Dat is een hele goede, vaak zeggen de gesprekspartners dan al van zullen we het anders verzetten, juist doordat jij aangeeft het nog wel te willen aan proberen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:02

Ik zou inderdaad bellen en vragen of de afspraak verzet kan worden, kan dit niet of zeggen ze 'dan houdt het op' zou ik toch gaan, dan zie ze hoe belabberd je bent maar dat je wel genoeg gemotiveerd bent om zelfs in deze beroerde situatie op gesprek te komen. Dit toont wel je goede wil.

Het ligt er ook een beetje aan op welke functie je solliciteert..

Hier kan ik het echt niet missen om niet op gesprek te komen, werkloosheid is hier zo hoog en 'voor mij 10 anderen'.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:12

Gewoon melden dat je ziek bent daar moeten ze gewoon begrip voor hebben, het eerste wat belangrijk is jezelf :)
@Jaime_ same here sinds november 2012 :(

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:15

Nou ik heb een nieuwe afspraak! :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:57

Fijn dat je het hebt kunnen verzetten! Nu lekker in bed uitzieken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:52

Sachet schreef:
Nou ik heb een nieuwe afspraak! :)

Top dat ze daar begrip voor hebben.
Als ze dat niet zouden hebben, zou het niet mijn keuze zijn om te werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:43

LZP -> STW