Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:12

ik mag/moet morgen ook weer beginnen. Vind het stiekem toch wel spannend..
Heb klassen van 28/29 leerlingen, ben benieuwd hoe haalbaar het is om 1.5m afstand te waarborgen, en daarnaast is het ook gewoon een tijdje geleden.
Vorig jaar was mijn eerste jaar voor de klas, dus viel direct met m'n neus in de boter als zij-instromer.. :Y) wel maar een kleine aanstelling, omdat ik dus naast mijn werk nog aan het opleiden ben.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:34

Joepie ik mag morgen ook weer. *\%/*

Ik ben echt zo klaar met de vakantie, na de lockdown is weer zoveel vrije tijd mij vies tegen gevallen. Vond het helemaal niets.

Aankomende woensdag gaan wij met 180 leerlingen en 20 docenten op kamp. Allemaal eerstejaars, rond de 12 jaar. Geen afstand onderling, wel tot de docenten. Ben benieuwd hoe dat gaat. Zo'n zin in!!

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:42

Wow, of ik dat een goede/verstandige keuze vindt...

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:58

We volgen de richtlijnen vanuit de RIVM. Als het goed is, is daar over nagedacht. ;)

Daarnaast een berg regels en afspraken mee en dan komt het vast goed.
We splitsen de groep, zodat we aan groepjes van max 25 leerlingen zitten. Dus hopelijk gaat het allemaal goed.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:43

Heel veel plezier allen die weer beginnen vandaag! *\o/*

Wat gaaf dat het kan daphne, je zou juist denken dat je in een vakantiepark / buitengebied veiliger bent voor besmetting dan in een klaslokaal. Dus in dat geval is het zeker een verstandige keuze als kennismakingsactiviteit. Je wil die bruggers ook een goede start meegeven tenslotte.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:04

Dankjewel! Ik wens ook iedereen heel veel plezier en een gezond schooljaar! <3

En wat leuk zo’n intro, komt vast goed :)

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:11

Magrathea schreef:
Heel veel plezier allen die weer beginnen vandaag! *\o/*

Wat gaaf dat het kan daphne, je zou juist denken dat je in een vakantiepark / buitengebied veiliger bent voor besmetting dan in een klaslokaal. Dus in dat geval is het zeker een verstandige keuze als kennismakingsactiviteit. Je wil die bruggers ook een goede start meegeven tenslotte.

Ja, we gaan naar een eiland en gaan echt in een bubbel leven de komende dagen. Tevens komen we uit een gebied met nauwelijks besmettingen.

Vandaag de briefing gedaan en heldere afspraken gemaakt. We gaan van een mooi kamp uit!

Hoe is de eerste dag verlopen bij jullie?

Goof

Berichten: 28949
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:27

Werkse weer allemaal! Ik heb nog 2 weekjes.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:00

SdaphneS schreef:
We volgen de richtlijnen vanuit de RIVM. Als het goed is, is daar over nagedacht. ;)

Daarnaast een berg regels en afspraken mee en dan komt het vast goed.
We splitsen de groep, zodat we aan groepjes van max 25 leerlingen zitten. Dus hopelijk gaat het allemaal goed.


Veel plezier!

Ons bestuur heeft juist gekozen om meerdaagse activiteiten niet te laten plaatsvinden. Ik vind dat wel prettig. Wij bieden de leerlingen nu een alternatief maar wel ontzettend leuk introductieprogramma aan.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:06

Emilia schreef:
SdaphneS schreef:
We volgen de richtlijnen vanuit de RIVM. Als het goed is, is daar over nagedacht. ;)

Daarnaast een berg regels en afspraken mee en dan komt het vast goed.
We splitsen de groep, zodat we aan groepjes van max 25 leerlingen zitten. Dus hopelijk gaat het allemaal goed.


Veel plezier!

Ons bestuur heeft juist gekozen om meerdaagse activiteiten niet te laten plaatsvinden. Ik vind dat wel prettig. Wij bieden de leerlingen nu een alternatief maar wel ontzettend leuk introductieprogramma aan.

