Ik ben dringend opzoek naar werk, momenteel heb ik wel werk, maar het is horeca en dat is geen vetpot. Ook krijg ik niet de uren die ik zou kunnen en willen. In de zomer zijn er uren in overvloed, maar helaas is er ook een wintertijd.. Ik zou graag de zorg in gaan, in november 2012 ben ik geslaagd voor doktersassistente.
Helaas liggen deze vacatures niet voor het oprapen, dus ik blijf doorzoeken..
Nu kwam ik op een zorg instelling terecht die opleiding aanbiedt; Helpende Verzorgende IG Verpleegkunde
Ik wilde verpleegkunde gaan doen, maar helaas is dit een verkort traject en zou ik eerst verzorgende moeten doen. Deze opleiding zou 2,5 jaar duren.
Het is een interne opleiding, waarbij zij dus alles betalen en ik werk (en dus inkomen heb). Belangrijkste is dat ik genoeg inkomen heb.
Dit is wel een niveau lager dan dat ik heb, en 2 niveau's lager dan ik zou mogen doen. Voltijd naar school is absoluut onder geen enkele voorwaarde een optie! Deeltijd/Duaal is niet aan te komen..
Dus ik vroeg me af wat jullie zouden doen..
Zouden jullie kiezen voor een opleiding wat een niveau lager is dan wat je hebt, maar waar wél veel werk en vraag naar is? Of zeggen jullie dat het gekkenwerk is om dit te doen??
Ik twijfel enorm, dus ik hoop dat iemand mij hier over de streep kan trekken..
Doorgroeien behoort inderdaad tot de mogelijkheden en dit zou dan ook verkort zijn
Ik weet zo even 1, 2, 3 niet wat een verzorgende verdient. Dat ga ik even opzoeken. Het lijkt me, zoals ik dat hoor van anderen, wel een goed verdiende baan??
Ik zit nu een beetje tegen de muur gedrukt, doordat er zo weinig vacatures zijn voor hetgeen waar ik voor afgestudeerd ben.. En er moet wel echt geld in het laatje komen Bij mijn huidige baan komt er wel genoeg binnen, maar ik zou nooit op mezelf kunnen wonen..
Ik zeg doen, zeker als je garantie op werk hebt, dat is veel waard in deze tijd. Doorgroeien betekent ook meer verdienen, dan heb je het nu wel even minder ruim, maar als ik het goed begrijp wel voldoende om je vaste lasten te kunnen voldoen.
Rianne_
Geplaatst: 08-02-13 12:20
Hm ik heb juist gehoord dat je in de zorg niet veel verdient, maar ik zit niet in die sector dus daar heb je niet zo veel aan. Als zij je studiekosten e.d. vergoeden denk ik wel dat je daardoor gekort wordt in het daadwerkelijke inkomen, ook iets om rekening mee te houden dus. Zou even bij desbetreffende instelling informeren hoe veel je ongeveer over houd per maand om te kijken of het haalbaar is.
Ik zou het gewoon doen, ook al is het onder je niveau. Is toch weer een extra diploma en het bewijs dat je wel een hoger niveau aan kan heb je door je eerder behaalde diploma.
steenbok1980
Geplaatst: 08-02-13 12:44
OOk als leerling ontvang je een salaris, hoeveel dat is ligt er aan waar je de opleiding doet: ziekenhuis, thuiszorg/ verpleeg/ verzorgingshuis, ggz instelling. Een opleiding doen die lager is dan het niveau dat je gedaan hebt vind ik niet zo`n probleem. Ik denk dat antwoord krijgen op de vraag of je het werk echt leuk vind belangrijker is. Het is een 24 uurs job, geen kantoortijden maar wisselende diensten draaien. Ook wanneer je vrienden vrij zijn en op stap gaan. Daar moet je ook tegen kunnen, sociale leven gaat wat anders verlopen. Voordeel hiervan is wel, dat je salaris na diplomering hoger wordt met onregelmatigheidstoeslag erbij.
