Yard and groom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minaj

Yard and groom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:53

Hoi bokkers,

Veel mensen hier willen graag in een tussenjaar oid werken met paarden in het buitenland. Als handige site daarvoor wordt vaak de site
http://www.yardandgroom.com genoemd. Zijn er eigenlijk ook mensen die hier echt ervaring mee hebben en die misschien willen delen? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn natuurlijk welkom.

Ook de Do's & Don'ts en eventuele tips wil ik graag horen :)) .

Zelf vind ik de site er heel erg duidelijk, netjes en betrouwbaar uitzien. Ik weet alleen niet of alle advertenties dat ook zijn natuurlijk..

Ibbel

Re: Yard and groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:54

BEU -> STW, aangezien het over werken in het buitenland gaat.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:56

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volg dit topic wel even :) .

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:23

Ik heb een aantal maanden in de VS gewerkt via Yard and Groom. Ik heb gewoon een advertentie op de site gezet en daarop een aantal reacties gekregen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:41

Ik heb een aantal keer gereageerd op plekken enzo.
Heb ook wel eens een telefoon gesprek gehad.

Het zijn wel serieuze advertenties/vacatures.
Helaas is het nog nergens op uitgedraaid vanuit mijn kant, maar het is zeker een fijne site :j

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:46

Kehdra hier op bokt is volgens mij via die site ook in het buiteland beland...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:57

Hier nog iemand, ik vertrek 6 november naar Australië om daar te gaan wonen en werken op een stal! :)

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:55

Ja ik zit ook op deze site te kijken! ik ben nu in Canada voor mijn studie. In december ben ik klaar en wil ik graag op een stal hier gaan werken. Het liefst een springstal waar ze ook veel op wedstrijd gaan en zodat je mee kan op wedstrijd. Nemen ze ook mensen aan voor een maand of willen de meeste stallen dat je langer blijft?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:01

yep, anderhalf jaar in zwitserland en een jaar in australie en een paar weken in belgie ( toen ik nog in nl woonde)
Echter niet via Yard&Groom, maar kom ook best wel eens op die site en heb ook al een paar keer contact gehad met stallen via Y&G. Allemaal netjes aan de telefoon enzo, dus ik heb alleen maar goede ervaringen met die site.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:15

Via welke website heb jij ze dan gevonden?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:27

in australie, via de government site en in zwitserland via een paardentijdschrift. zwitserland is wel al bijna 15 jaar geleden. australie is ongeveer 5 geleden.
belgie, via via.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:06

Hee! ik was ook aan het zoeken via deze site :D ook voor maar 1 of max 2 maanden..

heb nog nergens echt serieus op gereageerd omdat ik pas iets zoek voor juni/juli, of is het juist wel aan te raden om nu al te ''solliciteren''?

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:24

Positieve ervaring ook van mij. Heb er mijn adresje in Zwitserland gevonden, waar ik uiteindelijk 2 jaar heb gewoond/gewerkt. Mijn bazin heeft de site ook diverse collega's aangeraden die op zoek waren naar personeel, en ik weet dat er prima adresjes tussen kunnen zitten.
Zelf heb ik gemaild, gebeld, heb een weekendje Zwitserland aangedaan, en ben 2 maanden later definitief geëmigreerd. Via internet kun je een hoop aanvullende informatie over de stal, ruiter- familienaam en/of omgeving vinden. Wat betreft betrouwbaarheid heb ik het als niet veel anders ervaren dan couchsurfen in de vakantie en aankopen doen via Marktplaats. Alleen dan voor werkadresjes in de paardenwereld. Aanrader!