Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:37

Sheran schreef:
Hoe gaat het bij jullie na de eerste weken?

Ik moet morgen weer beginnen maar zie er echt vreselijk tegenop. Heb zelfs overwogen om mijn baan op te zeggen, zo eng vind ik het. Ik heb wel een gesprek aangevraagd met mijn leidinggevende over deze gevoelens, al weet ik niet wat zij er direct aan zou kunnen doen. Ik ben zelf geen risicogroep.

Wat vervelend dat je er zo tegen op ziet!
Heb je inmiddels een gesprek op school gehad over je angsten/gevoel? :(:)

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:55

Nog niet. Ik heb hem wel aangevraagd, hopelijk lukt het nog deze week. Lokaal was vandaag weer super muf en bedompt en een stuk warmer dan op de gangen, ondanks dat de deur open stond.

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:39

Hopelijk krijg je snel het gesprek! Werken met zoveel zorgen is echt niet fijn. Ik hoop dat er met je meegekeken kan worden naar een werkbare oplossing.

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk goed. De lokalen waar we nu lesgeven zijn best ruim. Bureau en de plek van de docent zijn gemarkeerd. De meeste leerlingen houden zich hier ook goed aan en anders zijn ze er prima op aan te spreken. Het is wel lekker transparant, lesgeven met de deuren open! :)) Ik merk aan sommige collega's dat ze dat echt niet waarderen! :+

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:49

Wij hebben inmiddels de eerste besmettingen onder leerlingen binnen. 2 stuks. Niet mijn klassen. Volgens de GGD hoeft niemand in quarantaine |o 8)7

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:51

Sheran schreef:
Wij hebben inmiddels de eerste besmettingen onder leerlingen binnen. 2 stuks. Niet mijn klassen. Volgens de GGD hoeft niemand in quarantaine |o 8)7

Maar wel op school geweest?

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:54

Oh no, dat meen je! Ik dacht dat als er besmettingen zijn dat dan de klasgenoten en de docenten in quarantaine moeten die met de leerling zijn omgegaan?

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:59

Flying_Angel schreef:
Oh no, dat meen je! Ik dacht dat als er besmettingen zijn dat dan de klasgenoten en de docenten in quarantaine moeten die met de leerling zijn omgegaan?


Nee toch? Als je de 1.5 meter handhaaft hoeft dat toch niet?

Wij ook 2 leerlingen waarvan een broer besmet is gebleken na vakantie in Griekenland. Zij zijn getest en blijven sowieso 10 dagen thuis, ongeacht de uitslag.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:00

Ja, wel op school geweest. GGD vond het niet nodig. Geeft geen vertrouwen. Er kloppen echt gewoon meerdere dingen niet. Want wat deden zij op school terwijl ze op een uitslag wachtten?

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:01

PSvanLot schreef:
Flying_Angel schreef:
Oh no, dat meen je! Ik dacht dat als er besmettingen zijn dat dan de klasgenoten en de docenten in quarantaine moeten die met de leerling zijn omgegaan?


Nee toch? Als je de 1.5 meter handhaaft hoeft dat toch niet?

Wij ook 2 leerlingen waarvan een broer besmet is gebleken na vakantie in Griekenland. Zij zijn getest en blijven sowieso 10 dagen thuis, ongeacht de uitslag.

Dit hadden wij ook, in ons geval was de leerling in kwestie nog niet op school geweest.

Gekke situatie Sheran.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:04

Ze hadden bij ons niet verwacht dat ze besmet zouden zijn. Waren daar bij familie, met de auto en hebben daar eigenlijk alleen rond huis gezeten met weinig contact met anderen. Waren op het platteland.

We missen in totaal nu 9 kinderen op school.

1 ervan zit nu 2 weken in quarantaine in Turkije, als hij thuis komt moet hij thuis nog 10 dagen in quarantaine. 15 september mag hij weer naar school.

Goof

Berichten: 29005
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:09

Oh sheran, dat meen je niet. Dat draagt niet bij aan jouw gevoel zeg.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:10

PSvanLot schreef:
Ze hadden bij ons niet verwacht dat ze besmet zouden zijn. Waren daar bij familie, met de auto en hebben daar eigenlijk alleen rond huis gezeten met weinig contact met anderen. Waren op het platteland.

