Taalcursus, via welke onderwijsinstelling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Taalcursus, via welke onderwijsinstelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 14:33

Hallo allemaal,

Sinds oktober ben ik werkloos, en dat begint me op het moment aardig de keel uit te hangen :o .

Om de kans op een baan te vergroten (en om bezig te zijn) wil ik een taalcursus Duits en/of Engels gaan doen.
Mijn vreemde talen zijn helaas niet zo denderend, en hier in de omgeving wordt toch wel vaak uitstekende beheersing van Duits en/of Engels gevraagd.

Ik heb mijn Belastingkantoor (op aanraden van de Belastingtelefoon) al aangeschreven of deze studiekosten eventueel aftrekbaar zijn, omdat het om een algemene opleiding zal gaan.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met een betaald opleidingsinstituut/onderwijsinstelling?
Ik ben benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen. Waar moet ik op letten?

Groetjes Susem

_MG

Re: Taalcursus, via welke onderwijsinstelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:35

Ik lees even mee. Ben ook opzoek naar een (doe het zelf) taalcursus, weet alleen nog niet welke taal :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 14:36

Ik zou ook wel Frans of Spaans willen doen, maar laat ik eens beginnen met Duits en/of Engels :D. Lijkt me verstandiger..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:02

Toevallig ben ik nu bezig met een thuiscursus Engels van de NTI. Het bevalt me goed tot nu toe. Het zijn opdrachten met grammatica, spreken en begrijpend lezen die je kunt opsturen en dan kijkt er een docent na en krijg je feedback. Maar ik doe het nog maar kort dus echt tips heb ik nog niet voor je.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:03

Ik heb een cursus - geen taal - via de NHA gedaan. Beviel mij heel erg goed en is niet al te duur.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:32

Ik heb ook een cursus via NHA gedaan (nog steeds eigenlijk :') maar bijna klaar!)
En het bevalt me ook heel goed :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 20:22

NHA is ook wat gunstiger geprijst dan LOI zie ik..

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:24

Ik doe op dit moment een cursus 'duits voor meergevorderden' bij het LOI. Bevalt prima! Krijg alles wat ik opstuur van 'huiswerk' vrij snel terug. Ik vind het goed geregeld daar :).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:26

Ik ben bezig met de taalcursus Duits van NHA, dat bevalt me goed! Lesstof is niet te moeilijk en duidelijk, feedback van leraren is goed en de klantenservice is zijn naam waardig.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 13:30

Dat is fijn om te horen..

Ik zit nog in dubio of ik begin met Duits of Engels en of ik meteen de cursus beginners + gevordeden bestel, of alleen beginners..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:01

Zelf heb ik de gevorderde cursus genomen. En ik begrijp de stof goed, terwijl ik mijn engels altijd erg slecht vond.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:55

Ben bang dat mijn basis niet goed genoeg is im te starten met gevorderden...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:48

Zelf doe ik een cursus Arabisch van de NHA, zonder begeleiding van een leraar oid via Marktplaats gekocht.
Ik heb 'm wel van Engels naar Arabisch maar is erg goed uitgelegd en erg duidelijk. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:58

Captain, kun je dan wel examen doen?? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:05

Pfoe dat weet ik zo niet.. Ik doe hem ook meer voor mezelf dan om een papiertje te halen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:06

Oh zo, okee :)
Vermeld je het dan wel op je CV?

Ik wil ook wel een taalcursus doen.. En via marktplaats is het natuurlijk nóg goedkoper..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:18

Ik heb nu nergens een CV voor nodig maar als ik over 2/3 jaar naar een [***] ga solliciteren ga ik wel eerst een examen doen zodat ik het op m'n CV kan zetten ja. :) Ik weet nog niet hoe ik dat dan precies ga doen maar dat komt dan later wel.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:21

Ik heb mijn Cambridge certificate via http://www.bltc.nl/ gehaald. Ze staan erg goed aangeschreven en bieden cursussen van beginner tot universitair niveau. Zijn ook niet super duur. Ze zitten wel in hartje Amsterdam en de cursussen zijn best wel intensief (13 weken, 2 x per week, totaal 50 uur).

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:29

Helaas is dat geen optie voor mij, te ver weg en kan mijn eigen tijd dan niet indelen :n

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:18

Hebben jullie de zakelijke variant of de "normale" variant van een taal gekozen?

Ik ben er wel over uit dat ik ga beginnen met engels, nadat ik vandaag weer een afwijzing heb gehad met als reden oa mijn talenkennis.

Mijn partner zei toen dat ik wel moet kiezen voor zakelijk Engels, maar dat is meteen weer een stuk duurder dan "normaal" Engels..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:11

Even een schop in dit topic.

Ik wil een taalcursus Frans gaan doen. Enig idee of dit online goed te doen is? En zo ja, waar? Heb al wel wat gevonden maar er is zo veel aanbod.. Ik ken de basis van de Franse taal aardig. Wij hebben Franse vrienden die we vaak opzoeken en omdat 1 van hun maar een heel klein beetje Engels spreekt wil ik graag mijn Frans bijspijkeren. Ik wil echt goede gesprekken kunnen voeren in het Frans, dus niet alleen 'bonjour ca va'.. Het moet wel iets verder gaan dan dat. En dan twijfel ik nog of ik moet beginnen met een beginners cursus of een cursus voor gevorderden.

Hoor graag jullie ervaringen en tips!