Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:24

PSvanLot schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is bij ons niet. Wij hebben de regel dat als je van lokaal moet wisselen je 5 minuten eerder weg gaat. Leerlingen wachten tot de bel.
Ook moet je een kwartier voor de eerste bel in je lokaal aanwezig zijn. En ook met pauzes wordt er van je verwacht dat je wacht tot de gang leeg is.


Ik ga er vanuit dat het zo bij ons volgende week ook gaat. Lijkt me ook de meest eenvoudige oplossing!

Gaat ook best prima! Ik vond het een rustige week. Wel wat gedoe met looproutes maar omdat de docenten er toch niet tussen mogen lopen is dat ook te overzien. Of ingeval dat vind ik, zijn wel collega’s die daar anders over denken.

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:42

De startweek zit erop! Afgelopen week zijn de lessen begonnen, ik ben maandag en dinsdag vrij. Morgen weer voor het eerst sinds maanden fysiek voor de klas, ben benieuwd of ik het nog een beetje kan :=

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:48

Flying_Angel schreef:
De startweek zit erop! Afgelopen week zijn de lessen begonnen, ik ben maandag en dinsdag vrij. Morgen weer voor het eerst sinds maanden fysiek voor de klas, ben benieuwd of ik het nog een beetje kan :=

Veel plezier en dat komt wel goed!
Hier lijkt het of we niet zijn weg geweest. Geef ook al sinds vorige week dinsdag weer les.
Hier moeten we een spatscherm of mondkapje dragen voor de momenten in de klas dat je toch te dicht bij de leerlingen staat maar dan de vraag wat zou het best zijn.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:17

Bij ons hebben ze mondkapjes in het lokaal verboden en willen ze ook geen spatschermen plaatsen. Ik moet zeggen dat dat me toch ook ietwat ongemakkelijk maakt... Niemand houdt zich fatsoenlijk aan de 1,5 meter.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:39

Sadira schreef:
Bij ons hebben ze mondkapjes in het lokaal verboden en willen ze ook geen spatschermen plaatsen. Ik moet zeggen dat dat me toch ook ietwat ongemakkelijk maakt... Niemand houdt zich fatsoenlijk aan de 1,5 meter.

Dat is wel gek, dat staat bijna lijn recht tegen over het beleid van onze school.

Goof

Berichten: 29007
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:42

Ik start vrijdag, maar onze lessen starten pas op 7 september. Ben benieuwd hoe wij gaan starten.
Heb nog steeds geen rooster :\

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:48

Ik vind het oprecht ook heel vervelend. Heb sowieso al astma en voel me al een beetje kwetsbaar (ik hoest ook al veel daardoor)... plus dat we veel KWT-uren geven en het is de bedoeling dat we dan leerlingen 1 op 1 kunnen begeleiden, maar zonder spatscherm kun je dus echt niet zo dichtbij komen dat je kids echt 1 op 1 kan helpen. Super praktisch.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:12

Sadira schreef:
Bij ons hebben ze mondkapjes in het lokaal verboden en willen ze ook geen spatschermen plaatsen. Ik moet zeggen dat dat me toch ook ietwat ongemakkelijk maakt... Niemand houdt zich fatsoenlijk aan de 1,5 meter.


Je mag toch niemand verbieden een mondkapje af te zetten? Je kan enkel niemand verplichten hem te dragen (buiten de plekken waar het door de overheid verplicht is)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:08

Sadira schreef:
Bij ons hebben ze mondkapjes in het lokaal verboden en willen ze ook geen spatschermen plaatsen. Ik moet zeggen dat dat me toch ook ietwat ongemakkelijk maakt... Niemand houdt zich fatsoenlijk aan de 1,5 meter.

Ja, wat gek is dat zeg. Ik snap waarom je het liever niet zou hebben, maar zeker docenten die van zichzelf weten dat ze een risicogroep zijn zou je toch eigen keus moeten geven

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:09

Gekke regels inderdaad, zou niet mogen!

