Ik kwam alleen maar oude topic's tegen met geen of onduidelijke antwoorden, dus vandaar opnieuw een topic over de filmacademie.
Even mijn 'schoolgeschiedenis'.
Ik heb mijn vmbo TL diploma gehaald afgelopen jaar, en ben daarna begonnen aan de opleiding Juridisch medewerker.
Dit was echt absoluut niet mijn ding, maar mij werd verteld, als je geen idee hebt wat je wilt worden, kies dat iets met rechten. Nou, dat gedaan, was dus echt niets voor mij. Maar had nog steeds geen idee wat ik wilde worden, dus dan kon ik beter maar een opleiding kiezen die mijn interesses had, dus halverwege het jaar overgestapt naar Paardenhouderij niveau 4. Dus dan zou ik nog 4 jaar hebben om uit te zoeken wat ik wilde worden, en hoefde ik niet met veel tegenzin naar school, en leerde ik toch nog dingen die me interesseerde.
Ik heb altijd al een 'obsessie' gehad met films en series en verhalen vertellen/schrijven. Maar nooit bedacht om daar iets mee te gaan doen.
Nu ik eindelijk alles op een rijtje heb, en alles een beetje gekalmeerd is thuis, weet ik eindelijk wat ik wil worden: Film regisseur.
Nu zit ik dus met het probleem, op de site staat vooral studenten die van de uni of hbo afkomen. Ik zit nu op mbo.
Er staat ook dat mensen met mbo niv. 3 aangenomen worden, maar ik begrijp dat als ze kunnen kiezen tussen mbo of hbo student, ze voor hbo gaan.
Is er iemand die ervaring heeft met de aanmeldingsprocedure, of op de school zit?
Of juist ander advies?
Ik hoor het allemaal graag
Spannend want er zijn maar 10 plekken en heel veel meer aanmeldingen!