Hier inderdaad ook! Vooral collega’s zagen het overnachten ook niet zitten. Het is dan ook onmogelijk om afstand te houden van je collega’s. Dus om die reden een alternatief programma.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:31

Ja, bij ons zijn ook de excursies naar het buitenland geannuleerd.
Wij hebben het geluk dat wij een accomodatie hebben waarbij docenten niet bij leerlingen op de kamer hoeven slapen en zelfs aparte slaapkamers hebben waar zij alleen kunnen slapen.
Daardoor is overnachten geen probleem.
Toch ook wel docenten die bij de kampeerboerderij ervoor kiezen om in een tentje apart te slapen, maar dat is dus ook echt prima.
Het is allang fijn dat het door kan gaan en dat we genoeg mensen hebben om het kamp te draaien.
Daar maakte ik mij wel zorgen over. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat mensen een andere afweging maken en ervoor kiezen niet mee te gaan. Maar gelukkig hebben we dat niet gehad en anders was dat ook oke geweest natuurlijk.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:10

Voor de vo docenten, wanneer hebben jullie je rooster gehad?
Mijn vriendinnen al voor de zomervakantie of in de eerste week.

Wij krijgen het altijd de laatste donderdag van de vakantie. Vandaag dus ergens voor aankomende maandag. Dat is echt zo waardeloos...

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:26

Wij meestal ergens halverwege. Wat weten jullie het laat! Lastig met plannen van andere activiteiten lijkt me...

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:35

Wij voor de vakantie begon. Kan wel nog veranderen.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:54

Sheran schreef:
Wij meestal ergens halverwege. Wat weten jullie het laat! Lastig met plannen van andere activiteiten lijkt me...


Ja dat is altijd onhandig, al werk ik fulltime en weet ik dan sowieso wel dat ik op woensdagmiddag na altijd moet werken.
Maar wil het gewoon weten, want ik wil ook andere dingen plannen.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:54

Amandavd schreef:
Wij voor de vakantie begon. Kan wel nog veranderen.


Veranderen doet het altijd, bij ons ook.

Goof

Berichten: 28949
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:12

Ik heb mijn rooster ook nog niet.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:08

Ik heb het binnen. Ben er content mee.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:19

Wij de laatste vrijdag van de vakantie, maar ik heb nu alweer veranderingen!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:24

1ste week gehad. Die 1,5 meter tussen leerlingen en docenten in het VO is heel lastig.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:34

Emilia schreef:
1ste week gehad. Die 1,5 meter tussen leerlingen en docenten in het VO is heel lastig.

Dat vind ik ook. Het gaat wel maar soms gewoon niet. Zeg niet dat het meerdere keren per les mis gaat maar zeker wel een keer per dag. Hier morgen nog 6 lesuren :) heb wel leuke klassen.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:37

Ik heb het geluk dat ik in een practica lokaal zit. Heb een groot hoog bureau waar ik proefjes op voor kan doen. Daardoor is de afstand makkelijker te behouden.

Doordat er in mijn lokaal erg vol staat is het toch al niet geschikt om veel rond te lopen. Leerlingen komen vaak naar mij. Dat heeft normaal nadelen, maar nu voordelen.
Wand 1 keuken
Wand 2 6 computers
Wand 3 ramen
Wand 4 Digibord en mijn bureau ervoor

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:16

lenaa_tje schreef:
Emilia schreef:
1ste week gehad. Die 1,5 meter tussen leerlingen en docenten in het VO is heel lastig.

Dat vind ik ook. Het gaat wel maar soms gewoon niet. Zeg niet dat het meerdere keren per les mis gaat maar zeker wel een keer per dag. Hier morgen nog 6 lesuren :) heb wel leuke klassen.



Vooral in de gangen. Dwars door de leerlingen..

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:02

Dat is bij ons niet. Wij hebben de regel dat als je van lokaal moet wisselen je 5 minuten eerder weg gaat. Leerlingen wachten tot de bel.
Ook moet je een kwartier voor de eerste bel in je lokaal aanwezig zijn. En ook met pauzes wordt er van je verwacht dat je wacht tot de gang leeg is.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:17

lenaa_tje schreef:
Dat is bij ons niet. Wij hebben de regel dat als je van lokaal moet wisselen je 5 minuten eerder weg gaat. Leerlingen wachten tot de bel.
Ook moet je een kwartier voor de eerste bel in je lokaal aanwezig zijn. En ook met pauzes wordt er van je verwacht dat je wacht tot de gang leeg is.


Ik ga er vanuit dat het zo bij ons volgende week ook gaat. Lijkt me ook de meest eenvoudige oplossing!