Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:09

FF GILLEN!!!!
Na 17 minuten aan de belastging dienst telefoon gehangen te hebben, begreep de helpdesk eerstelijns medewerker 1) eindelijk wat mijn probleem was 8)7 (en geloof me, ik het het in Jip en Janneke taal uitgelegd) en 2) hij kon de IT-ers die mij moesten helpen niet te pakken krijgen. Ik wordt binnen twee werkdagen terug gebeld. |o
Ja, en dan.... zit ik net niet achter mijn PC als ze bellen, zal je zien. Maar met mijn kont op een paard of zo. Weet ik veel........
Ik wordt hier zooooo moe van. 8)7 :roll:

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:17

Soms helpt gewoon terugbellen met hetzelfde verhaal. Krijg je met geluk een medewerker aan de lijn die wél van de hoed en de rand weet.

De kans dat dit hier ook werkt is misschien wat kleiner, maar meer als algemene tip: als je een grote organisatie belt en de eerste medewerker snapt er geen hout van: ophangen en nog een keer proberen.

@rien10: sterkte, even rustig ademhalen, neem een bakje koffie en het gaat vast beter :9k ;)

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:17

Meneer eerstelijst wilde me met een loonbelasting expert doorverbinden.
"De upload lukt niet meneer, ik moet een IT er hebben. "

Nou, eer dat kwartje viel... waren we een paar minuten verder.

Ja, Rex_Rolfo idd. Pfff, koffie gedronken, stoofvlees opgezet (lang leve kantoor aan huis), ingeademd, uitgeademd. En door............

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:39

Jee rien, soms heb je er toch figuren bij zitten.. >;) Niet leuker, wel makkelijker was het toch? :')
Dan is het wel ideaal als je thuis je kantoor hebt!

Een vraagje aan de fotografen hier: hoe regelen jullie de betaling bij een fotoshoot? Werken jullie met een aanbetaling? Laten jullie de klanten betalen op de dag van de shoot, of bij aflevering van de foto's?
En hoe hebben jullie de facturen geregeld? Ouderwets met de hand geschreven, of stuurt iedereen tegenwoordig de facturen via mail?

En zijn er ook mensen met een mobiel pinapparaat? Zijn die handig, is het echt z'n prijs waard?

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:07

Wat betreft mobiel pinnen 8nnemiek, kijk eens naar iZettle, Payleven, PinMobile

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:30

Ik heb inderdaad al wat rond zitten neuzen :j
Ik wil als videograaf gaan werken, en dan krijg ik relatief weinig maar grote bedragen binnen, en dan zou het vooral gunstig zijn om per transactie te kunnen betalen zoals bij PinMobile inderdaad.
Heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat allemaal gemakkelijk en zonder problemen?

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:35

8nnemiek schreef:
En zijn er ook mensen met een mobiel pinapparaat? Zijn die handig, is het echt z'n prijs waard?

Als je op die manier impulsaankopen kunt bevorderen is het de 2% die het aan kosten met zich meebrengt absoluut waard.

Als je de betaling ook op andere manier kunt laten doen is het per 500 euro toch een tientje aan kosten. Alternatief bankoverschrijving is perfect, alternatief contant afrekenen is voor af en toe 50-100 euro ook prima, maar bij flinke bedragen is contant ook niet ideaal.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:56

8nnemiek schreef:
Een vraagje aan de fotografen hier: hoe regelen jullie de betaling bij een fotoshoot? Werken jullie met een aanbetaling? Laten jullie de klanten betalen op de dag van de shoot, of bij aflevering van de foto's?
En hoe hebben jullie de facturen geregeld? Ouderwets met de hand geschreven, of stuurt iedereen tegenwoordig de facturen via mail?

