Opleiding zadelmakerij in Amerika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Opleiding zadelmakerij in Amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 14:41

Geachte bokkers,

Ik droom van een baan in de zadelmakerij én ik droom om in Amerika te kunnen studeren en eventueel hier later aan de slag te kunnen...
Ik heb al gekeken hier in nederland voor die opleiding 'zadelmakerij' maar ik hoor hier en daar dat deze héél erg mager is, maar ik wil volgend jaar náást mijn examenjaar Management Dierverzorging toch het basisjaar gaan volgen, zodat ik in ieder geval de basis heb staan en verder kan.

Nu was het de vraag of er in Amerika opleidingen zijn tot zadelmaker en of je daar als buitenlander in kan?
Of zijn er zadelmakerijen die iemand in 'opleiding' nemen die daarna zou willen blijven werken?

Ik heb Google gebruikt en ben niet heel veel wijzer geworden, daarom vraag ik het hier.

wanuu

Re: Opleiding zadelmakerij in Amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:18

Niemand die enig idee heeft of iemand kent die misschien meer weet? :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:13

Toffe plannen! Bokker idefix4 volgt een opleiding zadelmakerij in Engeland; misschien weet zij ook iets over Amerika :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:16

Over Amerika weet ik het niet, gok ook niet dat die zo ver zijn daar wbt paardensport en dan met name zadels..

Hier in nederland is echter wel een hele goede opleiding tot zadelmaker die bepaald niet 'magertjes' te noemen is. HBO niveau en erg pittig! dan heb ik het over de opleiding bij het MSFC. Deze volg ik nu ook.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:18

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:23

DL_ schreef:
Over Amerika weet ik het niet, gok ook niet dat die zo ver zijn daar wbt paardensport en dan met name zadels..

Hier in nederland is echter wel een hele goede opleiding tot zadelmaker die bepaald niet 'magertjes' te noemen is. HBO niveau en erg pittig! dan heb ik het over de opleiding bij het MSFC. Deze volg ik nu ook.

Ik wil deze opleiding inderdaad gaan doen, maar wil me uiteindelijk geheel verdiepen in westernzadels, dat was ook een reden om in Amerika te gaan zoeken :j

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:18

Lijkt me een goede keus. Zal veel markt in zijn aangezien er nu zeker wbt westernzadels maar weinig zijn die echt weten watze doen. En er is nog veel te winnen op het gebied van innovatie.

Ik kan je de opleiding bij het msfc in ieder geval aanraden. Mocht je er vragen over hebben mag je me altijd pben!

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:09

DL_ schreef:
Lijkt me een goede keus. Zal veel markt in zijn aangezien er nu zeker wbt westernzadels maar weinig zijn die echt weten watze doen. En er is nog veel te winnen op het gebied van innovatie.

Ik kan je de opleiding bij het msfc in ieder geval aanraden. Mocht je er vragen over hebben mag je me altijd pben!

Ik ben zelf een westernruiter en vind dat gewoon veel interessanter (niet dat ik gewone zadels niet interessant vind hoor!) maar mijn roeping ligt daar :)

Gezien er idd in Nederland niet zo héél veel mee van doen is wilde ik dit in Amerika gaan doen :) Maar ik heb de opleiding al gevonden, nu ga ik eerst het msfc doen (samen met keihard werken) en dan hopen daarna naar amerika te kunnen :j

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:48

Moet je om naar Amerika te gaan al een basisopleiding hebben?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 19:02

Heike1998 schreef:
Moet je om naar Amerika te gaan al een basisopleiding hebben?

Nee volgens mij en de website (voor zover ik heb ingelezen) niet, maar ik wil het zélf gewoon graag ;)