Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:20

Ik ook! Ben het zo zat. Heb echt zin om ze gewoon weer 'in het eggie' te zien volgende week.
Ben wel erg benieuwd hoe het in de praktijk zal zijn. Ook met in de lokalen blijven in de pauzes enzo. Die gasten stuiteren de pan uit denk ik.
Wij volgen ons normale rooster, dus ik hoef niet meer te switchen tussen online lessen en fysiek. Maar we hebben maar halve klassen wat betekent dat de andere helft thuis zit te werken, maar dan geen vragen kan stellen omdat ik voor de klas sta. Lastig.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:06

Ik ben ook heel benieuwd. Wij geven in de ochtend digitaal les volgens het normale (verkorte) rooster (max 8u) en in de middag geven we drie lessen op school... wordt pittig.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:19

België gaat helemaal open. Tenminste het primair onderwijs. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:38

Arabesk schreef:
België gaat helemaal open. Tenminste het primair onderwijs. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.


In Nederland toch ook vanaf volgende week?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:02

8 juni pas dacht ik.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:09

Succes iedereen! *\o/*

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:28

Morgen laatste dagje online lesgeven. Vanaf volgende week zie ik mijn klassen weer 1x per week. We de groepen in 2en of 3en hebben gedeeld en daarnaast krijgen de leerlingen een weektaak. Wij gaan daar geen online lessen naastgeven, maar blijven wel vragen in het team of via de chat beantwoorden.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:29

Voor iedereen die morgen, net als ik, ook ejndelijk weer mag: heel veel plezier *\%/*

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:30

Goof schreef:
Voor iedereen die morgen, net als ik, ook ejndelijk weer mag: heel veel plezier *\%/*

Wij starten met een vergadering :')
Leerlingen starten bij ons woensdag

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:31

Nou ja, ook leuk :')

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:31

Goof schreef:
Nou ja, ook leuk :')

Je bent er ingeval even uit hè :D

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:31

Ik heb er zin in!! Om 0830 start ik met mijn mentorleerlingen.

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:37

Veel plezier en succes vanaf morgen weer in het VO.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:41

PSvanLot schreef:
Ik heb er zin in!! Om 0830 start ik met mijn mentorleerlingen.

Veel plezier! Die van mij zie ik pas weer op de diploma uitreiking. Had er wel 1 die zich afvroeg of dat verplicht was zo’n uitreiking. :j

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:42

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb er zin in!! Om 0830 start ik met mijn mentorleerlingen.

Veel plezier! Die van mij zie ik pas weer op de diploma uitreiking. Had er wel 1 die zich afvroeg of dat verplicht was zo’n uitreiking. :j


Dit jaar heb ik voor het eerst klas 1 ipv een examenklas. Ook weleens leuk! Hele andere ervaring.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:45

Haha dat lijkt mij wel een cultuurschok als mentor. Ik merk dat die brugklassers zich het snelst aanpassen aan het online lesgeven. Gaan er ook zo in mee. Best bijzonder! En we hebben vorige online les even gejuicht dat we elkaar woensdag weer zouden zien.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:49

lenaa_tje schreef:
Haha dat lijkt mij wel een cultuurschok als mentor. Ik merk dat die brugklassers zich het snelst aanpassen aan het online lesgeven. Gaan er ook zo in mee. Best bijzonder! En we hebben vorige online les even gejuicht dat we elkaar woensdag weer zouden zien.


Ik moet bekennen dat ik een examenklas zoveel leuker vind, bij klas 1 voel ik me toch een beetje een basisschooljuf. Maar je went er aan en ze zijn eigenlijk ook wel heel schattig.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:59

Wij gaan vier jaar mee met een klas. Mijn klas is inmiddels leerjaar drie. Wel een fijn systeem, je leert de leerlingen echt heel goed kennen.

