[ENQ]Behoefte aan doe het zelf paardenhaarsieraden paketjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Horsier

[ENQ]Behoefte aan doe het zelf paardenhaarsieraden paketjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 20:52

Als ik via de zoekmachine zoek op paardenhaar sieraden zie ik heel veel topics met vragen waar te kopen of hoe zelf te maken.
Nu is waar te kopen via google heel makkelijk te vinden maar hoe te maken word al moeilijker.
Is er animo voor een duidelijke uitleg met bijbehorende materialen?
Dus een slotje, schuifkraal/kralen en lijm.
En hoeveel zou je daar dan maximaal voor willen betalen?
Wat zou de doorslag geven om een pakket kopen in plaats van een armband gemaakt door een ervaren persoon?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 09-05-13 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

elinebakker

Re: Behoefte aan doe het zelf paardenhaar sieraden paketjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:05

Ik vind het persoonlijk erg zonde van alle tijd die je zelf hebt gestoken in het ontwikkelen van je sieraad en de technieken die er bij het bundelen van de haren hoort/past. Je geeft in zekere zin je geheim prijs, waarmee jij je geld moet verdienen. Zo komt er steeds meer concurrentie en steeds minder unieke producten.

Niks mis met mensen die ook willen knutselen, maar ook zij kunnen beginnen zoals wij ooit begonnen zijn; materiaal zoelen en leren van je fouten.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:32

elinebakker schreef:
Ik vind het persoonlijk erg zonde van alle tijd die je zelf hebt gestoken in het ontwikkelen van je sieraad en de technieken die er bij het bundelen van de haren hoort/past. Je geeft in zekere zin je geheim prijs, waarmee jij je geld moet verdienen. Zo komt er steeds meer concurrentie en steeds minder unieke producten.

Niks mis met mensen die ook willen knutselen, maar ook zij kunnen beginnen zoals wij ooit begonnen zijn; materiaal zoelen en leren van je fouten.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Daarbij, als ik wel eens zie hoe onhandig sommige mensen zijn, maar denken dat ze het wel kunnen (niet l*llig bedoeld! Zie het wel eens met workshops hier) is het beter om gewoon een kant en klare armband/hanger te verkopen. Stel je verkoopt een doe het zelf pakketje en mensen maken er een flut armband van, en ze krijgen de vraag waar ze die hebben gekocht dan zit waarschijnlijk wel je naam/website eraan verbonden.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:49

Mij lijken de pakketjes die TS wil aanbieden dan ook een soort 'painting by numbers', maar dan voor een sierraad. Lijkt mij erg leuk. Ik denk dat het bovendien een gat in de markt is! :j Er komen zelfs hier op UK inderdaad regelmatig topic langs met vragen hoe mensen zelf een armbandje kunnen maken en waar ze het benodigde spul kunnen vinden. Kennelijk is er echt wel vraag naar.
Ik zou eerder een armband bestellen om het materiaal, bijvoorbeeld als ik echt zilver of goud zou willen. Daarmee ga ik zonder ervaring in elk geval niet zelf knutselen.
Maar voor gewoon 'basic' materiaal vind ik het echt wel leuk om eens zelf aan de slag te gaan, ook niet erg als het dan iets minder netjes is want het is wel zelf gemaakt. Als je qua prijs rond de E10,= of daaronder zou kunnen komen (hangt uiteraard af van welke sluitingen e.d. je in je pakketje gaat stoppen), houd ik me aanbevolen hoor.
Het valt me overigens echt altijd weer op hoe angstig de siersdenmakers hier zijn over hun vermeende "geheimen". Dat iemand een bepaalde techniek kent, maakt niet dat hij kan maken wat jij maakt. Hij beschikt immers niet over jouw creativiteit. Je hoort echt geen enkele schilder bang zijn voor het uitleggen van de meest mooie technieken met ook nog eens exact welke verven. Wie weet hoe te verven maakt nog niet zelf een schilderij.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:34

Ik ben me bewust van de nadelen die er voor mij aan zitten.
Zeker als mensen mijn "geheim" op het internet gooien of zelfs doorverkopen sta ik met legen handen.
Maar aan de andere kant, mensen die echt willen maken ze toch wel.
Zelf was ik er in een uurtje brainstormen ook wel uit hoe ik het moest doen.

ukie schreef:
Stel je verkoopt een doe het zelf pakketje en mensen maken er een flut armband van, en ze krijgen de vraag waar ze die hebben gekocht dan zit waarschijnlijk wel je naam/website eraan verbonden.

Daar heb je een goed punt, zo ver had ik zelf nog niet gedacht.
Alhoewel ik me wel afvraag of ze op de eerste plaats niet zeggen dat ze het zelf gemaakt hebben.
( wat ook zo is )
En pas als er doorgevraagd word mijn naam noemen.

@ Elanor, dank je wel, precies mijn gedachten.
Hetzelfde met taarten maken/ decoreren niemand die daar geheimzinnig over doet of geen vragen beantwoord.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:36

Volgens mij zegt iedereen dan 'heb ik zelf gemaakt'. En vraagt de ander vervolgens, 'leuk, hoe heb je dat gedaan?' Antwoord: 'nou, daar heb ik heel makkelijk een pakketje voor besteld met alle spulletjes en een handleiding.... ' :))

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:32

Maar in een uurtje brainstormen ontwikkel je nog geen goed sieraad. Het zit in elkaar, ja, maar daar is ook alles mee gezegd. Over materiaal, duurzaamheid, stevigheid, gebruikersgemak, etc. etc. is niet nagedacht.

Dat terzijde, het werk dat jij dan voorkauwt, kunnen andere mensen dus ook in 'een uurtje brainstormen' verzinnen. Als het allemaal zo makkelijk was..

Daarbij vind ik de vergelijking met schilderen een beetje onzinnig. Bij schilderen is hetzelfde probleem, je vertelt je techniek en mensen maken het na. De kunst is om zélf iets te verzinnen om een uniek schilderij (= sieraad) te maken. Knap hoor, als je iets kan namaken (doe ik zelf ook, maar dan in opdracht), maar ik zie daar de meerwaarde niet van.

Het zal best goed verkopen en het idee op zich is al niet origineel, maar je moet jezelf afvragen of je het wilt doen voor de extra inkomsten of dat je het belangrijker vindt een goed product te leveren waar mensen langer plezier van hebben dan een middagje knutselen.

EvelijnS

Re: [ENQ]Behoefte aan doe het zelf paardenhaarsieraden paketjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:40

UK -> STW

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:17

elinebakker schreef:
Het zal best goed verkopen en het idee op zich is al niet origineel, maar je moet jezelf afvragen of je het wilt doen voor de extra inkomsten of dat je het belangrijker vindt een goed product te leveren waar mensen langer plezier van hebben dan een middagje knutselen.

Dat is inderdaad een afweging die ik moet maken.
Zo zit ik ook met de praktische kant, bv de lijm.
Ik heb grote dure tubes lijm, die kan ik natuurlijk niet mee sturen.
Maar ik ga er pas goed voor zitten en een plan maken als ik weet of het de moeite is.
Dit topic gaat niet over de redenen waarom ik het wel of niet zou moeten doen.
Het gaat om de vraag of er interesse in is.
En tot nu toe is er nog maar 1 reactie positief