Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
stefje schreef:Matheno schreef:Buiten mijn fulltime baan om doe ik weleens klusjes voor andere bedrijven. (Websites, kleine applicaties etc)
Nu heb ik een basic website voor mezelf opgezet, met wat beknopte info en mijn CV en werkervaring.
Ik kan absoluut geen stuk over mezelf schrijven en nu ben ik een beetje benieuwd wat jullie indruk hiervan is:
http://www.mhakvoort.nl
Ziet er netjes uit! Leuk dat je het een persoonlijke uitstraling geeft.
Ik vraag me wel af: ben je freelancer, BTW-nummer enz. Check ook je 'status' wat dat betreft bij de Belastingdienst. Uit je website kan ik het niet halen. Als je BTW-nummer hebt dan zou ik die toevoegen aan de site.
Ik zou het volgende veranderen:
-Applicatie Ontwikkelaar: zou ik wat toelichten. Waar opleiding gedaan, wat hield het in? Komt zo wat mager over, ook door het ontbreken van niveau en opleidingsinstituut, en dat is het vast niet.
- De LOI opleiding idem, en ik weet niet of ik de LOI zou vermelden. Maar dat ligt een beetje aan de inhoud van de opleiding en de body die je dat geeft. LOI zou ik dan als laatste vermelden. (niets ten nadele van de LOI maar het heeft een bepaald imago bij sommigen).
- Je download CV is een Word document. Dat veranderen in pdf.
- ziekelijk positief zou ik niet zeggen, het woord ziekelijk geeft een negatieve klank. ik zou positief en optimistisch weglaten, in feite verwacht men dat al van je (dat je niet halverwege een project het niet meer ziet zitten zeg maar ). En je foto geeft al een positief beeld qua instelling .
- ik zou wat voorbeelden geven van projecten, zodat men wat meer beeld krijgt van je kennis/vaardigheden/interesses. Want bijv. CSS, dat heeft ongeveer iedereen in deze branche op zijn cv staan (ik ook ). Ben je daar heel goed in of heb je de basiskennis. Middels je voorbeelden van projecten kan dat helderder worden.
- Heb je een interessant plan, visie of idee, dan denk ik graag mee! > Denk je mee of wil je ook uitvoeren? Ik neem aan ook het laatste, dan zou ik die zin veranderen in een actievere rol.
- Vraag je ook af voor wie je de website gemaakt hebt: leken die een project moeten wegzetten bij een deskundige, of bekenden met deze materie? Nu is dat m.i. het laatste. Zakelijk gezien zou ik ook voor U kiezen ipv je. Liever nog vermijden.
Dit alles ligt er ook een beetje aan hoe omvangrijk je klusjes/klussen wilt aannemen.
Wil je meer werk middels deze site of is het meer van wat achtergrondinfo bieden als je al afspraken hebt over werk, zo van kijk daar nog even dan weet je wat meer van me.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!
Noeps schreef:Afgelopen periode was druk, veel clienten, nieuwe medewerker aangenomen en nog wat losse projecten op de achtergrond.
Vandaag hadden we teamdag, was ook heel leuk en weer even wat anders dan de standaard werkdag! Nog drie dagen werken en dan draag ik mijn mailbox en telefoon over aan een medewerker en ga ik lekker op vakantie. Ben er ook wel aan toe. Na de vakantie verder met het project nieuwe huisstijl en website. Heb net akkoord gegeven voor het logo en de ruwe lijnen van de site staan. Op m'n laptop staan honderd conceptbestanden met teksten en de fotograaf is vanochtend voor de eerste sessie geweest. Allemaal leuke dingen maar in combinatie met een overvolle clientenplanning wel even pittig.
Kortom, plan een dag voor jezelf in, ga ergens in een koffiezaakje of vd Valk zitten en tjop tjop aan de slag met je actielijst!
pluisje88 schreef:Is er iemand hier die zijn (zakelijke)bankrekeningen bij knab heeft? Hoe bevalt dat?
Rex_Rolfo schreef:Voor de boekhouder ben ik rond de 650 ex per jaar kwijt. Ik doe alles zelf, hij controleert en doet de belastingaangifte. De privé aangifte zit daar bij inbegrepen, een minimaal bedrag voor privé, de rest op de zaak. Ik zit bij een eenmans-administratiekantoor, zit met zijn kantoor gewoon thuis.
Rex_Rolfo schreef:Is ook heel betrouwbaar, de man op de inlogpagina knijpt stevig de ogen dicht als je je ww invult. En de dame houdt op dat moment de handen voor haar ogen
8nnemiek schreef:Een heel andere vraag: hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan de boekhouder per jaar?
Bij mijn vorige bedrijf 10 jaar geleden waren dat lage bedragen, maar nu met mijn nieuwe bedrijf komen er offertes voorbij voor 600/800 en zelfs meer dan 1000 euro excl btw per jaar.. terwijl ik hooguit 20 opdrachten per jaar heb, en zelf inkomsten/uitgaven/kasboek/urenregistratie netjes bijhoud. Zijn dat tegenwoordig normale bedragen, of moet ik gewoon nog even verder zoeken?
Zo'n 10% van je omzet kwijt zijn aan de boekhouder vind ik nogal veel eigenlijk