ervaringen gehandicaptenzorg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:24

De korte diensten die jij noemt is lang niet altijd :( ik werk alleen maar 8 uurs diensten. Net als mij. Andere collega's dit om de veiligheid van medewerker en client te kunnen garanderen.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:03

Ik zeg ook niet dat dit altijd zo is, maar dit komt wel veel voor

VogeltjeM

Berichten: 3761
Geregistreerd: 31-12-07

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:12

Bij ons variëren de diensttijden ook heel erg. Op sommige woonvoorzieningen draai je alleen maar diensten van ofwel 8 ofwel 17 uur (laatste is dan een slaapdienst uiteraard). Maar op sommige woonvoorzieningen heb je ook diensten van een paar uurtjes, bijvoorbeeld ter ondersteuning bij het wakker worden van de cliënten of in de avonden, wanneer er veel cliënten thuis zijn. Nu ik ambulant werk, werk ik helemaal korte diensten. Het is dat ik mijn cliënten redelijk achter elkaar kan plannen, maar een huisbezoek duurt gemiddeld maar 1.5 uur. Voor mij is het ideaal naast mijn studie (na school nog een paar uurtjes werken), maar ik kan me voorstellen dat het niet zo ideaal is als je het 'for a living' doet :)

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:29

Ik heb volwassenen gedaan (flex, woonvormen en dagbesteding), daarna na mn hbo studie de jeugdzorg in en nu ivm zwangerschap van de jeugdzorggroep af (agressie) en werkzaam als coördinator op een ODK. Erg leuk en afwisselend werk, al sta ik nu niet op een groep. Kindje komen met een big smile binnen en gaan met een big smile weer naar huis. De groepen met ernstig meervoudig gehandicapte kindjes is dan weer heel anders en een stuk zwaarder, dat moet je liggen en daar moet je tegen kunnen... Het is iig heel dankbaar werk :)

ievie

Berichten: 2244
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:41

Ik heb eerst twee jaar als flexer op verschillende groepen gewerkt. Nu werk ik alweer twee jaar als woonbegeleider met jongeren met een licht verstandelijke beperking. Leuke doelgroep, iedere dag is anders en zo af en toe is het ook wel erg pittig..

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:32

vogeltjem Kun je de huisbezoeken en kantoorwerkzaamheden niet zo plannen dat je hele dagen werkt?
Waar ik nu meeloop bij ambulante ondersteuning hebben ze gewoon hele dagen volgepland. dus 24u per week werken, betekent 3 dagen werk Ook wel dingen in de avonduren op die dagen, dat wel.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:40

Sjoos schreef:
Nou dat is ook niet meer zo hoor. Ik werk bij één van de grootste instellingen, en hier is een aanname stop, ze gaan personeel reorganiseren omdat er teveel mensen werken over het algemeen en zo de tekorten aanvullen waar het nodig is.

's heerenloo toevallig? dat is mijn ex werkgever (blij dat ik er weg ben)...hoorde gisteren dat s heerenloo op het randje zit om onder curatele gesteld te worden...

@TS: ik werk nu 10 jaar in de gehandicaptenzorg en heb met diverse doelgroepen gewerkt, ben er toen achter gekomen dat ik niet met de ernstig meervoudig beperkte cliënten wilde werken (mag lichamelijk gezien nu ook niet meer) en dat ik de zware agressie groepen ook niet prettig vind.
Ik werk nu op 2 groepen: 1 groep met 7 blinde cliënten en 1 zeer slechtziende client (1 van de blinden is ook doof) en met een verstandelijk niveau van 0-2 jaar en de andere groep zijn allemaal cliënten met een aan autisme verwante stoornis, verstandelijk vermogen van 0-5 jaar en matige gedragsproblemen. Ik vind beide groepen erg leuk, maar voel me het relaxed en het nuttigst op de blindengroep.

