Hippo Sofia Academie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Hippo Sofia Academie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 10:42

Hallo iedereen :)

Ik ben dit jaar op zoek naar een studie voor na mijn niddelbaar. Iets met paarden had ik al ongeveer afgeschreven, omdat ik eerst iets wil doen waar ik toch redelijk zeker ben van werk en zo en omdat je voor veel opleidingen zelf een paard nodig hebt. Alternatieve dierengeneeskunde leek me wel wat, maar dan moet je eerst gewoon dierengeneeskunde doen, en da's me iets te wetenschappelijk.
Maar nu stuitte ik op Hippo Sofia! En daar kun je blijkbaar meteen combineren.
Maar het systeem is me niet heel duidelijk: Kun je daar echt opleidingen volgen zoals je naar de universiteit zou gaan of zijn het eerder cursussen? Ik wil alleszins naar de infodag gaan, maar zijn er hier mensen die er meer van weten/ervaring hebben/... Ik hoor het graag :)

Alvast bedankt!
Iolanthe

PS: hier nog eens de site: hipposofia.com

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:52

Dit lijken me echt geen serieuze opleiding ,niks wetenschappelijks aan... Dat wilde je ook niet, maar als je iets 'medisch' wilt heb je hoe dan ook de wetenschap nodig. Je kan toch niks behandelen op basis van niks?
Ik zou zo iemand iig nooit bij mijn paard willen hebben...
Ga dan gewoon diergeneeskunde studeren als je universiteit aankan, dan kun je daarna nog evt verrijken met dit. Wetenschap is gewoon enorm belangrijk.

Iolanthe

Re: Hippo Sofia Academie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 10:55

Ja, tuurlijk moet je wel wetenschappelijk te werk gaan, maar gewoon dierengeneeskunde is veel chemie en fysica en daar ben ik niet zo goed in. En ook operarties en zo is echt niets voor mij.
Maar jij denkt dus dat het eerder een aanvulling is als je als dierenarts bent?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:55

Tja als je iets met alternatieve diergeneeskunde wilt zul je denk ik toch door de zure appel heen moeten bijten en toch eerst de wetenschappelijke doen. Dat is lijkt mij toch wel de basis voor elke geneeskunde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:01

Iolanthe schreef:
Ja, tuurlijk moet je wel wetenschappelijk te werk gaan, maar gewoon dierengeneeskunde is veel chemie en fysica en daar ben ik niet zo goed in. En ook operarties en zo is echt niets voor mij.

Denk ik wel, ik zou iig nooit zo iemand zonder enige achtergrond bij mijn paard willen hebben maar misschien denken anderen er anders over?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:57

Dit lijkt mij ook geen volledige opleiding.
Je krijgt na afloop van de opleiding bijvoorbeeld een certificaat, en geen diploma.
Als je kijkt naar de tijdsduur van de opleidingen, dan zijn met meer een soort cursussen. Je kan bijvoorbeeld in 20 dagen bekapper worden. Dat kan je natuurlijk geen volledige opleiding noemen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:41

verootjoo schreef:
Iolanthe schreef:

Denk ik wel, ik zou iig nooit zo iemand zonder enige achtergrond bij mijn paard willen hebben maar misschien denken anderen er anders over?

Inderdaad, tuurlijk niet. Maar zoals ik erover gelezen had, leek het een beetje alsof je er echt een opleiding kon doen.

Szan schreef:
Dit lijkt mij ook geen volledige opleiding.
Je krijgt na afloop van de opleiding bijvoorbeeld een certificaat, en geen diploma.
Als je kijkt naar de tijdsduur van de opleidingen, dan zijn met meer een soort cursussen. Je kan bijvoorbeeld in 20 dagen bekapper worden. Dat kan je natuurlijk geen volledige opleiding noemen :)

Bedankt voor de info!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:25

Dit bericht heb ik van Hippo Sofia zelf gekregen, en ze vroegen of ik het hier wou plaatsen, dus bij deze:

Citaat:
Hallo allemaal,

De Hippo Sofia Academie is een opleidingsinstituut waar je 1 en 2 jarige opleidingen kunt volgen. afhankelijk van welke richting je wilt gaan volgen zit daar ook de hele medische basiskennis bij in. De osteopathie en cranio sacraal opleidingen zijn al geaccrediteerd door de BCND dus gewoon volwaardige HBO opleidingen. Voor de andere opleidingen zijn wij bezig om dat niveau ook te halen en zal in de nabije toekomst vast voor elkaar komen.
we zien jullie dus graag op de open dag zodat we jullie alle bruikbare nuttige informatie kunnen geven. Op die dag worden ook demo's gegeven dus kun je zelf zien wat het doet en wat niet. Er wordt les gegeven door dierenartsen en professionals op hun vakgebied dus niet zomaar wat cursusjes maar degelijk opgebouwde lessen. Mochten er nog meer vragen zijn stel die dan aub aan de desbetreffende academie en niet aan mensen die zich er kennelijk nog niet voldoende in hebben verdiept. Het zou zonde zijn als je iets goeds wilt leren en hierdoor een mooie kans voorbij laat gaan.
kijk op onze site voor info op de open dag waar ook nog eens leuke prijzen te winnen zijn. ook op verschillende beurzen zijn wij te vinden waar je je info vandaan kunt halen maar rechtstreeks contact via mail of een belletje is altijd het beste :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:43

Hartstikke leuk hoor, dan ben je gekwalificeerd om paarden te masseren, bachbloesems voor te schrijven, of voedingsadviezen te geven. Veel succes met het vinden van een baan. +:)+
Doe maar gewoon niet als 'echte' opleiding. Dit is ontzettend leuk om erna(ast) te doen, maar niet als je volledige basis voor je carrière. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:04

In een of twee jaar leer je daar de hele medische basiskennis... :?

En ook ik vraag me af waar je een baan gaat vinden.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:15

Daar hebben jullie wel gelijk in. Zelfs als het een volwaardig diploma geeft, heb je beter ook gewone dierengeneeskunde gedaan... Dus blijf ik gewoon bij mijn idee om naar de universiteit te gaan. Wie weet later nog...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:21

Ik denk idd dat het wel een toevoeging is als je al dierenarts bent, maar niks als dat je enige specialiteit is. Dus als je het wil, zou ik eerst diergeneeskunde gaan studeren, en dan daar wat opleidingen doen. Met vrijstellingen want dan heb je de medische kennis al :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:44

Hoewel het me heel erg interesseert, gaat het toch niet dat zijn. Met paarden kan ik me sowieso bezighouden, en dan kan ik beter iets studeren wat minder wetenschappelijk ed is, iets wat me meer ligt :)