Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:27

Welkom Watnou (zo is je achternaam toch niet hé? haha!)
Vanuit de ergotherapie zeg ik dat jouw aanbod ontzettend welkom is.

Professionele website is deels voor mij gebouwd doordat ik ben aangesloten bij de franchise, hierdoor kan ik je hierin niet adviseren.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:45

stefje schreef:
Matheno schreef:
Buiten mijn fulltime baan om doe ik weleens klusjes voor andere bedrijven. (Websites, kleine applicaties etc)
Nu heb ik een basic website voor mezelf opgezet, met wat beknopte info en mijn CV en werkervaring.

Ik kan absoluut geen stuk over mezelf schrijven en nu ben ik een beetje benieuwd wat jullie indruk hiervan is:

http://www.mhakvoort.nl


Ziet er netjes uit! Leuk dat je het een persoonlijke uitstraling geeft.
Ik vraag me wel af: ben je freelancer, BTW-nummer enz. Check ook je 'status' wat dat betreft bij de Belastingdienst. Uit je website kan ik het niet halen. Als je BTW-nummer hebt dan zou ik die toevoegen aan de site.

Ik zou het volgende veranderen:
-Applicatie Ontwikkelaar: zou ik wat toelichten. Waar opleiding gedaan, wat hield het in? Komt zo wat mager over, ook door het ontbreken van niveau en opleidingsinstituut, en dat is het vast niet.
- De LOI opleiding idem, en ik weet niet of ik de LOI zou vermelden. Maar dat ligt een beetje aan de inhoud van de opleiding en de body die je dat geeft. LOI zou ik dan als laatste vermelden. (niets ten nadele van de LOI maar het heeft een bepaald imago bij sommigen).
- Je download CV is een Word document. Dat veranderen in pdf.
- ziekelijk positief zou ik niet zeggen, het woord ziekelijk geeft een negatieve klank. ik zou positief en optimistisch weglaten, in feite verwacht men dat al van je (dat je niet halverwege een project het niet meer ziet zitten zeg maar :-) ). En je foto geeft al een positief beeld qua instelling :-).
- ik zou wat voorbeelden geven van projecten, zodat men wat meer beeld krijgt van je kennis/vaardigheden/interesses. Want bijv. CSS, dat heeft ongeveer iedereen in deze branche op zijn cv staan (ik ook :-) ). Ben je daar heel goed in of heb je de basiskennis. Middels je voorbeelden van projecten kan dat helderder worden.
- Heb je een interessant plan, visie of idee, dan denk ik graag mee! > Denk je mee of wil je ook uitvoeren? Ik neem aan ook het laatste, dan zou ik die zin veranderen in een actievere rol.
- Vraag je ook af voor wie je de website gemaakt hebt: leken die een project moeten wegzetten bij een deskundige, of bekenden met deze materie? Nu is dat m.i. het laatste. Zakelijk gezien zou ik ook voor U kiezen ipv je. Liever nog vermijden.

Dit alles ligt er ook een beetje aan hoe omvangrijk je klusjes/klussen wilt aannemen.
Wil je meer werk middels deze site of is het meer van wat achtergrondinfo bieden als je al afspraken hebt over werk, zo van kijk daar nog even dan weet je wat meer van me.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!


Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee.

Het is meer een informatieve pagina, de losse opdrachtjes die ik doe naast mijn fulltime baan zijn zo gering dat ik door de belastingdienst niet als ondernemer wordt gezien, dus BTW nummer etc zijn niet van toepassing. ( < 5000 euro omzet per jaar )

Voornamelijk websites voor startende ondernemingen maak ik in mijn vrije tijd. Dit zijn dus ook minimale bedragen. ( +- 250 euro )

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:43

Mijn website is klaar en werkt. Heel blij mee. Ik kom er langzaam toch achter dat ik er waarschijnlijk niet aan ontkom om een webshop erbij te nemen. Er zijn hier volgens mij meerdere mensen met een webshop. Wat is aan te raden wat betreft een webshop als je beginnend bent en als het kan voordelig in de onkosten? Het is nu vooral serviceverlening in plaats van dat ik er veel aan ga verdienen

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:00

Als je website is gebouwd met wordpress pluisje is daar heel gemakkelijk een webshop aan toe te voegen dmv woocommerce.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:03

Ik zou gewoon kijken wat goedkoop is en dat als extra link toevoegen aan je website. Bijvoorbeeld een menuknop met 'webshop' en dan naar de webshopsite worden doorgeleid. Ik denk dat dat makkelijker is dan een webshop in je huidige website te verwerken - maar dat ligt wel echt aan waar je je website mee hebt gemaakt.

