Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:47

Nirvana_ schreef:
Maaaarr, een overwinning:
Ik heb een tweede simkaart in mijn telefoon. Dit wordt mijn zakelijke nummer. En ik heb daar een apart Whatsapp account aan kunnen koppelen :D Natuurlijk willen klanten ook kunnen e-mailen, maar ik heb zo'n jonge doelgroep dat Whatsapp klantenservice denk ik best een succes is :) Fijn dat het werkt!


Is dat mogelijk? Om met een telefoon twee WhatsApp accounts te houden? Zit hier ook met twee telefoons, maar alles op een toestel zou ideaal zijn. Ik kan bij WhatsApp zelf alleen maar dit vinden: https://faq.whatsapp.com/nl/general/21009863

Shanna_

Berichten: 1544
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: NH, Heiloo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:35

Dag Bokkers! Ik heb het topic een beetje doorgespit maar kan niet het antwoord vinden dat ik zoek..

Kan ik jullie wat vragen? Gaat over het starten met Wordpress / Woocommerce :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:50

mvdende schreef:
Mag ik me ook melden? Ik heb sinds 1 juni 2017 een eigen webshop. http://www.klim-adventureshop.nl vanaf half november ben ik online. Helaas loopt het nog geen storm.

Iemand die het leuk vinden mijn website eens onder de loep te nemen?

Beetje late reactie, maar goed. :) Ik denk dat je website wel (flink) voor verbetering vatbaar is. Ik zie een hoop punten die beter zouden kunnen, van design tot productkeuzes tot tekst. Ik weet niet wat je ermee wil, of dit echt als leuk extraatje is of dat je hier uiteindelijk van wil leven. In het eerste geval is 't natuurlijk niet zo erg als niet alles supergoed is. Ik vind het zelf zo flauw om hier in het topic allerlei kritiekpuntjes te benoemen, maar via PB wil ik je best m'n eerlijke mening geven. Ik werk zelf als tekstschrijver en heb ook wel inzicht in marketing en webdesign. :)

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:52

Shanna_ schreef:
Dag Bokkers! Ik heb het topic een beetje doorgespit maar kan niet het antwoord vinden dat ik zoek..

Kan ik jullie wat vragen? Gaat over het starten met Wordpress / Woocommerce :)


Brand los! Wie weet heb ik antwoord. :)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:02

Ik werk ook met Wordpress. Wie weet kan ik ook helpen :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:13

Hoi Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ben nu bezig met kijken welke programma ik fijn vind vookr administratie en facturering. Nu ben ik bezig met digitaalfsctuur.nl. echter blijft een factuur staan op ingepland en word niet verzonden? Iemand ervaring hiermee

Nado
Berichten: 3355
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:21

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen mbt het hosten van een website (wordpress), mailaccount en domeinnaam. Mijn host gaat zich op andere dingen toeleggen dus ik ben op zoek naar een nieuwe host. De website is redelijk simpel, geen shop oid, behoeft geen grote hoeveelheid data en heb ik zelf gemaakt en hou ik zelf bij. Mijn oude host betaalde ik 40 euro per jaar en kon ik 1 a 2 keer per jaar contacteren als ik vast liep.

Ik heb nu op aanraden contact opgenomen met iemand. Die vraagt 79 euro per maand voor de website en 10 eurp pj voor de domeinnaam. Dat laatste is prima. Dat eerste: slik...

Nu ben ik benieuwd: wie hebben jullie voor het hosten van jullie sites en wie zouden jullie aanraden? Is bovenstaand bedrag marktconform en heb ik gewoon onwijs geluk gehad of zeggen jullie ook 'slik' ? Ik wil ook nog wat gaan veranderen aan de site maar mijn kennis en handigheid met wordpress houdt mij daar in tegen, dus aanraders voor iemand die dat een keer samen met mij zou kunnen doen (uiteraard tegen normale betaling) hoor ik ook graag.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:31

Wow, 79 euro per maand is echt bizar. Niet doen hoor. Mijn website is beroepsmatig en ik zou er nooit zoveel voor betalen. Ik ben wel heel benieuwd wat je voor dat geld zou krijgen.