Bij ons zijn leraren En leerlingen vrij om een mondkapje te dragen. Alle toetsenborden en muizen zijn weggehaald uit de lokalen, er zit tape 1,5 meter om het bureau en elk bureau heeft een spatscherm.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:16

Ik ga zo mijn eerste lesjes geven! Klas 3, klas 1 en dan nog aan mijn eigen mentorles.

Ik heb me toch een groep... Alle drukke en aparte meiden zitten bij mij gecombineerd met drukke jongens en de kantjes er af lopers... Hopelijk helpt het dat ze examen moeten doen, maar had er gisteren al mijn handen vol aan.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:17

Flying_Angel schreef:
Gekke regels inderdaad, zou niet mogen!

Bij ons zijn leraren En leerlingen vrij om een mondkapje te dragen. Alle toetsenborden en muizen zijn weggehaald uit de lokalen, er zit tape 1,5 meter om het bureau en elk bureau heeft een spatscherm.

Dan zit je dus met z’n allen aan het bord?
Hier moet je bij verlaten van het lokaal bureau en muis, bord en toetsenbord ontsmetten.

Flying_Angel

Berichten: 15745
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:14

Bij ons kun je een los toetsenbord en een muis lenen, die neem je dan mee naar elk lokaal. Zelf sluit ik mijn eigen laptop aan en heb ik een afstandsbediening voor de PowerPoint dus hoef ik geen bord aan te raken.

SdaphneS

Berichten: 11424
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:20

Wij ontsmetten ook elke keer na gebruik de werkplekken. Maar ik heb een vast lokaal en zit er veel uur dus heb hierin het geluk dat anderen niet echt in mijn lokaal komen.

Heb wel deze week een spat mondkap iets gekregen, maar nog niet gedragen. Denk wel dat ik het ga doen, want ik verval snel in het niet afstand houden. Vooral bij het zelfstandig werken wanneer leerlingen vragen hebben.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:52

Ik heb vandaag een bijeenkomst gehad voor mijn meest klassikale vak dat ik komend kwartaal heb. Het gaat echt leuk worden! Ik ben zo blij met hoe onze faculteit met de RIVM-maatregelen omspringt. Wel heel voorzichtig maar ook keihard werken om toch zo veel mogelijk studenten op een veilige manier op de faculteit te kunnen laten zijn. Daarnaast is er ook veel aandacht voor de eerstejaars, het eerste college van het vak is geschrapt zodat het eerste werkcollege (normaal wisselen hoor- en werkcolleges elkaar af) volledig gewijd kan worden aan kennismaking, demo'tjes van de online omgeving etc. Blijkbaar was er ook een stormloop op student-assistent posities, iedereen wil super graag weer in de faculteit zijn :(:)

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:04

Hoe gaat het bij jullie na de eerste weken?

Ik moet morgen weer beginnen maar zie er echt vreselijk tegenop. Heb zelfs overwogen om mijn baan op te zeggen, zo eng vind ik het. Ik heb wel een gesprek aangevraagd met mijn leidinggevende over deze gevoelens, al weet ik niet wat zij er direct aan zou kunnen doen. Ik ben zelf geen risicogroep.

Goof

Berichten: 29007
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:08

Wat rot Sheran! Waarom zie je er zo tegenop? Vanwege corona?

Wij hebben nog 1 voorbereidingsweek. Ik start dus zelf wel morgen, maar de leerlingen starten pas volgende week. Ik heb onwijs zin om hen weer te zien.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:13

Goof schreef:
Wat rot Sheran! Waarom zie je er zo tegenop? Vanwege corona?

Wij hebben nog 1 voorbereidingsweek. Ik start dus zelf wel morgen, maar de leerlingen starten pas volgende week. Ik heb onwijs zin om hen weer te zien.


Ja, vanwege corona. Ik heb het er zelf nogal moeilijk mee, ik ben ook heel voorzichtig en heb sinds maart 8 mensen gezien (supermarkt niet meegerekend). Ik hou graag zelf in de hand hoe veilig ik ben. Op school voelt het alsof je dat allemaal moet loslaten. En dan met 210 mensen per dag in een slecht geventileerde ruimte is echt too much...

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:19

Sheran schreef:
Hoe gaat het bij jullie na de eerste weken?