Kleinvosje, ja precies.. Zeker in deze tijd is het hebben van werk (en studie) echt moeilijk aan te komen.. Dus alles wat ik pakken kan.. Is meegenomen!
Equimotion, ik wil graag de zorg in Dus naast salaris vind ik het ook leuk werk. Dat ik ongeregelmatige diensten draai, daar ben ik me van bewust en vind ik ook niet erg.
Momenteel zit ik in de horeca, waarbij ik ook werk wanneer anderen vrij zijn en op stap gaan. Dus ook dat is geen probleem
Vanilia, ja precies, een diploma is nooit weg! Ik hou van leren
Ik heb me inmiddels aangemeld, ik wacht nu even op een reactie. Ging vorige keer (toen ik voor verpleegkunde solliciteerde) best snel..
JG: kijk even naar de zorginstellingen (ziekenhuizen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen etc) bij jou in de buurt , veel stichtingen hebben de vacatures voor leer/werkplaatsen op de site staan met reactieformulier , of geven aan dat je een open sollicitatie moet sturen.
je solliciteert direct bij de instellingen waar je zou willen werken en als ze je aan nemen regelen zij de school etc met je .
zoutenootjes
Geplaatst: 08-02-13 13:27
Gewoon doen. Het is toch in een sector waar je al een diploma voor hebt, en je kan doorgroeien. Je vindt de zorg leuk, dat is ook mooi meegenomen. Je toont initiatief, dat laat je ook zien op deze manier. Ik zie best veel voordelen. Je hebt een inkomen en je kan een extra diploma halen. Altijd goed.
_Nancy
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-13 13:29
Ik heb hier gesolliciteerd bij een bedrijf waar ik op 200 meter vanaf woon Ze hebben vaak en veel vacatures, maar je moet wel perse de opleiding hebben en die biedt niet iedereen aan..
Ik ga nog even kijken bij een andere, of die ook opleidingen aanbiedt..
En het is ook niet altijd duidelijk, zoals bij mij toen, over het gaat over een verkort of normaal traject..
Ik kijk nu continu op mijn mail.. Pff
Zoutenootjes, bedankt! Ik hoop dat zij ook zien dat ik initiatief toon en dat het voordeel is dat ik al een zorgdiploma heb!
Als je kan werken, en je werk betaald dan je opleiding, zou ik het zeker doen! Mijn moeder werkt ook al 25 jaar in de zorg ofzo. (bejaarde verzorging) Ze is de afgelopen 5 jaar van bedrijf naar bedrijf gegaan (ze werd overal van harte ontvangen wegens haar ervaring en inzet enz.) De laatste 2/3 jaar werkt ze weer op een vast bedrijf. Ze heeft het er zo naar haar zin. Als er weer een opleiding mogenlijk is is ze de eerste die aangesproken word. Je moet dan een dag in de week bijv naar school, en wel heel veel leren, maar die diploma's heb je dan wel in je zak. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik hem zeker aanpakken! Je hebt dan altijd wat om op terug te vallen toch!?
ik ben net maandag begonnen met verzorgende ig, en had ook al een spw niveau 3 diploma. Weet niet hoeveel inkomen je nodig hebt maar kan vertellen dat ik het 1e jaar rond de 1000 in de maand heb met 32 uur en jaar erop flink omhoog ga met ongeveer 1450 in de maand heb, en ik ben 21 nu. werk trouwens 28 en de andere 4 krijg ik op school uitbetaald.
je hebt ook nog ort(onregelmatige uren toeslag) dus dat zou er nog bijkomen. Als ik jou was, en je vind dit leuk, zou ik het gewoon doen! dan is het nog even bikkelen maar er word wel veel gevraagd in de zorg! Ik heb gewoon gesolliciteerd bij alle organisaties hier in almelo en dan komt er vanzelf een bedrijf die je uitnodigd voor een gesprek