overigens is bij elke instelling nu veel rumoer vanwege de zzp schalen, vervoerskosten en dat dankzij de regering...
's heerenloo weet ik alleen van dat ze in 2003 al een paar miljoen tekort hadden en toen gefuseerd zijn met een financieel ongezonde instelling...das natuurlijk vragen om problemen... ook zijn ze vaak in het nieuws geweest door die brandon, amber venema en nog een client die onmenselijk behandeld is (maanden-jaren lang naakt in een isoleerruimte en kreeg eten en drinken om de deur geschoven).
Laatst bijgewerkt door lammie2701 op 27-04-13 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:44

No_No schreef:
Ik heb gisteren te horen dat het werk enorm terug loopt.. Ik zal op zoek moeten gaan naar iets anders..! Voor de maand mei heb ik maar 1 dienstje staan.. Daar word ik niet blij van

bij de zozijn flex bijeenkomst geweest?
ik heb wat dat betreft het geluk dat ik op de herplaatsingslijst sta en nu flex op 2 groepen en kan daar mijn 85 % uren maken (30,2 uur per week)...

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:16

lammie2701 schreef:
Sjoos schreef:
Nou dat is ook niet meer zo hoor. Ik werk bij één van de grootste instellingen, en hier is een aanname stop, ze gaan personeel reorganiseren omdat er teveel mensen werken over het algemeen en zo de tekorten aanvullen waar het nodig is.

's heerenloo toevallig? dat is mijn ex werkgever (blij dat ik er weg ben)...hoorde gisteren dat s heerenloo op het randje zit om onder curatele gesteld te worden...

@TS: ik werk nu 10 jaar in de gehandicaptenzorg en heb met diverse doelgroepen gewerkt, ben er toen achter gekomen dat ik niet met de ernstig meervoudig beperkte cliënten wilde werken (mag lichamelijk gezien nu ook niet meer) en dat ik de zware agressie groepen ook niet prettig vind.
Ik werk nu op 2 groepen: 1 groep met 7 blinde cliënten en 1 zeer slechtziende client (1 van de blinden is ook doof) en met een verstandelijk niveau van 0-2 jaar en de andere groep zijn allemaal cliënten met een aan autisme verwante stoornis, verstandelijk vermogen van 0-5 jaar en matige gedragsproblemen. Ik vind beide groepen erg leuk, maar voel me het relaxed en het nuttigst op de blindengroep.

overigens is bij elke instelling nu veel rumoer vanwege de zzp schalen, vervoerskosten en dat dankzij de regering...
's heerenloo weet ik alleen van dat ze in 2003 al een paar miljoen tekort hadden en toen gefuseerd zijn met een financieel ongezonde instelling...das natuurlijk vragen om problemen... ook zijn ze vaak in het nieuws geweest door die brandon, amber venema en nog een client die onmenselijk behandeld is (maanden-jaren lang naakt in een isoleerruimte en kreeg eten en drinken om de deur geschoven).


Nee niet bij 's heerlenloo , ik zet niet op internet waar ik werk (gezien privacy etc) maar als je het wilt weten: pb :)

Het inschalen van de ZZP vind ik zelf echt belachelijk. Bij ons zitten ze allemaal in ZZP 7 (qua gedrag de zwaarste groep) echter hier kom je al snel in en met deze schaal krijg je niet genoeg geld om je groep draaiende te houden (ivm agressie, back up etc) Dus moet je extra geld aanvragen, wat je vaak niet krijgt, gezien de bezuinigingen. Dus moet een instelling maar kijken hoe alles rondgebreid wordt.

Korte diensten komen steeds vaker voor. Alleen op groepen waar veel agressie voorkomt niet. Verder gaat er steeds meer gewerkt worden met 4 en 6 uurs diensten. Daarom is het moeilijk om nu een fulltime baan te vinden in de ghz. Veel is 32 uur of minder.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:37

Bij ons worden vaak nog wel meer zorg gelden en ezz gelden toegekend, mits het maar goed onderbouwd is waarom het nodig is.
Ook hebben wij op de meeste woningen 2 8 uurs diensten en daarbij dan nog kortere diensten (variërend van 3 tot 7 uur).