We missen in totaal nu 9 kinderen op school.

1 ervan zit nu 2 weken in quarantaine in Turkije, als hij thuis komt moet hij thuis nog 10 dagen in quarantaine. 15 september mag hij weer naar school.

Gaan jullie voor deze leerlingen de les online aanbieden?

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:13

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:
Ze hadden bij ons niet verwacht dat ze besmet zouden zijn. Waren daar bij familie, met de auto en hebben daar eigenlijk alleen rond huis gezeten met weinig contact met anderen. Waren op het platteland.

We missen in totaal nu 9 kinderen op school.

1 ervan zit nu 2 weken in quarantaine in Turkije, als hij thuis komt moet hij thuis nog 10 dagen in quarantaine. 15 september mag hij weer naar school.

Gaan jullie voor deze leerlingen de les online aanbieden?


Nee, dat zal niet meevallen. Leerlingen gaan thuis zelfs aan de gang.
Ik ben er zelf wel over aan het denken dat ik tijdens mijn instructie moment de leerling mee laat kijken via teams.

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:15

Leerlingen onderling hebben geen 1,5 meter natuurlijk, maar geen idee hoor wat de officiële regels zijn!

Inderdaad, de vraag is wel wat deden ze op school voordat de uitslag er was! Dat vind ik echt onverantwoord!

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:17

@psvanlot Ahja. Dat zelf aan de slag via Som hebben wij even geprobeerd. Maar Som was niet heel betrouwbaar.
Nu moeten wij inderdaad contact zoeken via teams en kunnen daar zelfs absentie in registreren (opnieuw als Som het doet)
Niet alle collega’s ervaren het als prettig als de leerling meedoet via teams.
Zelf vond ik het wel oké. Wel dat ik de leerling toch wat vergat. En hij dan echt mee kijkt. Betrekken bij de les was mij op een grapje na etc. Nog niet echt gelukt.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:22

lenaa_tje schreef:
@psvanlot Ahja. Dat zelf aan de slag via Som hebben wij even geprobeerd. Maar Som was niet heel betrouwbaar.
Nu moeten wij inderdaad contact zoeken via teams en kunnen daar zelfs absentie in registreren (opnieuw als Som het doet)
Niet alle collega’s ervaren het als prettig als de leerling meedoet via teams.
Zelf vond ik het wel oké. Wel dat ik de leerling toch wat vergat. En hij dan echt mee kijkt. Betrekken bij de les was mij op een grapje na etc. Nog niet echt gelukt.


Dat is echt moeilijk idd. Gelukkig zijn 10 dagen wel te overzien natuurlijk.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:29

PSvanLot schreef:
lenaa_tje schreef:
@psvanlot Ahja. Dat zelf aan de slag via Som hebben wij even geprobeerd. Maar Som was niet heel betrouwbaar.
Nu moeten wij inderdaad contact zoeken via teams en kunnen daar zelfs absentie in registreren (opnieuw als Som het doet)
Niet alle collega’s ervaren het als prettig als de leerling meedoet via teams.
Zelf vond ik het wel oké. Wel dat ik de leerling toch wat vergat. En hij dan echt mee kijkt. Betrekken bij de les was mij op een grapje na etc. Nog niet echt gelukt.


Dat is echt moeilijk idd. Gelukkig zijn 10 dagen wel te overzien natuurlijk.

Dat is ook zo! Maar voor een brugklasser wel heel vervelend. We hebben er dus alles aan gedaan om zoveel mogelijk ‘in de klas’ mee te laten doen.
Ook mijn mentorleerling vond het wel prettig, er wordt toch wel veel al verteld over het examenjaar en dat missen is ook niks. (Die moest trouwens vanuit Mallorca, oranje gebied dus in quarantaine :+ )

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:01

In mijn mentorklas (ook examen) gelukkig ook geen afwezigen en bij de burgklassers gelukkig ook niet.i

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:46

Hoe is het bij jullie?

