Wageningen Studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Wageningen Studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 01:32

Hallo Bokkers!

Dit jaar ben ik begonnen aan een opleiding Applied Animal Science aan Van Hall Larenstein in Wageningen! Zijn er meer Bokkers die naar Wageningen gaan voor hun opleiding? Hogeschool of Uni?
Ben heel benieuwd! :D

Noraly_

Re: Wageningen Studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:39

HoiHoi ik ben eerste jaars Equine Leisure and Sports :) er was nog een ander topic over vlak voor de AID daar staan er meer in :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:41

:wave:
Ik ben eerstejaars Voeding & Gezondheid aan de WUR :) Er is inderdaad al ooit eerder een topic met Wageningers geweest, maar dat ligt inmiddels behoorlijk stil volgens mij..

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:51

Hoi allemaal! Ik studeer ook in Wageningen.. eerstejaars dierwetenschappen aan de WUR! :)
Allemaal hard aan het leren voor de tentamens? Succes!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:29

Haha, even lekker aan het soggen, vrijdag weer tentamen := Hoe bevalt het wageningse leventje jullie? Doen jullie hier veel buiten je studie?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:52

Ik studeer Educatie en Kennismanagement (Recreatie en Gezelschapsdieren) aan de STOAS Vilentum Hogeschool in Wageningen. Zit echter niet op kamers..
Kan niet wachten totdat onze school gaat verhuizen! Dan wordt reizen veel makkelijker (lees: niet meer afhankelijk van een bus, die al mijn hele schooljaar ontzettend waardeloos aan het rijden is) en krijgen we hopelijk betere voorzieningen op school :o

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:58

Ik studeer Toegepaste communicatiewetenschappen aan de uni. Woon daar niet, hoef maar een halfuurtje te reizen en op deze manier kan ik mijn paard ook nog houden ;) Is wel even wennen Wageningen, heb vorige jaar een jaar in Utrecht gestudeerd en dan is dit toch allemaal een stuk kleiner..

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:22

Pff, ik ben ookal heel de dag lekker aan het soggen :o morgen nog één tentamen.. maar de vakantiestemming zit er al in haha.
Doriss, ik sport een paar keer per week bij de bongerd en zit bij de roeivereniging, en jij? :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:02

Hier ook morgen nog één tentamen, maar ik heb echt geen concentratie meer := Iedereen is al klaar, mijn huisgenootjes zijn al aan het inpakken voor de vakantie, en ik moet nog 2 hoofdstukken }:0

Fleur_yen, ik kan me wel voorstellen dat het even wennen is, zo'n klein stadje als Wageningen. Vind jij het fijn, of juist niet?

zannem, ik ben lid geworden bij Ceres, en ben daar ook bij een bandje gegaan. Daarnaast probeer ik nog 1-2 keer per week te gaan sporten, maar dat wil er nog wel eens bij inschieten O:)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:45

Ik moet ook nog 1 tentamen morgen om half 9.. 8)7
Buitens studeren doe ik er niet superveel eerlijk gezegd, ik ben niet lid en sport ook niet, maar omdat ik geen kamer heb zijn dat soort dingen allemaal even wat lastiger..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Utrecht meer sfeer vind hebben dan wageningen, als ik daar rondliep vond ik het heerlijk in de stad, en dat gevoel heb ik in Wageningen minder. M'n studie zelf ik ook een stuk kleiner en dat vind ik wel heel fijn :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:25

Dat kan ik me heel goed voorstellen Fleur_yen! Wageningen is niet echt een supergezellig centrum om doorheen te slenteren. Voor mij was dat een reden om bij een studentenvereniging te gaan, nu heb ik toch altijd een plek waar het gezellig is, en waar ik altijd leuke mensen kan ontmoeten :)
Kleinere studies is inderdaad wel heel fijn, niet dat vreselijk massale!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:41

Ja precies! snap ik dat je dan bij een vereniging zit, vond ik zelf niet zo nodig omdat ik daar dus niet woon en thuis al druk genoeg ben! :p En ik vind het algemene verenigingssfeertje me niet zo aanspreken, maar dat is in wageningen wel een stuk minder geloof ik! Ja kleine studie is veel fijner, ook een veel makkelijker contact met m'n studiebegeleidster enzo!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:48