Qua contract zou ik ook niet meer dan 85 % willen, als het financieel kon juist liever minder...ook omdat je vaak veel dagen werkt en dus niet altijd 8 uurs diensten hebt.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:40

Ik werk wel 36 uur :j heb alleen 8 uurs diensten. Geen nachtdiensten dus ik ben helemaal happy

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:45

quera schreef:
Ik werk wel 36 uur :j heb alleen 8 uurs diensten. Geen nachtdiensten dus ik ben helemaal happy

Dan ben je eigenlijk een grote mazzelaar... ik werk voor mijn 30 uur vaak 5 a 6 dagen en doms zelfs meer...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:53

Heb ook wel eens een rits van 6 diensten achter elkaar hoor :j maar ben bij vandaag tot dinsdag vrij en woensdag pas in de avond beginnen,

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:57

Collega van me werkt 90 procent en die heeft vaak reeksen van 6 werken, 1 vrij, 5 werken 3 vrij enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:59

Vindt het altijd respectvol dat je ermee kan werken , ik woon bij 3 met het verstand van een 6 jarige ze kunnen vrij veel maar worden wel gedouched etc. 1 gebruikt pictogrammen maar kan ook een beetje lezen en schrijven , 1 is autist en vraagt altijd de aandacht van de begeleider. 1 is verwend en zit altijd op haar kamer en is snel moe , dan heb je nog 1 maar die is hetzelfde als mij alleen woordenblind. Diensten zijn hier doordeweeks van 4uur 'smiddags tot 9 uur de volgende ochtend , in het weekend van 9 uur tot 4 uur en dan weer een slaapdienst.Er is een vaste club begeleiders en ik zit altijd op mijn kamer , wil er gauw weg maar moet al gauw boos worden voor ik de aandacht trek. Ben opzoek naar een huurhuis en werk , al met al heb ik repect als je met zulke mensen werken kan , er bij wonen is al vreselijk maar soms erg leuk als je bijvoorbeeld je oude strijkkralen uit de kast tovert :') (binnen 2 weken waren alle kralen er doorheen zo leuk vonden ze het.)Maar nee ik hoor er niet maar was pure nood komt wel goed als ik ergens wat anders heb, al heb ik een probleem op het moment omdat ik uit mijn vel gesprongen ben maar dat is weer prive..

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:18

VogeltjeM schreef:
Het is dat ik mijn cliënten redelijk achter elkaar kan plannen, maar een huisbezoek duurt gemiddeld maar 1.5 uur. Voor mij is het ideaal naast mijn studie (na school nog een paar uurtjes werken), maar ik kan me voorstellen dat het niet zo ideaal is als je het 'for a living' doet :)


Ik werk dus parttime 'for a living'. In de dagbesteding. Soms op een werkplaats, soms bij iemand thuis. Stukjes van 3 uur. Ik vind dat heerlijk om te doen en voor mij is het dus wel ideaal :)

VogeltjeM

Berichten: 3761
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:16

Pivanti schreef:
vogeltjem Kun je de huisbezoeken en kantoorwerkzaamheden niet zo plannen dat je hele dagen werkt?
Waar ik nu meeloop bij ambulante ondersteuning hebben ze gewoon hele dagen volgepland. dus 24u per week werken, betekent 3 dagen werk Ook wel dingen in de avonduren op die dagen, dat wel.


Ik heb dermate weinig casussen dat dat niet kan :) het betreft kinderen en de meeste ouders willen dat ik na schooltijd kom. Momenteel werk ik dus ongeveer 3 dagen na schooltijd, en ik kan er meestal wel 2 achter elkaar plannen, wat prettig is :)

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:25

lammie2701 schreef:
Bij ons worden vaak nog wel meer zorg gelden en ezz gelden toegekend, mits het maar goed onderbouwd is waarom het nodig is.
Ook hebben wij op de meeste woningen 2 8 uurs diensten en daarbij dan nog kortere diensten (variërend van 3 tot 7 uur).

Qua contract zou ik ook niet meer dan 85 % willen, als het financieel kon juist liever minder...ook omdat je vaak veel dagen werkt en dus niet altijd 8 uurs diensten hebt.


