Referenties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Referenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:56

Hallo :wave:

Ik zit momenteel midden in de sollicitatieprocedure bij een nieuw bedrijf en mag de laatste stap gaan doen, het gesprek! (Hiervoor heb ik testen gehad, waarvoor ik dus "geslaagd" ben) Ze hebben aangegeven dat ze referenties willen en dat ze deze ook zeer zeker gaan bellen.
Nou heb ik hier een vraag over en deze wil ik (nog) niet aan hun stellen, maar eerst even hier.

Ik werk momenteel bij een bedrijf met een 0-urencontract. Er zijn veel nieuwe mensen aangenomen, waardoor ik ook steeds minder word ingezet. Vandaar dus ook mijn sollicitatie bij het andere bedrijf, daar krijg ik dan een 30-urencontract.
Nou wil ik liever nog niet tegen mijn huidige bedrijf zeggen dat ik bezig ben met iets anders, omdat ik bang ben dat ik (als ik niet word aangenomen bij het nieuwe bedrijf) anders al helemaal geen uren meer krijg. (Daar zie ik mijn huidige bedrijf namelijk wel voor aan)
Echter ben ik bang dat dit raar staat richting mijn nieuwe bedrijf en het is bovendien ook wel een goede referentie, aangezien het om dezelfde branche gaat.
Mijn moeder zegt dat ik eventueel een hoger iemand van mijn bedrijf, een ander persoon dan mijn bedrijfsleider, die ik het kan toevertrouwen, kan aanstellen als referentie zodat hij wordt gebeld. Is dit ook zo?

Ik heb wel nog een andere referentie (moet wel nog vragen of zij referentie willen zijn), maar dat is "maar" van een supermarkt.

Wie oh wie kan mij helpen?
Wat zouden jullie doen :Y)

Piloetje

Re: Referenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:46

Om wat voor functie gaat het? Wat willen ze navragen? Voor een karakterschets kan de manager van de supermarkt ook een goede referentie geven natuurlijk. En anders een collega of andere manager waarmee het goed klikt?

Anders zou ik gewoon eerlijk zijn tegen nieuwe baas. Zij weten dat jij nu nog elders werkzaam bent, dus zullen jouw motivatie zoals hierboven gesteld vast wel begrijpen. Je arbeidsverleden is niet zo groot dat je meerdere werkgevers ter referentie op kan geven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 00:14

Piloetje schreef:
Om wat voor functie gaat het? Wat willen ze navragen? Voor een karakterschets kan de manager van de supermarkt ook een goede referentie geven natuurlijk. En anders een collega of andere manager waarmee het goed klikt?

Anders zou ik gewoon eerlijk zijn tegen nieuwe baas. Zij weten dat jij nu nog elders werkzaam bent, dus zullen jouw motivatie zoals hierboven gesteld vast wel begrijpen. Je arbeidsverleden is niet zo groot dat je meerdere werkgevers ter referentie op kan geven.

Luchthavenbeveiliger. Ben nu gewoon een objectbeveiliger.
Dus er zijn wellicht dingen buiten de karakterschets om, dus over het echte beveiligingsgebeuren (observeer ik wel goed genoeg etc.), die handig kunnen zijn voor hen. Dus vandaar mijn twijfel, stel ik kan idd iemand anders dan de bedrijfsleider als referentie opgeven..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:36

Diegene zou ik wel van te voren even op de hoogte brengen van je sollicitatie als ik jou was.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 07:39

Piloetje schreef:
Diegene zou ik wel van te voren even op de hoogte brengen van je sollicitatie als ik jou was.

Ja, lijkt me dan ook logisch :Y)
Maar is dit wel mogelijk? Of moet het perse de bedrijfsleider zijn?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:47

Een referentie kan ook een collega zijn of zelfs een vriend(in). Maar een collega of leidinggevende is voor hen fijner als referentie, ze willen namelijk weten hoe jij bent in je werkomgeving. Succes met je sollicitatie.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 08:18

HippoLogic schreef:
Een referentie kan ook een collega zijn of zelfs een vriend(in). Maar een collega of leidinggevende is voor hen fijner als referentie, ze willen namelijk weten hoe jij bent in je werkomgeving. Succes met je sollicitatie.

Dankjewel. Ik ga kijken of ik een collega/leidinggevende in vertrouwen kan nemen :j, wat ik wel erg moeilijk vind. Het is een klein bedrijf en er wordt veel gepraat, ook door mensen waarvan je het niet verwacht, vandaar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:03

Ik ben vanmiddag naar de Dirk vd Broek gegaan, waar ik 3 jaar lang heb gewerkt, en deze wilde gelukkig wel referentie zijn! (Bij een vriendin van mij hebben ze dit geweigerd een paar jaar geleden, geen idee waarom) :D
En ik heb zojuist een collega van mijn huidige bedrijf in vertrouwen genomen die gelukkig ook referentie wil zijn. Zij is de enige collega waarmee ik wel eens "samen" moet werken en die dus weet hoe ik werk. Ook weet zij hoe snel ik dingen oppik etc., want zij heeft mij toendertijd ook ingewerkt. Ik durfde het eerst niet te vragen, maar ze begon er zelf over dat ze ook weg wilt bij dit bedrijf.. dus toen heb ik het ook maar gelijk gevraagd :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:58

Succes