Bij nieuwe klanten vraag ik 50 of 100% aanbetaling (ligt aan het bedrag, onder de 200 euro ex btw is 100% aanbetaling). Bij bestaande klanten gaat het meestal op goed vertrouwen via een factuur bij aflevering van de foto's. Omdat ik veel met bedrijven te maken heb waarbij mijn contactpersoon niet degene is die betaald, heeft betalen op de dag van de opdracht geen nut. Facturen maak ik allemaal via Moneybird en dan per mail verstuurd.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:50

Bedankt allebei!
Nooit over nagedacht, dat bedrijven nog wel eens een contactpersoon sturen die de betalingen niet kan afhandelen. Dan is een aanbetaling inderdaad wel een veilig idee. En het zullen bij mij toch best hoge bedragen worden, vooral voor huwelijksshoots natuurlijk, dan is contant inderdaad niet handig.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:54

Zijn hier mensen werkzaam als zelfstandig paardrij-instructeur? Welke verzekeringen hebben je afgesloten?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:54

8nnemiek schreef:
Bedankt allebei!
Nooit over nagedacht, dat bedrijven nog wel eens een contactpersoon sturen die de betalingen niet kan afhandelen. Dan is een aanbetaling inderdaad wel een veilig idee. En het zullen bij mij toch best hoge bedragen worden, vooral voor huwelijksshoots natuurlijk, dan is contant inderdaad niet handig.

Bij grote bedrijven is dat bijna altijd het geval. De betalingen gaan via de administratie en het contact is met een andere afdeling die de fotografie/video nodig hebben. En ze betalen meestal met een betaaltermijn van 4 weken/1 maand. Dus dan moet de aanbetaling ook op tijd verstuurd zijn.
Bij huwelijksreportages kan je gewoon een gros laten aanbetalen en de rest voor aflevering doen. Vinden de mensen zelf ook fijner dan op de dag zelf moeten betalen en jij hoeft geen mobiele pin te regelen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:29

Zijn er meer mensen naar de seminar van de Belastingdienst geweest voor startendende ondernemers? Goede Start heet het geloof ik. Ik ga vanavond :)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:36

Interessant! Hier in de buurt is hij op 7 maart, dus ik heb het in mijn agenda gezet. Zo te lezen moet je wel al bij de kvk zijn aangemeld?

@11Afotograaf, bedankt voor de tips! Super om te weten! Daar kan ik goed mee verder :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:57

Ja, maar dat ben ik ondertussen. :D Daar heb ik ook de tip gekregen voor die seminar. Gaat ook nog wel wat tijd overheen!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:50

Nirvana_ schreef:
Zijn er meer mensen naar de seminar van de Belastingdienst geweest voor startendende ondernemers? Goede Start heet het geloof ik. Ik ga vanavond :)

Succes!
Mijn inschrijving is nog niet rond, hoor graag of je het zinvol vond.
(Rijmt :') )

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:20

pluche_pluus schreef:
Nirvana_ schreef:
Zijn er meer mensen naar de seminar van de Belastingdienst geweest voor startendende ondernemers? Goede Start heet het geloof ik. Ik ga vanavond :)

Succes!
Mijn inschrijving is nog niet rond, hoor graag of je het zinvol vond.
(Rijmt :') )


Ik vond het een zeer interessante avond! De sprekers maakten het niet te bont, waardoor ik het als administratieve/financiele leek goed te volgen vond. :+

Dit stukje kon ik niet meer rijmend maken; ruim de tijd voor vragen. Tijdens de lezing voor algemenere, en in de pauze en achteraf persoonlijke. Erg fijn! Wel een vrij grote zaal; ik gok zo 80 mensen.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:12

Ik kom even terug op een mobiel pinautomaat. Ik heb er een van Mijnpin/MyPos ik betaal 0.25 per transactie, ongeacht het bedrag. Op kleine bedragen is het een groter percentage natuurlijk, maar voor grote bedragen ideaal. Je kan bij Mijnpin kiezen wat je wil, of een % of vast 0.25. Het pinautomaat werkt super. Werkt met een 4g simkaart die onbeperkt te gebruiken is. Ik heb de luxe variant die ook een pin bon geeft. Apparaat kost €300 geen abonnement kosten. Ik gebruik hem veel en mijn klanten vinden het erg fijn dat ze kunnen pinnen

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:36

mvdende schreef:
Apparaat kost €300 geen abonnement kosten.

