Ik studeer aan de Academische Pabo in Leiden, dus heb ervaring met pedagogische wetenschappen aan de Universiteit Leiden. Wat wil je precies weten? Dan kan ik je makkelijker antwoord geven 
Ik vind zelf de sfeer op de universiteit prettig en (voor zover je dat op de uni hebt) gezellig. Docenten (hoogleraren/professoren/masterstudenten) weten veel van hun vakgebieden af, maar ze zijn lang niet allemaal even sterk in het lesgeven. Dit valt mij met name op, omdat ik zelf de pabo doe en word opgeleid voor het onderwijs. Merk aan veel reguliere studenten dat die zich er soms helemaal niet aan storen. Ligt er dus maar net aan wat je prettig vindt.
Er wordt bij PW voor bepaalde vakken gewerkt met werkgroepen welke soms verplicht worden gesteld. Er is geen probleemgestuurd onderwijs (dat wat je wel in bijvoorbeeld Maastricht hebt), dat vind ik zelf een voordeel. Hoorcolleges worden doorgaans niet opgenomen en kun je dus niet terug kijken op internet. Wel zetten in principe alle docenten de collegesheets op blackboard.
Het is misschien ook een aanrader om goed te kijken naar de doorstroommogelijkheden na je bachelor. Welke richting wil je op? De VU en Leiden bieden volgens mij namelijk een ander masterprogramma aan en overstappen na je bachelor is niet altijd mogelijk, soms zul je een schakeltraject moeten volgen. Ik zou dus goed nadenken welke richting je op zou willen met je studie en daar (deels) je keuze op baseren 
Succes!