Ik word nu al horendol van de 1,5m :wow: . De logistiek van de paar dingen die we op campus doen is vreselijk, leiding van bovenaf ontbreekt waardoor het bijna vijandig wordt onder docenten (iedereen wil die spaarzame contactuurtjes met studenten claimen) en er is bijna geen manier om tentamens af te nemen op een manier die de privacy respecteert, het tentamen goed vormgeeft én die 1,5m afstand kan respecteren. En dit alles voor de vele duizenden studenten die hier elke zoveel maanden tentamens maken. Van mij mag het zo snel voorbij zijn, kunnen we weer naar normaal :o

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:34

De 1,5 meter bij leerlingen gaat bij mij wel aardig, leerlingen respecteren het wel goed en gelukkig hebben we ook een paar docenten die leerlingen genadeloos afblaffen als ze op plekken zijn waar ze niet mogen komen :))

Ik geef geen praktijkvak gelukkig (collega natuurkunde zat omhoog met haar practica). Natuurlijk kan ik nu niet meekijken, maar leerlingen zijn meewerkend en met extra vragen en alternatieve leswijzen kom je een heel eind. Pauzes zijn suf, je zit vaak in je eentje in het lokaal. Sommige leerlingen zijn erg angstig, dat vind ik heel naar voor ze.

Goof

Berichten: 29005
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:58

Ik heb vandaag (eindelijk!) mijn eerste lesdag gedraaid. Ik appte na mijn eerste blokuur al naar mijn man dat ik weer zo blij ben dat ik mag werken. Ik ben echt op mijn best als ik lekker voor de klas met mijn pubers aan de slag mag, echt de beste baan ever <3

Vwb corona en maatregelen; ja leuk, maar die 1,5 mtr afstand tussen leerling en docent lukt nooit. Ze doen het netjes hoor, houden afstand en stappen opzij als je wil passeren, maar ze hebben ook vragen aan je of hulp nodig en lopen ook tegelijkertijd buiten de lokalen in de pauzes en leswisselingen.
Op hoop van zegen dan maar. Hoop dat alles goed blijft gaan.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:18

Wat fijn dat het zo leuk was, Goof! Het is inderdaad een super baan, nergens mee te vergelijken :)

Bij ons op school gaat de 1,5 meter wel echt goed. We hebben aparte leswisselingen, en tijdens de les heeft de docent zijn/haar eigen vak waar hij/zij niet uit mag (wordt daar ook op aangesproken door leerlingen). Ja, iets moeilijker met checken, maar met vragen kom je een heel eind.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:26

Bij ons op school zijn de eerste besmettingen gemeld en ik vind het dus echt niet meer zo oké om met zoveel mensen dagelijks in contact te komen. Heerlijk werk hoor, ook echt weer super om les te geven aan een klas lln ipv een scherm, maar ik krijg ondanks alle maatregelen wel het idee dat ik als een rat in de val zit. De besmette collega is altijd zo super voorzichtig. Ze denkt dat ze het van de 2 besmette lln heeft gekregen, die dat toen uiteraard niet wisten.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:45

dejavu schreef:
Bij ons op school zijn de eerste besmettingen gemeld en ik vind het dus echt niet meer zo oké om met zoveel mensen dagelijks in contact te komen. Heerlijk werk hoor, ook echt weer super om les te geven aan een klas lln ipv een scherm, maar ik krijg ondanks alle maatregelen wel het idee dat ik als een rat in de val zit. De besmette collega is altijd zo super voorzichtig. Ze denkt dat ze het van de 2 besmette lln heeft gekregen, die dat toen uiteraard niet wisten.


Oh wat naar zeg :( Zit je in het basisonderwijs of op het voortgezet onderwijs? Voortgezet toch? Wat zijn jullie maatregelen? Is de collega dichtbij die leerlingen geweest?

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:52

Ja, voortgezet. Die collega is wel bij één zieke leerling in het lokaal geweest, maar die andere 2 niet. Ze bleef netjes op meer dan 1,5m afstand. Personeel beweegt zich niet tegelijkertijd op de gang als de leerlingen. Maar goed, we gaan zien wat de vorderingen zullen gaan, maar ik voel me er niet oké onder, terwijl mijn school echt de zaakjes goed voor elkaar heeft en heel voorzichtig is. Niks dan lof. :)
Gaat bij andere scholen alles nog rustig?