Ik start morgen met mijn mentorklas. Bij ons gaat leerjaar drie twee ochtenden naar school, leerjaar twee en één gaan één ochtend.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:03

Ik mag een dag naar school. Bij ons gaan alle klassen 1 dag per week en omdat ik mentor ben, kom ik op dezelfde dag als mijn mentorklas. Ik mag dus pas vrijdag, helaas. Helaas zie ik ook echt alleen mijn mentorklas en mijn andere klassen blijf ik digitaal lesgeven.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:11

Oh dat lijkt me wel wennen ja, van examenklas naar eerste klas :') twee uitersten.
Ik heb net te horen gekregen dat ik volgend jaar havo 4 mentor word. Even omschakelen, ik ben dit jaar geen mentor, en ben tot nu toe alleen nog onderbouwmentor geweest. Maar hopelijk krijg ik leuke leerlingen volgend jaar <3

Morgen weer naar school inderdaad! Ben heel benieuwd. We krijgen maximaal 10 leerlingen in de les en de rest van de leerlingen kan de halve les dan mee volgen via livestream.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 01:43

Heel veel succes en plezier morgen. :)
Ik heb morgen een gesprek waarin ik besluit of ik wiskunde- of natuurkundedocent word :)*

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:51

Misschien een wat aparte vraag hierzo, maar ik denk dat jullie het toch best goed weten. Ik moet misschien door omstandigheden stoppen bij mijn eigen school. Ik kan nu op zoek gaan naar een nieuwe school, maar merk dat ik wel een beetje twijfel. Ik zit even te kijken naar andere opties die misschien ook leuk zouden kunnen zijn om te doen (als ik inderdaad moet stoppen ligt namelijk de wereld voor me open, haha). Onderwijs vind ik geweldig om te doen, maar niet alle aspecten. Ik vind het voor grote groepen staan bijvoorbeeld best moeilijk: ik haal de meeste voldoening in de wat persoonlijkere begeleiding van leerlingen. De vrijheid om je tijd in te delen vind ik fijn, de piekdrukte vind ik soms echt slopend. Misschien hebben jullie nog suggesties in richtingen waar ik ook kan zoeken?

Mijn kwalificaties/talenten:
- afgeronde masteropleiding Grieks en Latijn, edcuatief (WO)
- afgerond masteropleiding Nederlands Recht, Strafrecht en Criminologie (WO. Zou het ook erg leuk vinden om hier iets van in mijn werk mee te nemen)
- goede presentatievaardigheden
- goede schriftelijke vaardigheden
- geduldig en vriendelijk

Wat ik leuk vind in een baan:
- iets betekenen voor de wereld
- contact met mensen/kinderen
- ruimte voor creativiteit
- problemen analyseren

Liefst op WO-niveau. Zat zelf ook te denken aan activiteiten die lijken op zorgcoördinaat, persoonlijke studiebegeleiding, leerplichtambtenaar, werk in een detentiekliniek voor de jeugd... maar echt specifieker wordt het niet. Hebben jullie tips?

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:00

Misschien kun je lesgeven combineren met iets anders?
En met je master recht zou je ook prima terecht kunnen als docent juridische vakken binnen het mbo. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:04

Westernfreak schreef:
Misschien kun je lesgeven combineren met iets anders?
En met je master recht zou je ook prima terecht kunnen als docent juridische vakken binnen het mbo. :)

Dit dacht ik ook :j
Minder uren lesgeven en dan iets ernaast? Ik denk bijvoorbeeld aan studieadviseur op een universiteit. Studenten helpen die tegen persoonlijke of bureaucratische problemen aan lopen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:03

Dat zijn fijne suggesties! Studieadviseur lijkt me ook erg leuk. Maar ik dacht dat dat meestal mensen van de uni waren, daarom heb ik er niet naar gekeken. Ik zal het eens doen! MBO lesgeven lijkt me ook erg gaaf :j
Ik ben een beetje huiverig voor 2 banen tegelijkertijd, dus als het enigszins mogelijk is probeer ik dat te voorkomen (tenzij de 2e baan echt een luizenbaantje is)