Hoe lang duurt het bij Mijnpin voor de betaling op jouw rekening staat?

De ondernemer die weinig pin transacties heeft zit te wachten op een apparaat dat goedkoop in aanschaf is EN lage transactiekosten heeft. Voor plekken waar regelmatig gepind wordt zijn vooral de lage transactiekosten belangrijk.

Voor plekken waar zelden gepind wordt is vooral een lage aanschafprijs belangrijk. Als je er impulsaankopen mee kunt stimuleren is 2% kosten ook wel te overzien.

Alternatief: als de klant dezelfde bank heeft als jij kunnen ze ter plaatse via hun telefoon overmaken en zie je direct of het is bijgeschreven (even op telefoon klant meekijken is niet betrouwbaar, bekende oplichtingstruc!!). Met een Rabo en een ING rekening heb je al aardig wat particulieren afgedekt.

En dan heb je natuurlijk altijd nog contant. Het zou de eerste niet zijn die het gekochte op komt halen en cash afrekent omdat hij/zij "op zaterdag gewerkt heeft". Als dat om 100 of 200 euro gaat is het ook geen probleem, 1x boodschappen doen of tanken en het is al weer bijna op :(

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:10

Het geld wordt niet op mijn eigen rekening gestort, maar op een bankrekening die bij Mijnpin geopend wordt als je daar een pinautomaat koopt. Je kan handmatig het ontvangen geld overboeken naar je eigen rekening. Wel kost elke overboeking 3 euro. Ik laat het geld daarom zo lang mogelijk staan. Pas bij een groter bedrag laat ik het overboeken. Vandaag weer 2 betalingen ontvangen via de pin. Ben er echt blij mee. Ik verkoop klimmateriaal en kan bestellingen heel makkelijk mee nemen naar locatie en daar laten pinnen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:51

Kelly_ann schreef:
Zijn hier mensen werkzaam als zelfstandig paardrij-instructeur? Welke verzekeringen hebben je afgesloten?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 07:42

Ben ik ook benieuwd naar! Mijn verzekering vind dit een hele moeilijke vraag :+

Een mobiele pin lijkt mij ideaal trouwens

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:07

Bedrijfsaansprakelijkheid is wel belangrijk voor zelfstandigen vind ik, ook instructeurs. Als je daarnaast paarden van derden traint of wat handelt in paarden, dan zou ik ook zeker een rechtsbijstandverzekering doen.

En dan heb je nog het regelen van je pensioen, een arbeidsongeschiktheidsverzekering e.d.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:07

Ik heb geen aov. Maar ja, ik zit achtereen buro. Niet met vrieskou op een vierjarige huppelde hengst.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:43

rien10 schreef:
Ik heb geen aov. Maar ja, ik zit achtereen buro. Niet met vrieskou op een vierjarige huppelde hengst.

Ik ook niet. Wel paar jaar gehad maar is zo #$! duur.
En dan kan ik inderdaad nog veel doen met zeg een been in het gips. Heb je een 'gevaarlijk' beroep én kun je dat met een flinke blessure niet uitoefenen dan is een aov echt gruwelijk duur :(

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:03

Ik heb om dezelfde reden ook geen aov. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering dan weer wel, maar daar proberen ze dan ook meteen een bedrijfsverzekering bij aan te smeren. Ik heb beloofd dat ik bezoekers de boekenkast niet om laat trekken, dat lijkt me het enige risico dat voor mij relevant is. Je kan alles wel verzekeren...

Maar dat lijkt me inderdaad anders als je frissige paarden gaat beleren. Lijkt me ook de moeite waard om even te kijken hoe de aansprakelijkheid geregeld is als je inderdaad paarden van anderen gaat beleren. Het zou jammer zijn als je je dubbel verzekert.