Dan een hosting waardoor je geen lelijke link hebt maar bijv shop.dacura.nl en done!

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:46

Ik heb Weebly gebruikt en ik heb begrepen dat zij geen webshops ondersteunen in Nederland (zag ik vandaag pas)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:11

Om hoeveel producten gaat het pluisje88? Anders zou je ook nog een soort van contact formulier kunnen maken waarin je het product kan selecteren.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:03

Best wel veel. Maar voor nu is dat zeker wel een optie ja

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:12

Hoe gaat het met al jullie bedrijven?
Ik heb even wat motivatie nodig :+ Het is enorm druk ook buiten mijn webshop om, en ik moet echt tijd gaan vrijmaken voor een paar updates. Nieuwe header, nieuwe optie tot pre-orders (vooral financieel voor mij leuk :+ ), account op instagram opzetten, administratie.... Waar zijn jullie mee bezig?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:44

Afgelopen periode was druk, veel clienten, nieuwe medewerker aangenomen en nog wat losse projecten op de achtergrond.
Vandaag hadden we teamdag, was ook heel leuk en weer even wat anders dan de standaard werkdag! Nog drie dagen werken en dan draag ik mijn mailbox en telefoon over aan een medewerker en ga ik lekker op vakantie. Ben er ook wel aan toe. Na de vakantie verder met het project nieuwe huisstijl en website. Heb net akkoord gegeven voor het logo en de ruwe lijnen van de site staan. Op m'n laptop staan honderd conceptbestanden met teksten en de fotograaf is vanochtend voor de eerste sessie geweest. Allemaal leuke dingen maar in combinatie met een overvolle clientenplanning wel even pittig.

Kortom, plan een dag voor jezelf in, ga ergens in een koffiezaakje of vd Valk zitten en tjop tjop aan de slag met je actielijst!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:07

Noeps schreef:
Afgelopen periode was druk, veel clienten, nieuwe medewerker aangenomen en nog wat losse projecten op de achtergrond.
Vandaag hadden we teamdag, was ook heel leuk en weer even wat anders dan de standaard werkdag! Nog drie dagen werken en dan draag ik mijn mailbox en telefoon over aan een medewerker en ga ik lekker op vakantie. Ben er ook wel aan toe. Na de vakantie verder met het project nieuwe huisstijl en website. Heb net akkoord gegeven voor het logo en de ruwe lijnen van de site staan. Op m'n laptop staan honderd conceptbestanden met teksten en de fotograaf is vanochtend voor de eerste sessie geweest. Allemaal leuke dingen maar in combinatie met een overvolle clientenplanning wel even pittig.

Kortom, plan een dag voor jezelf in, ga ergens in een koffiezaakje of vd Valk zitten en tjop tjop aan de slag met je actielijst!


Wauw!! Eigen medewerkers :D Dan ben je toch al een heel eind.
Huisstijl/website is wel een ding ja. Dat moet ook gewoon als een huis staan en is een tijdrovend visitekaartje. En je wil natuurlijk ook iets waar je zelf 100% achter staat!

Haha, dat zou ideaal zijn, maar zit er even niet in :+ Moet het echt hebben van 's avonds een uurtje per keer als ik nog enigszins puf heb. Dit weer werkt daar niet voor mee :=

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:45

Is er iemand hier die zijn (zakelijke)bankrekeningen bij knab heeft? Hoe bevalt dat?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:49

pluisje88 schreef:
Is er iemand hier die zijn (zakelijke)bankrekeningen bij knab heeft? Hoe bevalt dat?

*kruipt onder meelees steen vandaan*

Ikke! In de basis bevalt het goed. Zolang er niks mis is, want de service is bij mij tot nu toe bagger geweest. Daar betaal ik duidelijk niet voor. Maar dat vind ik niet erg.
Geld staat gemiddeld genomen vlot (de volgende dag) op de rekening (ongeacht welke andere bank), alleen in de weekeinden zijn er geen transacties.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:53

Ik heb m net sinds van de week dus aan mij heb je nog niks....
Mijn sumup pin is ook onderweg

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:08

Ik heb nu nog startersvoordeel bij de Rabo maar mijn jaar is bijna om. Mijn bedrijf is nog amper op poten dus er komt erg weinig geld binnen. De Rabo is dus
Veeeeel te duur voor mij nu. Ben vast aan het rondkijken voor een andere bank en zag dat knab wel aardig goedkoop uit de bus komt

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:12

Ik had ongeveer een vergelijkbare situatie, alleen dan vanaf de ING overgestapt.
Het grootste verschil zat hem voor mij echt in de service (en de kosten). Waar ik bij de ING nog met 'beginners-'vragen kon aankloppen en gewoon vriendelijk antwoord kreeg, is dat bij de Knab wel anders. Korte antwoorden en niet altijd een vriendelijke toon.

