Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:23

Bij ons is het niet zo warm hoog in het Noorden gelukkig.

Vandaag de examenuitslag en echt hele mooie resultaten behaald. We gaan naar de 99% geslaagd met onze school als de herkansers het halen. Op 160 leerlingen 1 leerling die definitief afgewezen is. Van mij mentorklas 1 leerling herkansen en de andere 19 geslaagd. Echt blij mee! :):)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:27

Jaloers haha, de kant van Drenthe op vind ik toch echt niet zo koel helaas x)
En mooie score inderdaad! Wij hadden ook al zo’n mooie score op het vmbo bk vandaag. Ze waren ook zo blij! Wel iemand die mooi 20 minuten te laat kwam bij het ophalen van zijn cijferlijst, kon haast ook niet anders.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:33

Super zeg!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:40

Wat fijn om te horen, die mooie scores!

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:45

Proficiat Daphne!

Ik had vanmorgen enkel het eerste en tweede les. Om 1010 was het al 29°...
Heb een lokaal op de hoek van het gebouw, 2 zijdes bijna geheel glas en de zon staat er van 0830 tot 1500 vol op...

Super fijn lokaal, maar nu wel een beetje te gek. Klimaatbeheersing werkt niet echt goed mag ik wel zeggen. Morgen heb ik 0830 tot 1510... Dat wordt aanpoten.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:48

Bedankt allemaal! Ben er ook super blij mee.
Morgen met de leerlingen gezellig taart eten en de cijferlijsten bekijken. :D

Succes allemaal in de hitte. Hopelijk valt het enigszins mee of kan er een tropenrooster ingezet worden.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:57

SdaphneS schreef:
Bedankt allemaal! Ben er ook super blij mee.
Morgen met de leerlingen gezellig taart eten en de cijferlijsten bekijken. :D

Succes allemaal in de hitte. Hopelijk valt het enigszins mee of kan er een tropenrooster ingezet worden.


Dat laatste gaat hier zeker niet gebeuren.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:00

Hier ook niet, we draaien al 40 min rooster. Of het moet zo ondragelijk worden dat ze les 6 en 7 schrappen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:08

Ik kan ze heel eerlijk ook niet meer missen zo de laatste 2.5 week voor de toetsweek.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:45

Goof schreef:
Mmm, ja bij mij dus niet vandaar mijn vraag.

Ik ben op zich helemaal hersteld van corona en fitter dan ooit, maar ik ben echt onwijs benauwd geweest afgelopen dagen. Kon mijn zinnen niet afmaken, kreeg gewoon te weinig lucht, werd er naar van.
Gisteren is 1 van mijn lokalen gewijzigd (superlief) en toen ging het prima. Maar die bedompte, benauwde lokalen lukt me echt niet. Ben benieuwd de komende weken nog.


Wat naar zeg! Kunnen ze iets zeggen in hoeverre dat nog herstelt?
Hier airco in het hele gebouw. Ook de monumentale vleugel. :)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 05:48

PSvanLot schreef:
Ik kan ze heel eerlijk ook niet meer missen zo de laatste 2.5 week voor de toetsweek.


Tsja, als het zo heet wordt kunnen die leerlingen en jij je toch niet meer concentreren. Ik kan bijv. super slecht tegen hitte.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:45

PSvanLot schreef:
Ik kan ze heel eerlijk ook niet meer missen zo de laatste 2.5 week voor de toetsweek.

Ik inderdaad ook niet. We zijn nu met presentaties bezig, die zouden dan na de lessen ingehaald moeten worden of misschien wel na de toetsen in de toetsweek.
Hier geen airco, luxe hoor, dat sommige scholen dat wel hebben! _/-\o_

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:47

Amandavd schreef:
PSvanLot schreef:
Ik kan ze heel eerlijk ook niet meer missen zo de laatste 2.5 week voor de toetsweek.


Tsja, als het zo heet wordt kunnen die leerlingen en jij je toch niet meer concentreren. Ik kan bijv. super slecht tegen hitte.


Het hoeft ook geen 50 minuten volle bak. We kunnen prima korte stukjes werken. Ze zullen het toch moeten, in de toekomst kunnen ze op het werk ook niet zeggen dat het niet gaat als het warm is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:23

dejavu schreef:
Goof schreef:
Mmm, ja bij mij dus niet vandaar mijn vraag.

Ik ben op zich helemaal hersteld van corona en fitter dan ooit, maar ik ben echt onwijs benauwd geweest afgelopen dagen. Kon mijn zinnen niet afmaken, kreeg gewoon te weinig lucht, werd er naar van.
Gisteren is 1 van mijn lokalen gewijzigd (superlief) en toen ging het prima. Maar die bedompte, benauwde lokalen lukt me echt niet. Ben benieuwd de komende weken nog.


Wat naar zeg! Kunnen ze iets zeggen in hoeverre dat nog herstelt?
Hier airco in het hele gebouw. Ook de monumentale vleugel. :)

Jaloers zeg!
Hier gaf de app van de co2 melder net 30 graden aan. Er viel helaas niks meer te luchten

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:56

Wat vinden jullie van deze quote. Niet de persoon die hem geplaatst heeft, maar de quote op zich? Er is enorm veel commotie over en vooral docenten worden aangevallen.