Ik vind het verenigingssfeertje juist heel erg leuk, je komt zo gemakkelijk in contact met nieuwe mensen. Ik had al in week 2 een band gevonden waar ik lekker muziek kon maken, heb nu een supergezellige jaarclub en heb al zo veel mooie feestjes en gezellige avondjes gehad, dat had ik niet willen missen :)
Van de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het je niet zo trekt, het hele cultuurtje van verenigingen. Zeker als je nog thuis woont is het best lastig om 's avonds nog lang hier te zijn, en mis je dus veel sneller dingen. En inderdaad, wat jij zegt, je bezigheden thuis gaan nog door, dus dan heb je genoeg te doen. Ik heb eigenlijk al mijn hobby's enzo thuisthuis stopgezet, dus heb nu alle ruimte om hier weer nieuwe hobby's op te pakken :D

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:27

Yesss, vakantie, eindelijk! *\o/*

Ik vind dat kleine van Wageningen wel heel fijn. Heb vorig jaar een jaar in Gent gestudeerd, daar was alles heel massaal.. Het was wel een hele sfeervolle, mooie stad en je kon er leuk stappen.. maar ik kende er eigenlijk alleen wat mensen van mn studie. Was niet helemaal mijn ding, dus ik vind het zo helemaal prima, genoeg te doen :D In Wageningen leer ik veel snel mensen kennen heb ik het idee. :)

Wat leuk dat je bij Ceres zit Doriss, was je vrijdag ook bij de full moon party? :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:34

Hallo!
Ik kom me ook even melden, ben eerstejaars Bedrijfs- en consumentenwetenschappen aan de uni. Ik heb nu net een kamer gevonden, dus daar ga ik in de vakantie flink aan klussen zodat ik na de vakantie er kan gaan wonen. Heb er donderdag- en vrijdagavond ook al geslapen, op een matrasje, zo kon ik toch nog leuk naar de feestjes!
Ik ben trouwens ook bij een vereniging gegaan omdat Wageningen zelf niet echt veel uitgaansmogelijkheden heeft :)

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:59

Wat leuk dat je een kamer hebt xMarloess! :) Bij welke vereniging zit je?

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:26

KSV :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:27

Hier een 2e jaars dierwetenschapper :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:39

Zannem, uiteraard was ik op de fullmoonparty :D Was jij er ook?

Wat lekker dat je een kamer hebt Marloes! Ik kan na 1 januari ook schuiven binnen mijn huis, dus ik mag ook gaan verven enzo :)
Ken je Cathy? Ook eerstejaars bij KSV, zat bij mij in de practicumgroep de vorige periode, en zit ook op bokt :j

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:28

Hoi hoi! Ik meld me ook!

Ik ben eerste jaars Internationaal land- en waterbeheer student aan de uni. Ik woon nu in Ede, omdat ik geen kamer in Wageningen kon vinden, maar ik denk dat ik daar lekker blijf zitten. Wel zo goed voor mn conditie :p

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:41

Hoe doen jullie dat met de paarden? (als je hier een kamer hebt) Laten staan op t oude plekje? Of mee verhuizen?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:55

Ik heb ze moeten verkopen helaas.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:29

Mijn paardje woont nog lekker thuis, door de week als ik in Wageningen ben, kunnen mijn moeder en onze bijrijder voor hem zorgen, en in het weekend kan ik lekker rijden. Voor ons is dat een perfecte oplossing, ik vind het heerlijk :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:44

Ik weet wel wie Cathy is ja!

Mijn paardje blijft ook thuisthuis staan. Ik woon niet super ver weg dus rijd vrijdag, za en zo. En ik ga ook wel 1x doordeweeks even langs om te rijden. De rest van de dagen wordt ze wel opgevangen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:28

Lauwttje schreef:
Hoe doen jullie dat met de paarden? (als je hier een kamer hebt) Laten staan op t oude plekje? Of mee verhuizen?

Ik heb ervoor gekozen thuis te blijven wonen zodat ik dagelijks mijn paarden kan doen.
Maar ik woon dan ook relatief dichtbij (klein uurtje met de bus)