Ik moet morgen weer beginnen maar zie er echt vreselijk tegenop. Heb zelfs overwogen om mijn baan op te zeggen, zo eng vind ik het. Ik heb wel een gesprek aangevraagd met mijn leidinggevende over deze gevoelens, al weet ik niet wat zij er direct aan zou kunnen doen. Ik ben zelf geen risicogroep.

Wat vervelend dat je, je zo voelt. Ik heb er nu 2 week op zitten en ik had veel collega’s (waaronder ik zelf) die het spannend vonden naar eigenlijk iedereen vind het meevallen. Niet alles qua afstand houden is haalbaar en daar stoeien we nog wel. Wel doet iedereen z’n best (leerlingen en collega’s) bij klachten thuis te blijven. Daardoor voelen mensen zich ook wel veilig volgens mij. We gaan er nu naar toe dat de thuis quarantaine collega’s en leerlingen online meedoen.

Een aantal collega’s zijn bij ons in eerste instantie met aanpassingen gestart. Zij online en leerlingen op school (mensen met zwakke partners) maar die zijn nu ook gestart op school. Zijn nog wel wat aanpassingen voor die collega’s waardoor een enkeling in een opgedeelde klas les geeft. De helft volgt de les dan online in de tussenruimte er naast. (Alleen voor bovenbouw a6/h5)

Wel belangrijk om te weten dat ik lesgeef in een provincie waar gelukkig weinig besmettingen zijn. Ook na 2 week school.
Wel ben ik zelf wel voorzichtig. Dus ik probeer naast werk niet te veel mensen te zien. M’n vriend werd na 1,5 week (introductie dagen en lesgeven) natuurlijk al verkouden dus die is al getest. Gelukkig negatief. En ook op mijn eigen school zijn in 2 week tijd al 3 collega’s getest maar als we op die gezondheidsklachten blijven letten geloof ik wel dat het goed komt.

Is jullie ventilatie echt slecht ? Of is dat jou gevoel? Met de maatregelen en de standaard luchtafvoer (ramen kunnen nu ipv. Kiepstand volledig open en deuren open) voel ik mij best veilig. Het is wel koud..
We moeten er voor zorgen dat de co2 melder op groen blijft.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:27

Dank je voor je bericht Lena, goed om te lezen :) Fijn dat iedereen zich veilig voelt.

Ik moet natuurlijk ook even zien hoe het ter plekke is en hoe het voelt. Bij ons moet ook iedereen met klachten thuisblijven, ik ga ervan uit dat het gebeurt.

Onze ventilatie was iig vorig jaar nog echt slecht. Er waren steeds berichten over. We hebben soms 1 klein kiepraampje van 30 cm doorsnede.

Ik zie sowieso weinig mensen, in totaal dus 8, maar daar zullen er alweer 5 van afvallen als ik weer les ga geven. Dat vind ik ook heftig.

Ik ga sowieso maar in gesprek, hey lijkt me beter als ik mijn zorgen even deel. Misschien kunnen ze nog iets dat ik niet had verwacht.

Movement

Berichten: 1548
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:22

Hoi allemaal! Ik ben zo aan het googlen naar leuke stilte tekens voor in de kleuterklas, maar ik dacht, ik vraag het hier ook eens! Ik ben net met de 2e jaar pabo begonnen en ik wil graag een stilte teken gebruiken dat bij mij past, ik was daarom eigenlijk wel benieuwd naar wat voor stilte tekens jullie gebruiken!

Goof

Berichten: 29007
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:24

Ik doe meestal mijn hand omhoog of ik knip even met mijn vingers.
Je kan ook een stoplicht gebruiken oid.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:36

Ik doe mijn hand omhoog, tel af van 3 naar 0.

berthe
Berichten: 404
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:42

Het is belangrijk om iets te vinden dat bij jezelf past, maar het moet ook bij kleuters passen. Iets met zingen, of bewegen of gebaren die de kleuters mee mogen doen past vaak beter dan een stoplicht of aftellen.

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:00

Liedje zingen werkte voor mij het beste. Opruimliedje, aandachtliedje etc....