Afbeelding

Persoonlijk vind ik teveel bloot ook geen goed idee in de klas, en op mijn school worden je naar huis gestuurd als het echt niet kan (gelukkig is het maar een meisje die het soms presteert om meer huid dan stof te hebben).

Het heeft voor mij niets met seksualisering te maken. Ik vind dat wij kinderen voorbereiden op de toekomst en daar mag ook zeker bij dat je je kleed naar de situatie en het moment.

Ik vind het ook wel heel erg dat er geïnsinueerd wordt dat je onveilig zou zijn, terwijl het denk ik andersom is.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:05

Ik denk dat dit vanuit een artikel over een school kwam, waarin iets stond van ‘meisjes mogen niet met een diep decolleté naar school, want docenten worden daardoor afgeleid’. Ik ben het ook eens met je dat leerlingen zich ‘gewoon’ dienen te kleden, ook als voorbereiding op de rest van hun leven en omdat het netjes is, maar de redenatie van de afgeleide (mannelijke) docent, die vind ik een beetje krom.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:08

Eens met Theadora. Maar ook daarbij: ik zou het als (mannelijke) docent niet prettig vinden, ook al kijk je niet, mensen hoeven het maar te insinueren of je baan staat op de tocht. Ik zou me daar niet fijn bij voelen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:09

theadora99 schreef:
Ik denk dat dit vanuit een artikel over een school kwam, waarin iets stond van ‘meisjes mogen niet met een diep decolleté naar school, want docenten worden daardoor afgeleid’. Ik ben het ook eens met je dat leerlingen zich ‘gewoon’ dienen te kleden, ook als voorbereiding op de rest van hun leven en omdat het netjes is, maar de redenatie van de afgeleide (mannelijke) docent, die vind ik een beetje krom.


Ik dacht vanuit dit artikel.
https://www.ad.nl/home/een-beetje-bloot ... ~a9afc945/

En heel eerlijk... Begrijp ik heel goed dat je als docent afgeleid wordt als er een leerling voor je zit met een diep decolleté. Dat zou ik ook zijn als een kind in een burka kwam of vol met tatoeages (om maar even wat te noemen)

Daarbij vind ik ook dat je docenten in een moeilijke situatie plaatst. Zult niet de eerste zijn waarvan leerlingen zeggen: meneer/mevrouw X zit steeds naar mijn borsten/benen etc te kijken... Waar al dan niet iets van waar is, kost het je je baan en kom je nergens meer aan de bak.
Beetje bloot oké, maar seksualisering, nee dat mis ik in dit verhaal.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:21


PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 00:35

theadora99 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... els-school
Ik dacht aan dit artikel (en deze school).


De strekking van het artikel is hetzelfde zie ik.

Vind ook niet dat de scholen iets bijzonders zeggen of rare eisen stellen, maar blijkbaar denkt half instagrammend NL daar anders over.

Ben benieuwd of ze hun eigen dochter ook zo naar school laten gaan ;)
,

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:50

Het feit dat je als ouder niet begrijpt dat je kind er niet zo bij moet laten lopen, dat vind ik pas schokkend.

Ik snap heel goed dat mannelijke docenten zich daarbij onprettig voelen. Je hoeft maar een keer volgens een leerling verkeerd of te lang te kijken en je bent een pedo. Dan beginnen de verhalen en is het zo klaar. Ik snap niet waarom men het maar normaal vindt om kleren te dragen waarbij zo'n diep decollecte te zien is. Dat hoeven wij als vrouwelijke docenten ook niet te proberen.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:13

Ik ben het ook eens dat kinderen een beetje gekleed naar school moeten gaan. Die verantwoordelijkheid ligt bij de ouders. Je gaat naar school, niet naar het strand. Het kan docenten inderdaad in een lastig pakket brengen. Gewoon een shirt en korte broek is toch prima als het heet is.

Al weet ik ook dat er leerlingen zijn die bij het van huis weggaan iets anders dragen dan zodra ze in school zijn. Crop top en hotpants in de tas of onder de kleren en dan op school omkleden.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:45

Ik vind het goed dat er aandacht voor dit onderwerp is. Want ik merk ook dat veel bloot weer in is.
Ik vind het soms storend en spreek meisjes er wel op aan. Maar als man kan ik mij voorstellen dat je dit niet zomaar doet.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:08

SdaphneS schreef:
Ik vind het goed dat er aandacht voor dit onderwerp is. Want ik merk ook dat veel bloot weer in is.
Ik vind het soms storend en spreek meisjes er wel op aan. Maar als man kan ik mij voorstellen dat je dit niet zomaar doet.


De aandacht gaat juist uit naar het bloot moeten kunnen zijn op school.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:17

Haha, gaan we weer terug naar het oorspronkelijke gymnasium :') (een plek om naakt te sporten)