Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eleionomae schreef:ik heb mmz4 gedaan in de richting van volwassenenwerk. Leuke opleiding al vond ik het niveau echt schrikbarend laag. Voordeel vond ik dat MMZ4 heel breed is (maar ook nog met die keuze richtingen, jeugdzorg,gehandicaptenzorg of volwassenwerk) zeker het volwassenenwerk kun je veel kanten mee op. Al werk ik nu vooral met kinderen
Eleionomae schreef:ik denk dat als je dat zoekt mmz richting volwassenwerk meer voor je is dan SPW. Ik heb zelf stages gelopen op zorgboerderijen met voornamelijk (jong) volwassenen met een psychische stoornis, super interessant, maar mijn mede studenten werkten bv ook al in een (jeugd)gevangenis, bejaardenhuis, of bv iets als een Thomas huis of GGZ
Love_boyke schreef:Ik doe maatschappelijke zorg, BOL op niveau 4. Erg leuk, afwisselend. Lesstof is redelijk...tja? Er is weinig verdieping, die moet je echt zelf halen vanuit je stages of jezelf bijlezen via boeken of internet. Veel verschillende doelgroepen. Ik heb als uitstroom gehandicaptenzorg gekozen, waarin ook véél meer verschillende groepen zitten dan iedereen denkt. Stages zijn veel te vinden hier in de omgeving, echter vaste contracten worden weinig gegeven (maarja..in welke sector is dat nog wel het geval?) Hier in de omgeving hebben ze vaak liever MBO'ers dan HBO'ers als stagiaires (tenminste, mijn ervaring) dus voor ons weer voordelig.
Joolien schreef:Ik ben al een beetje aan het zoeken en ik heb zeker een stageplaats gevonden en daar ga ik gewoon meteen op solliciteren. Ik ga idd ook naar de open dagen.
Ik vind dat 'is er wel werk' een beetje een dooddoener want in alle branches is het nu moeilijk.
lieveli schreef:Joolien schreef:Ik ben al een beetje aan het zoeken en ik heb zeker een stageplaats gevonden en daar ga ik gewoon meteen op solliciteren. Ik ga idd ook naar de open dagen.
Ik vind dat 'is er wel werk' een beetje een dooddoener want in alle branches is het nu moeilijk.
Ik vind dat geen dooddoener, ik liep vorig jaar stage op het MBO en veel BBLers moesten hun opleiding afbreken omdat ze geen BBL plek is. Dit is dus zeker iets om rekening mee te houden.
lieveli schreef:Hartstikke top! Ga er gewoon voor, als je dit afmaakt en je wilt nog verder kun je ook prima doorstromen!
) en weet nu ook aardig wat ik wil, heb de lat al lager gelegd door met MBO te beginnen en dan zie ik altijd wel waar ik in doorstroom of welke kant ik op wil maar vooral waar de kansen liggen!! 

Lowara schreef:Ik heb SPW en SPH gedaan, beide opleidingen waren inderdaad wat neutraal, en door middel van je keuze qua stages, bepaal je eigenlijk zelf welke richting je op wil of kan gaan.
Qua werken en toekomst perspectieven; het is maar net wat je gaat kiezen. Kies je voor de stromen waar de halve klas voorkiest, dan zijn banen schaars.
Kies je voor doelgroepen of plekken die minder regulier zijn, moeilijker of niet populair, dan zjn er voldoende banen en stages te vinden hoor
En niet populair hoeft niet minder leuk te betekenen, het moet je net liggen
Ik heb in ieder geval dankzij de diploma's al op verschillende vlakken werk gevonden, en juist vanwege de brede richting heb je veel kans in het vinden van een baan. Je zit immers niet vast aan 1 doelgroep of stroming