Ik ben nu bezig met overstappen naar Antagonist op aanraden van m'n webdesigner, hij is heel tevreden over hen. Daar betaal je 70 euro per jaar, toch 'n stuk leuker. :D En omdat mijn website wat complexer in elkaar zit doet diezelfde webdesigner ook alle updates, mocht er dan iets niet goed gaan kan hij het gelijk fixen. Kost me 60 euro per jaar. En er zijn zat webdesigners die dat voor je willen doen voor een vergelijkbaar bedrag, en die je ook best willen adviseren over kleine aanpassingen.

Nado
Berichten: 3355
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:05

Dani, dank je! Ik dacht even dat ik gek was. Mijn site is ook beroepsmatig en ik wil heus wel wat betalen maar dit vond ik wel erg veel. Een webdesigner erbij betrekken is misschien wel een goed idee, zeker tegen dat soort kosten.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:41

www.mijndomein.nl Ook belangrijk (ik heb het al eens eerder genoemd) bij mijndomein is een domeinnaam ook echt van jou. Er zijn hosters die de naam voor zichzelf vastleggen en aan hun klant verhuren. Verschil merk je pas als je zou willen verhuizen.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:43

Ik zit bij iXL hosting, en daar ben ik echt heel tevreden over. Een aantal jaren geleden ben ik van een heel slechte host overgestapt, en ixl hosting was toen een van de goedkoopste met zeer goede reviews.
Ze werken met het controlepaneel direct admin, wat enorm fijn is voor het beheren van je site en email en van daaruit kun je ook met een paar klikken je wordpress site opstarten. Ik heb nu een stuk of 4 wordpress sites binnen mijn domein. Werkt gewoon perfect.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:17

Zowel met mijndomein.nl als Antagonist goede ervaringen.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:32

Heel tevreden met meerdere sites (vnl. nu Wordpress) bij http://www.DeHeeg.nl . Support gehad op de gekste tijden, top!
Niet de allergoedkoopste maar ik ben zo tevreden dat ik niet wegga.

Nado schreef:
,
Ik heb nu op aanraden contact opgenomen met iemand. Die vraagt 79 euro per maand voor de website en 10 eurp pj voor de domeinnaam. Dat laatste is prima. Dat eerste: slik...


Dat bedrag van 79 euro per maand, wat levert die persoon daar dan voor ?. De vraag is dan of je dat echt nodig hebt. (ergens in de communicatie tussen jullie -jouw vraag en het aanbod, lijkt er dan iets fout te gaan).

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:28

Hier jaren erg tevreden geweest over d-hosting.nl en vorig jaar overgestapt op GoDaddy.com omdat dat handiger uitkwam voor het bouwen van een nieuwe webshop. Maar zeker niet omdat D-hosting niet beviel!

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:47

D-hosting ben ik niet tevreden over. De site van onze zeilclub gaan we binnenkort verhuizen daardoor. D-hosting vind ik érg duur, slechte service en de voornaamste reden voor ons is dat ze geen cronjobs ondersteunen, wat nodig is voor het automatisch versturen van nieuwsbrieven en automatisch op een bepaalde tijd berichten plaatsen/verwijderen enz.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:27

Duur? Nooit last van gehad en qua service kan ik ook alleen maar een pluim geven :)
Cronjobs is wel een nieuw woord voor mij :D

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:58

Ik zie dat ze nu inderdaad goedkoper zijn geworden. Een paar maanden geleden vroegen ze nog €107,50 voor 1 GB webruimte := Bij iXL hosting geef ik daar 30 euro voor.
Maar goed, die cron jobs hebben we gewoon nodig. En daar hebben we een paar keer contact over opgenomen bij D-hosting, maar áls we al een mail terug kregen, vaak een week later, gaven ze er geen antwoord op, heel apart!

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:54

Ik zat sinds 2003 bij D-hosting en toen was het in ieder geval al niet duur, misschien dat ze tussendoor dan een keer de prijzen verhoogd hebben ofzo...? Of kan het zijn dat je verkeerd gekeken hebt, bij een raar hoog service pakket ofzo...? Ik heb de prijzen echt nooit te hoog gevonden in ieder geval :)

Waren altijd voordelige prijzen, snelle service als we vragen of hulp nodig hadden, en eigenlijk nooit storingen *\o/* Nu net overgestapt en hopelijk krijgen we bij GoDaddy net zo'n goede ervaring...

