Zelfde functie, maar een ander salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Zelfde functie, maar een ander salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:22

Ongeveer een jaar geleden ben ik in dienst gekomen via een uitzendbureau.
Destijds werd ons verteld dat het bedrijf zelf geen mensen meer zou aannemen en alle functies via dit uzb/project zouden lopen.

Afgelopen week kwamen wij een vacature tegen voor precies hetzelfde werk als wat wij doen en ook bij ons op de vloer.
Dit via een ander uzb, en € 3,75 per uur meer salaris. :wow: :wow: :wow:

Contact gezocht met dit UZB (wat een onderdeel schijnt te zijn van het UZB waar ik nu voor werk), maar overstappen schijnt niet mogelijk te zijn ivm concurrentiebeding.
Ik voel me flink gen*aid, nu ik dit tegen kom.
Is hier uberhaupt iets aan te doen of moeten we maar accepteren dat we fors minder verdienen...............

orkaan

Re: Zelfde functie, maar een ander salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:46

je hebt denk ik pech, want wellicht is er nu schaarste in dit vak gebied en proberen ze zo mensen te trekken.

(kan het ook nog zijn dat dit het max salaris is? je ziet bv vaak staan max salaris xxxxx bij een 40 urige werkweek en afhankelijk van leeftijd en ervaring)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:54

Nee het is zeker geen max salaris.
Ze proberen inderdaad mensen te trekken om de drukte op te kunnen vangen.

Mensen kunnen nl in een minder zware functie met minder verantwoordelijkheden een stuk meer verdienen.
Plus dat het verloop bij ons erg groot is omdat mensen ergens anders meer kunnen krijgen.
Lijkt erop dat ze ons dan ook liever kwijt zijn.......

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:13

uhm je kunt het altijd vragen...nee heb je,ja kun je krijgen..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:39

Concurrenten uitsluiten zou moeten staan in je contract. Omdat je voor een uitzendbureau werkt kan het ook in de voorwaarden van het uitzendbureau staan. Het is in ieder geval niet wettelijk geregeld.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:53

Je moet iig na 26 weken uitzendwerk bij zelfde organisatie/functie het zelfde loon gaan ontvangen als de vaste medewerkers, dus niet meer volgens de ABU cao...

Bedrijven kunnen met de verschillende UZB andere afspraken maken, maar dat kan enkel voor de eerste 26 weken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:56

Hoe oud ben jij precies? Er zit namelijk ook een behoorlijk verschil tussen jeugdminimum lonen en bij het volwassen minimum loon...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:07

Ik ben al ruim de 23 jarige grens gepasseerd. Dus dat verschil heb ik niet mee te maken.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:51

Mizsz_Kitty schreef:
Je moet iig na 26 weken uitzendwerk bij zelfde organisatie/functie het zelfde loon gaan ontvangen als de vaste medewerkers, dus niet meer volgens de ABU cao...

Bedrijven kunnen met de verschillende UZB andere afspraken maken, maar dat kan enkel voor de eerste 26 weken.

Dit klopt toch echt niet? Als je langer dan 26 weken in dienst bent dan krijg je wel meer. Maar zeker niet zoveel als vaste krachten (hoe wil je dat ook doen, iedere vaste kracht heeft toch ook een ander salaris?)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:55

als jij wordt aangenomen via een uitzendbureau moet dit bureau ook betaald worden. zelf solliciteren betekend dus meer salaris omdat het bureau dus niet betaald hoeft te worden.......

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:57

Vreemd verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:00

Mizsz_Kitty schreef:

Ik denk dat je loon en arbeidsvoorwaarden/CAO door elkaar haalt ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:11

Na 26 gewerkte weken ga je inderdaad over naar het salaris van de inlenende partij.

Bij ons zit het zo: UZB > facilitair callcenter bedrijf > bank
Betekent dus dat we iig minder krijgen.

Uzb wat nu werft laat zowiezo het facilitair bedrijf weg, plus dat het startsalaris al 3,75 hoger ligt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:19

Ik zou niet zozeer willen overstappen naar een ander uitzendbureau maar naar het uitzendbureau waar je nu zit gaan én naar het bedrijf waar je werkt. Het is wel een heel groot verschil namelijk en daarin moet je gewoon voor je zelf opkomen. Niet meteen willen denken aan overstappen, laat zien wat jij in je hebt en waarom ze jou moeten houden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:27

van de week sprak ik een uitzendkracht..

Die moest 3 huisjes schoonmaken voor 37 euro (vast bedrag)
Terwijl als ik die huisjes schoonmaak als vaste kracht ik echt per huisje betaald krijg (Het aantal uren dat er voor een huisje staat x mijn uurloon) en dus meer zou krijgen dan die 37 euro.

Het verschilt dus per uzb hoor.. :)