Dan krijg je het voor een jaar, of voor een tijd om een nieuw dagbestedingsproject op te zetten, en dan opeens poef, weg. Ik zie het hier vaak gebeuren. En als er wel geld wordt gegeven zie je maar weinig terug in de directe zorg.

Ook ik werk vaak 7 of 8 dagen achter elkaar, vind ik juist wel fijn! (Ik werk ook 36 uur).

Kimbers

Berichten: 5109
Geregistreerd: 04-02-05

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:51

Momenteel zit ik in het eerste jaar van de opleiding saw en doe ik kinderopvang. Ik zit erg te twijfelen of ik komend schooljaar de overstap wil maken naar gehandicaptenzorg.

De redenen hiervoor zijn dat ik wat meer uitdaging wil en een ietwat grotere kans op een baan. Ik heb ooit stage gelopen op een zorgboerderij en ik heb het hier enorm naar mijn zin gehad.

Kan iemand mij uitleggen welke taken je allemaal.uitvoert als.je werkt bij.begeleid wonen? En iemand die mij over de streep kan trekken met de keuze? :D

Excuses trouwens voor rare zinnen, ik ben moe en typ op mijn telefoon :o

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:12

Sjoos schreef:
lammie2701 schreef:
Bij ons worden vaak nog wel meer zorg gelden en ezz gelden toegekend, mits het maar goed onderbouwd is waarom het nodig is.
Ook hebben wij op de meeste woningen 2 8 uurs diensten en daarbij dan nog kortere diensten (variërend van 3 tot 7 uur).

Qua contract zou ik ook niet meer dan 85 % willen, als het financieel kon juist liever minder...ook omdat je vaak veel dagen werkt en dus niet altijd 8 uurs diensten hebt.


Dan krijg je het voor een jaar, of voor een tijd om een nieuw dagbestedingsproject op te zetten, en dan opeens poef, weg. Ik zie het hier vaak gebeuren. En als er wel geld wordt gegeven zie je maar weinig terug in de directe zorg.

Ook ik werk vaak 7 of 8 dagen achter elkaar, vind ik juist wel fijn! (Ik werk ook 36 uur).

Bij ons zijn cliënten die dat geld al jaren krijgen, maar idd wel met jaarlijkse evaluaties...

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:38

Wij hebben ook een aantal cliënten die het al jaren krijgen. Maar nog is het niet genoeg. Voorbeeld: Met 9 ZZP 7 cliënten hoor je 1 op 3 te staan. Echter met het geld wat je krijgt kan de instelling dit niet betalen. Dus wordt er extra geld aangevraagd. Dit geld wordt toegekend, dus kan je 1 op 3 op de woning staan. Maar een aantal van deze cliënten hebben 1 op 1, of sommige zelfs 2 op 1 dagbesteding nodig.
Gezien de nieuwe regels krijgt dagbesteding en wonen een aparte som met geld voor de cliënt. Nu hebben wij besloten dagbesteding zelf te gaan doen voor een aantal cliënten die deze intensieve zorgvraag hebben. Plan gemaakt, geld aangevraagd, niet gekregen. Nogmaals een aanvraag gedaan, weer afgewezen. Waarom? Omdat de instelling waar ik werk over het algemeen gezien teveel werknemers heeft lopen op andere groepen en dat dat eerst gereorganiseerd moet worden zodat er dan vanzelf geld vrijkomt.
Nu hebben we toch besloten het dagbestedingsplan door te zetten, dan maar zonder extra geld. Dit betekend dus dat je zelf 3x zo hard moet rennen in je dienst omdat je jezelf tussen wonen en dagbesteding splitst, terwijl we dus juist als plan hadden we dit binnen ons eigen team te scheiden en vaak werkt zonder back-up, we hebben een stabiel team met allen een zeer goede relatie met onze jongens, dus het gaat, maar stabiel is het zeker niet en we wachten allemaal tot het een keer goed mis gaat, maar wat moet je anders? En zijn we dus nu afhankelijk van de reorganisatie van de instelling.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: ervaringen gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:15

Bij ons zijn de groepen met zzp 7 niet groter dan 8 cliënten en de ezz gelden worden ook echt op die ene cliënt ingezet. En dit geld ook voor dagbesteding. De 1 op 1 diensten worden dan ook ingezet op de momenten dat die cliënt in huis is en eventueel gecombineerd met een andere 1 op 1 cliënt (bijv A heeft doordeweeks smorgens van 7 tot 9 de 1 op 1 nodig en cliënt B van 9 tot 15, op die manier kan het gecombineerd worden).