Gelukkig heb ik de klantenservice niet meer nodig.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:30

Een heel andere vraag: hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan de boekhouder per jaar?
Bij mijn vorige bedrijf 10 jaar geleden waren dat lage bedragen, maar nu met mijn nieuwe bedrijf komen er offertes voorbij voor 600/800 en zelfs meer dan 1000 euro excl btw per jaar.. terwijl ik hooguit 20 opdrachten per jaar heb, en zelf inkomsten/uitgaven/kasboek/urenregistratie netjes bijhoud. Zijn dat tegenwoordig normale bedragen, of moet ik gewoon nog even verder zoeken?
Zo'n 10% van je omzet kwijt zijn aan de boekhouder vind ik nogal veel eigenlijk :=

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:37

@8nnemiek; Om die reden doe ik tot nu toe alles zelf. Ik heb nog niks kunnen vinden in mijn regio onder die prijscategorie en omdat ik het tot nu toe zelf kan vind ik het die kosten niet waard.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:43

Ik hoor wel eens dat je veel vaker controle krijgt als je het zelf doet, en ik heb er zo weinig verstand van := Ik ben sowieso al niet zo handig met cijfers.. en ik koop en verkoop regelmatig in het buitenland. Dan denk ik, wat als ik per ongeluk iets verkeerd invul.. de boetes schijnen hoog te zijn..

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:46

KNAB werkt bij mij prima, maar ik heb inderdaad geen 'beginnersvragen' meer. Zolang betalingen vlot worden bijgeschreven enz is het al snel goed. En dat werkt prima. Is ook heel betrouwbaar, de man op de inlogpagina knijpt stevig de ogen dicht als je je ww invult. En de dame houdt op dat moment de handen voor haar ogen :D


Voor de boekhouder ben ik rond de 650 ex per jaar kwijt. Ik doe alles zelf, hij controleert en doet de belastingaangifte. De privé aangifte zit daar bij inbegrepen, een minimaal bedrag voor privé, de rest op de zaak. Ik zit bij een eenmans-administratiekantoor, zit met zijn kantoor gewoon thuis.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:49

Ik heb eigenlijk bij de Rabo nooit vragen gesteld sinds alles eindelijk rond was qua aanvragen creditcard/pin ed

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:50

Rex_Rolfo schreef:
Voor de boekhouder ben ik rond de 650 ex per jaar kwijt. Ik doe alles zelf, hij controleert en doet de belastingaangifte. De privé aangifte zit daar bij inbegrepen, een minimaal bedrag voor privé, de rest op de zaak. Ik zit bij een eenmans-administratiekantoor, zit met zijn kantoor gewoon thuis.


Bijna letterlijk dit, alleen betaal ik 480 ex per jaar.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:52

Rex_Rolfo schreef:
Is ook heel betrouwbaar, de man op de inlogpagina knijpt stevig de ogen dicht als je je ww invult. En de dame houdt op dat moment de handen voor haar ogen :D

Ik heb geen knab, maar dat wilde ik toch even proberen! Briljant :))

Dus het zijn toch redelijk normale prijzen voor de boekhouder.. Dan ga ik volgend jaar toch ook eens kijken of ik het grootste deel gewoon zelf kan doen.
480 excl btw vind ik al veel beter klinken. Dat is nog wel te doen.
En jullie hebben dan ook vrij kleine bedrijven/weinig opdrachten? Of alsnog een flinke klapper vol?

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:06

Ik reken ook zoiets, € 450,— voor een simpele jaar administratie.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:08

8nnemiek schreef:
Een heel andere vraag: hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan de boekhouder per jaar?
Bij mijn vorige bedrijf 10 jaar geleden waren dat lage bedragen, maar nu met mijn nieuwe bedrijf komen er offertes voorbij voor 600/800 en zelfs meer dan 1000 euro excl btw per jaar.. terwijl ik hooguit 20 opdrachten per jaar heb, en zelf inkomsten/uitgaven/kasboek/urenregistratie netjes bijhoud. Zijn dat tegenwoordig normale bedragen, of moet ik gewoon nog even verder zoeken?
Zo'n 10% van je omzet kwijt zijn aan de boekhouder vind ik nogal veel eigenlijk :=

Als je alles zelf bijhoud, dan zullen toch de mutaties gecontroleerd moeten worden. Afschrijvingen boeken, jaarcijfers maken. Voor een kleine administratie reken ik dan ook € 450,— per jaar.