Ik werk sinds een jaar bij een bekende uitgever wat mij uitstekend bevalt. Het is voor mij ook echt de ideale baan. Daarnaast heb ik een WAO uitkering waar ik ontzettend graag vanaf wil, maar dat terzijde. Daarom zijn we ook druk in onderhandeling.
Nu is het ivm de huidige economische crisis erg moeilijk om een contract te krijgen. Mijn werkgever wil niets liever, maar het overkoepelend orgaan (de uitgever dus) heeft voorlopig een contractenstop. Een oplossing zou volgens hen zijn om mij te gaan betalen via payrolling.
Ik heb hier al wat over gegoogled maar vraag me toch af wat de risico's hiermee zijn. Het klinkt allemaal een beetje dubieus, of valt dat alles mee? Zijn er hier mensen die ook via payrolling worden betaald? Hoe zit het met verzekeringen etc? Ik neem aan dat je dan bijv geen pensioen op kunt bouwen. Ik sta op zich voor het idee open omdat dit verder echt de ideale baan is voor mij.
Zoals ik al zei kom ik uit de WAO (of zit er liever gezegd nog steeds half in
) en ben er een tijd uit geweest. Vandaar dat ik hier weinig kaas van gegeten heb, maar het is voor mij het belangrijkste dat ik er financieel op vooruit ga, maar ook meer zekerheid heb.