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:52

Dan hebben ze het bij jullie wel goed geregeld, helaas is het bij ons op het moment een zooitje.

De groepen blijven bij ons juist groeien, wij hebben 9 cliënten én een crisisplek.
Dagen zien er bij ons als volgt uit: 2 diensten beginnen om 7 uur. Deze starten de meeste op, 6 hiervan gaan naar dagbesteding op het terrein om half 10. Om 9 uur begint de 3e dienst, deze helpt met het opstarten van de 3 anderen. Deze hebben 1 op 1 dagbesteding (1 eigenlijk 2 op 1, maar is niet mogelijk). Als vroege dienst geef je dus tot half 3 dagbesteding waarna de avonddienst dit overneemt. De 9 tot 5 dienst geeft 1 cliënt de gehele dag dagbesteding.
2 van de 3 avonddiensten beginnen om half 3 met het geven van dagbesteding, de ander blijft op de woning om 3 cliënten op te vangen die op dat moment terug komen van dagbesteding.
De 2 late diensten die dagbesteding bieden komen om half 5 terug naar de woning. Waar ook de rest van de cliënten terug komen.
Zo werk je dus altijd zonder aanwezige back-up, en moet je als pb-er je regelzaken er maar tussendoor plannen (IDO's, M&M evaluaties, ZPB etc), wat dus eigenlijk niet mogelijk is zonder minder dagbesteding te bieden.

Eigenlijk hebben we 1 hele dienst extra nodig (van 9-5) dan heb je wat meer ruimte en kan je met back-up werken. Helaas is dat nu nog niet mogelijk.
En het geven van dagbesteding is geen puzzeltje leggen, maar de gehele dag actief bezig zijn, in combinatie met je vroege of late dienst is dit lichamelijk maar ook psychisch (cliënten kunnen je soms echt leeg 'zuigen') erg zwaar.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:30

bij ons is er een dienst van 7-3, die haalt 3 cliënten eruit en verzorgt deze met de adl, eten etc. dan komt het busje ( om 10 uur) en haalt 2 cliënten (waarvan 1 client van de korte vroege dienst is) op, de 3de client wordt om kwart over 10 weggebracht. en deze dienst neemt dan 1 client van de andere vroege dienst over (deze heeft in de ochtend geen dagbesteding en kan de wisseling wel handelen). deze dienst gaat dan wandelen met die ene client en andere activiteiten doen (met name ontspannende activiteiten). dan komt de client die smorgens is weggebracht om half 12 terug en die gaat naar haar kamer, waar ze haar eten en drinken krijgt en vervolgens haar rust krijgt tot 13 uur. In de tussen tijd help je je andere client met eten en drinken en verschonen. dan komt om 13 uur de bus voor de client die op haar kamer zit en om 13.10 breng je je andere client weg naar dagbesteding. Tussen 13 en 15 werk je de was weg, zet je medicatie uit en rapporteer je en draag je om half 3 over naar de late dienst.Om 14.40 haal je de client op die je hebt weggebracht om 13.10 uur. Om 14.50 haal je de client die tussen de middag met de bus is gebracht op en om 15 uur is dan einde dienst.