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:46

Ik heb ook goede ervaring met Antagonist. Zit er al jaren met mijn website. Vind het vooral ideaal dat ze onbeperkte opslag bieden. Ik heb ruim 50gb aan foto's online staan daardoor! En ze reageren heel snel op hun e-mails.

Voor het maken/veranderen van een Wordpress website heb je 2 opties: Google of iemand vinden die daar mee kan helpen. Dat zijn er HEEL VEEL!

Shanna_

Berichten: 1544
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: NH, Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:30

xRivaldo schreef:
Shanna_ schreef:
Dag Bokkers! Ik heb het topic een beetje doorgespit maar kan niet het antwoord vinden dat ik zoek..

Kan ik jullie wat vragen? Gaat over het starten met Wordpress / Woocommerce :)


Brand los! Wie weet heb ik antwoord. :)


8nnemiek schreef:
Ik werk ook met Wordpress. Wie weet kan ik ook helpen :D


Toppie! Ik ben op zoek naar een manier (of plugin) dat als men een product besteld, ze daar in een dropdown uit een aantal opties kunnen kiezen, een afbeelding kunnen inladen én info kunnen invullen. Eigenlijk dat er naast het product dus het volgende zit:
- dropdown opties
- afbeelding uploaden
- leeg tekstvak

Ben aan de slag gegaan met Visual Products Configurator maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek..

Nado
Berichten: 3355
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:14

Iedereen bedankt voor de ervaringen, ik ga alles rustig bekijken. Goede tip over het oppassen dat mijn domeinnaam ook mijn domeinnaam blijft.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:09

Ik kom mij hier ook even melden.
Hopelijk morgen tijd om eens het een en ander hier door te lezen.
Ik ben door verhuizing bij een parttime baan uitgekomen, en wil gaan kijken of ik er daarnaast part-time als zzp'r aan de slag kan.
Inmiddels al een hoop informatie van de KvK ontvangen, heb altijd al les gegeven, maar altijd zwart gedaan.
Idem voor trainingspaarden, dus nu aan het kijken of het wat is om dat voortaan wit te gaan doen.
Maar ik zal het topic eens wat door gaan lezen van de week. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:00

Gianti schreef:
Hoi Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ben nu bezig met kijken welke programma ik fijn vind vookr administratie en facturering. Nu ben ik bezig met digitaalfsctuur.nl. echter blijft een factuur staan op ingepland en word niet verzonden? Iemand ervaring hiermee

Ik zou overstappen naar Moneybird. In de gratis versie kan je al heel veel en factureren etc is echt heel makkelijk. Jortt werkt ook fijn maar vind daar het nadeel dat je erg beperkt bent in de gratis versie.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:30

Renske_W schreef:
Inmiddels al een hoop informatie van de KvK ontvangen

Hou er wel rekening mee dat de KvK de laatste jaren ook commercieel moet denken. Ze hebben zeker goede tips en zo, maar het is niet zo dat ze in alle omstandigheden de beste vraagbaak zijn, laat staan dat ze een beginnend ondernemer bij de hand nemen zoals een schooljuf haar leerlingen.


En oefen vast heel goed op het "nee bedankt, geen interesse" voor als in de toekomst de telefoon gaat. KvK verkoopt namelijk haar adresgegevens dus ga je om de haverklap gebeld worden door energie-aanbieders, beveiligingsadviseurs die "toevallig" in de buurt zijn, reclamebureau's enz.

Vollgens collega ondernemer: Je kunt bij de inschrijving vermelden op het formulier of jouw gegevens daarvoor gebruikt mogen worden. Simpelweg een vinkje plaatsen. Ik krijg vrijwel geen ongewenste telefoon of email.

De ervaringen met het bel-me-niet register zijn zeer wisselend.

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzi ... or-derden/

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:32

Afgelopen week, grote stap gemaakt.
Ik heb mijn eerste samenwerkings partner gevonden waar ik ook nog een ruimte kan huren!
Dus ik kan mijn KvK inschrijving rond maken en contracten aan gaan met zorgverzekeraars! **\O/**

Besef het nog niet helemaal, maar nu begint het allemaal écht te worden!

Maar eerst nu contract matig alles op papier krijgen, zodat de rest opgestart kan worden.

Ondertussen wel Whatsapp business geïnstalleerd, handig hoor!