Zakelijke Facebook pagina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Zakelijke Facebook pagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:03

Je kent ze wel de zakelijke facebook pagina's

Ikzelf heb er ook 1 ..
Sommige hebben er een hele "website" van gemaakt..
Weet iemand hoe dit moet of waar ik dit kan vinden.

Ik zou mijn eigen pagina willen uitbreiden en proffecioneler willen laten ogen..

Daarbij misschien kunnen we elkaar tips geven hoe meer likers te krijgen etc

Wie weet hebben andere er ook wat aan aan de verzamelde info hier
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 30-11-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:04

gebruiken professionals hier niet gewoon LinkedIn voor?

Vind zakelijk gebruik van FB niet zo professioneel overkomen eigenlijk, maar dat is voor iedereen anders.

*Edit*
Heb t verkeerd gelezen denk ik, je wil een FB profiel voor je product aanmaken, niet voor jezelf?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:14

Nee heb gewoon een normale site en daarnaast voor klanten een facebookpagina.. dus het socialmedia gebeuren..
het is dus niet voor de zakelijke contacten..
facebook wordt meer gebruikt als moderne gastenboek etc..
Om klanten op de hoogte te houden van de nieuwste trends en aanbiedingen en ikzelf heb nog leuke win, like en share acties

Maar deze kan je proffecioneler maken en naar je eigen huis stijl en meer uitbreiden ze lijken dan net mini website's :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:18

Mallootje

Re: Zakelijke Facebook pagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:21

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:22

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:26

Wat zou je dan aan extra's willen?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:28

Via Apps kan je dat je aanpassen
Sommige zijn gratis, ben zelf nu aan het knoeien met wix geloof ik om zo'n welkomstpagina te maken.

Maar twijfel hier ook over ivm dat mensen dan persee moeten liken om verder te komen?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:28

staat in de post er boven heb daar een voorbeeld geplaatst..
Zoals ik en jij hem gebruiken is hij niet goed volgens het regelement van Facebook en heb je kans dat hij verwijderd wordt.. ( vooral win like en share actie's )

er zijn bedrijven die het voor je kunnen doen ..
maar vind dat onzin en puzzel het liever zelf uit..

zoals bijv een slideshow op je pagina

http://www.ehow.com/video_2201978_creat ... hotos.html

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:29

Duplo schreef:
Sommige zijn gratis, ben zelf nu aan het knoeien met wix geloof ik om zo'n welkomstpagina te maken.

Maar twijfel hier ook over ivm dat mensen dan persee moeten liken om verder te komen?

ja heb het op wix ook gezien alleen vraag me af hoe je dat moet invoegen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:31

Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 30-11-12 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:31

Lindy1982 schreef:
Duplo schreef:

ja heb het op wix ook gezien alleen vraag me af hoe je dat moet invoegen

Zover ben ik idd ook nog niet gekomen, kwam wel een knop 'publish' tegen en ik denk dat je hem dan activeert en koppelt? Maar ik wil eerst de pagina naar mn zin hebben voor ik hem te vroeg online gooi

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:31

Ik heb niet zo vaak winacties hoor, heb ik maar 1x gedaan. Verder mag je een fb pagina toch wel gewoon gebruiken om producten en promoties voor te stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:32

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:32

Duplo en ik ben dus bang dat als ik hem helemaal af heb ik het voor niks heb gedaan haha dat het me niet lukt online te krijgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:35

"Vroeger" (vóór de tijdlijn) kon je zo'n html pagina als welkomstpagina gebruiken, waar mensen gelijk op kwamen als ze je facebook pagina bezochten.

Maar sinds de tijdlijn, komt iedereen standaard op de tijdlijn terecht. Dat is niet meer te wijzigen.
Die extra pagina's kun je wel nog steeds online zetten, maar ik merk dat ze maar heel weinig bekeken worden. Ze zijn ook amper te vinden in de tijdlijn vormgeving.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:35

Lindy1982 schreef:
Duplo en ik ben dus bang dat als ik hem helemaal af heb ik het voor niks heb gedaan haha dat het me niet lukt online te krijgen :P

haha, ik heb ook een twitter schermpje op de FBpagina en dat ging heel makkelijk
check mn onderschrift.
Ik ga er dus vanuit dat het nu ook zo werkt, als je hem wil koppelen en je je aanmeld met je fb account dat hij dan ziet welke pagina hij moet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:48

Femke schreef:
"Vroeger" (vóór de tijdlijn) kon je zo'n html pagina als welkomstpagina gebruiken, waar mensen gelijk op kwamen als ze je facebook pagina bezochten.

Maar sinds de tijdlijn, komt iedereen standaard op de tijdlijn terecht. Dat is niet meer te wijzigen.
Die extra pagina's kun je wel nog steeds online zetten, maar ik merk dat ze maar heel weinig bekeken worden. Ze zijn ook amper te vinden in de tijdlijn vormgeving.

Daar baalde ik idd ook flink van! Had ik zitten zwoegen op mijn welkomstpagina, komt die timeline vlak daarna, had ik al die moeite voor niets gedaan!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:07

Ik zag alleen wel dat de actie niet helemaal aan de regels en voorwaarden van Facebook voldoet. Zo mogen promoties niet op je wall plaatsvinden, maar moeten ze in een app op Facebook. Zie ook gedeelte E van: https://www.facebook.com/page_guidelines.php Het risico van het overtreden van de guidelines, is dat Facebook jullie pagina kan verwijderen. Ik zou jullie graag helpen om (in de toekomst) soortgelijke acties in een apart tabblad te houden. Vanuit Epic Venture (http://www.epicventure.nl/) kunnen wij dit technisch bouwen, geheel volgens de regels die Facebook hiervoor heeft opgesteld. Willen jullie hierover meer info of voorbeelden zien?

Ik kreeg dit mailtje dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:24

Daar zou ik sowieso niet op in gaan.
Is puur een marketing/spam mailtje. En dat kun je zelf net zo goed realiseren.

Klopt, de like-deel-en-win acties zijn niet toegestaan volgens de facebook regels.
Maar facebook heeft er nog niet echt actie op ondernomen. En tot dat wel gebeurd, zullen die acties gewoon blijven doorlopen...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 15:29

Ben er ook niet op ingegaan

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:18

Ik zet even een stipje hier. Ik wil eerst mijn site weer eens online hebben (hopelijk dit weekend) en dan ga ik weer eens aan mijn facebookpagina werken.