De korte ochtend dienst is van 7 tot 10.30 uur en haalt 3 cliënten uit bed en verzorgt ze bij de adl en begeleid met eten en drinken. om 9 uur komt de bus voor 1 client, om 10 uur komt de bus voor de client die met een client van de andere collega mee gaat en de 3de client gaat mee met de 1 op 1 client die wel naar dagbesteding gaat. In de tussen tijd gaat de korte dienst in de keuken aan het opruimen, zorgt voor de was (zoveel mogelijk) en rapporteert haar dienst.

de 1 op 1 dienst is van 7-15 en die haalt 1 client uit bed, verzorgt deze qua adl en begeleid bij het eten en drinken, daarna gaat zij een wandeling maken (wandeling van 3 kwartier zodat client zijn energie kwijt kan) en aansluitend brengt zij deze client met de ene client van de korte dienst weg (om 9 uur).
Bij terugkomst van het wegbrengen van de cliënten ga je de andere 1 op 1 client uit bed halen en verzorgen en helpen met eten en drinken. dan geef je die client een rustmoment (hij kan niet veel prikkels aan) en ga jij even met je collega's en huishoudelijk medewerker even koffie drinken. Na de koffie ga je met die client even in de tuin schommelen, daarna even rustmoment voor die client en kan jij even kijken hoe het met de was is en hiermee bezig. Dan gaat die client drinken in de huiskamer, waarbij je hem begeleid. aansluitend een korte wandeling in de rolstoel en daarna weer rustmoment op de kamer. Jij bereid dan de lunch voor voor iedereen en gaat indien nodig weer met de was bezig of andere dingen die nog moeten worden gedaan. daarna ga je met de client lunchen en verschonen en bied je de client weer rust. Jij ruimt dan de boel weer op in de keuken en daarna ga je met je client snoezelen, wandelen of iets anders naar eigen inzicht. dan ga je met de client wat drinken en bied je weer rust (dit is een lang rustmoment en die client word dan overgenomen door de late dienst, dan heeft ie nog wel 1 op 1 maar dit is te combineren met de 3 andere cliënten). jij gaat dan rapporteren en draagt over aan de late dienst die om 15 uur begint.

De 3 late diensten zijn als volgt: 1 van half 3 tot half 11 en deze doet 3 cliënten (waarvan 1 om 16 uur met de bus terug komt, 1 om 15 uur met de bus komt met een mede client die in de andere dienst valt en 1 client die wordt gehaald samen met de 1 op 1 client), dit is dan ook de verantwoordelijke dienst. en evt. back up.
de andere dienst is van 15 tot 21 uur en deze begeleid 4 cliënten, waarvan 1 1op1. Dit kan omdat de 1 op 1 momenten vallen op momenten dat de anderen hun rustmoment of eigen tijd hebben.
de 3de late dienst is van half 4 tot 21.30 uur en haalt 2 cliënten (om 16 uur) op en geeft daarna 1 van hen 1 op 1.

lang verhaal, maar zo is het in principe verdeeld.

ooh ja en 2 keer in de week heeft er een co-er een korte dienst met daar achteraan kantooruren en die werkt dan de zorgplannen bij en doet dan haar mdo's, m&m besprekingen en zorgplanbesprekingen etc. (we hebben 2 co-ers).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:51

Ben zo blij met onze gecombineerde laat-slaap diensten, ik werk 24 uur per week gemiddeld en ben relatief gezien best veel thuis. Ideaal. Verder heb ik dan nog 1 korte avonddienst in de week (van 15.30 tot 22.00) en om de week een weekend. Wij hebben iedere dag 1 laat slaap dienst van 15.00 tot 9.15 de volgende dag, en 1 korte avonddienst, doordeweeks overdag geen dagdienst omdat alle cliënten werken en/of overdag alleen thuis kunnen zijn, en dan begint om 15.00 de volgende laat-slaapdienst weer. In het weekend sta je op zaterdag overdag nu nog met 2 man begeleiding (eentje van 9.00 tot 16.00 en eentje van 10.00 tot 15.00), maar dat houdt w.s. binnenkort op ivm bezuinigingen. Op zondag is er ook een dagdienst van 9.00 tot 15.30.

En dan hebben we nog 2 cliënten die begeleidt zelfstandig wonen, daar ga ik om de week 1 avond heen, die dienst duurt 4 uurtjes en is een leuke afwisseling in combinatie met het op de groep staan.