Leidse studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Leidse studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 15:52

Zijn er Bokkers die in Leiden studeren?
Ik dacht misschien is het gezellig om ervaringen uit te wisselen en te kletsen over deze gezellige stad!

miss_lizje

Re: Leidse studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:43

Ik studeer in Leiden maar woon nog thuis. Studeer BFW (bio-farmaceutische wetenschap)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:47

Jaaaa ikke! Geweldige stad, voel me er helemaal thuis. :) Max. een uurtje reizen en ik ben er.
Ik zit op Hogeschool Leiden. Met de intro de stad zelf ontdekt, heel schattig stadje en geweldig uitgaansleven! :))

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:40

Ik woon en studeer (criminologie) sinds september ook in Leiden :) Ik vind het een geweldige stad en ik heb het echt ontzettend naar mijn zin tot nu toe, voel me er ook helemaal thuis inderdaad!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:28

Ik woon, werk en studeer ook in Leiden! 2e jaars Biomedische Wetenschappen en 2e jaars Augustijn.
Mijn ouders wonen in Haarlem, dus Leiden is echt ideaal, andere stad, maar in het weekend maar 20 min met de trein.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:30

Ik woon bijna in Leiden, telt dat ook? :Y)
3 oktober komt er weer aan, chaoooooos :D

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:31

Warbling schreef:

Wat is dat Leidens Ontzet precies?
Ik ben dan vrij, maar weet niet of ik erheen ga. :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:39

M_ariskaa schreef:
Warbling schreef:

Wat is dat Leidens Ontzet precies?
Ik ben dan vrij, maar weet niet of ik erheen ga. :P

Nou het wordt gevierd ter herdenking van de belegering van de stad tijdens de tachtig jarige oorlog, dacht ik.
Maar er is altijd kermis, rommelmarkt, taptoe, feesten en een optocht.. En haring met wittebrood en hutspot. Het is meestal de hele week een zooitje :+ . De binnenstad is dan echt helemaal dicht, bussen kunnen niet hun normale route naar het station rijden en op 3 oktober kunnen ze ook niet door de Breestraat. Als je in de binnenstad woont komt je er gewoon niet onderuit eigenlijk :+ Feesten ga ik eigenlijk nooit heen, zit in Rotterdam op school dus ben ook niet vrij.. Vorig jaar ben ik na school nog even geweest. Nu loop ik stage in Leiderdorp en mag ik vrij, maar weet nog niet of ik ga :Y)

Hier staat ook nog het een en ander op: http://www.3october.nl/default.asp

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:40

Dag dat in Leiden het beleg op de stad door de spanjaarden voorbij was. Stad staat vol met kermisattracties, podia voor bandjes, djs etc. Traditioneel wordt er veel hutspot gegeten.

Net als met koniginnedag, is het de avond ervoor vooral de grote uitgaansavond en 3 oktober is het vooral overdag veel activiteiten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:20

Hier een Leidse semi-student. Heb in Leiden mijn opleiding gedaan. Woon en werk er ook en ben nu bezig met vervolgopleiding binnen mijn werk en daarvoor sta ik wel ingeschreven bij de Leidse Uni. Geldt dat dan ook?
Ben hier ruim 9 jaar geleden komen wonen en vind het nog steeds een fijne stad. Voor mijn gevoel eigenlijk een groot dorp en Leiden heeft gewoon een onwijs gezellige binnenstad!
3 oktober heb ik niet zoveel mee. afgelopen jaar gewerkt, dit jaar ook gewoon weer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:52

Ik studeer ook in Leiden, 4e jaars Psychologie! Ben nu bezig met mijn bachelorproject, en heb mijn bachelor dus bijna afgerond! Ik woon ook in Leiden, bij mijn ouders. Heb hier ook al op de middelbare school gezeten. Ik weet nog niet of ik mijn master ook in Leiden ga doen, maar daar begin ik zowiezo pas volgend jaar september mee, dus ik heb nog even om dat te bedenken!

En 3 oktober is leuk!! Op 2 oktober is the-night-before, meestal regent het maar het is wel gezellig (wel veel tuig op straat). Op 3 oktober is het ook heel druk met ouders met kinderen enzo, maar ook heel leuk! Overal muziek, kraampjes, een grote kermis, etc!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:58

Ik studeer ook in Leiden, vierdejaars Geneeskunde :) Ik woon in Voorhout maar met 5 minuutjes in de trein ben ik er!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:30

Wat leuk zeg dat Leids ontzet!
Misschien ga ik er toch wel heen. :))

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:01

Met leids ontzet zijn alle universiteiten toch dicht?
Tja, ik laat het feest aan mij voorbij gaan. Scheeld weer 3 uur reizen.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:39

Hoi!

Ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer in gebruik is maar ik wil mij ook even melden als Leidse student.
Studeer geschiedenis en woon vlak bij het station.

En dan nu de reden dat ik nu nog reageer in dit topic...: ik zoek een bijrijdster voor mijn ijslandse merrie die in Stompwijk staat en zou het leuk vinden om mijn super lieve merrie 'te delen' met een mede student (-e)..

Is er iemand op zoek? Of kennen jullie misschien iemand die op zoek is? Niet student is natuurlijk ook helemaal oke als het klikt met paard en mij :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:34

Yep, rechten in Leiden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:04

Ik kende dit topic helemaal niet! Maar ik studeer er ook, en hopelijk woon ik er binnenkort ook. Ga volgende week kijken bij een (tijdelijke) kamer. Als het iets wordt dan woon ik vanaf feb in Leiden iig :Y) :D

Ik studeer toegepaste psychologie aan de HS :) De stad zelf kom ik niet zo heel vaak, ben er ook niet zo bekend... Kom uit Utrecht.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:13

Jammer want de stad is wel erg gezellig hoor!

Ik heb trouwens wel eens nagedacht over het oprichten van een Leidse studenten rijvereniging... Lijkt me gezellig om af en toe met andere rijdende studenten wat te ondernemen en om eigenaren/bijrijders/verzorgers bij elkaar brengen.. Wat denken jullie van zo iets? Tweedehands spullen aan elkaar doorverkopen is natuurlijk ook altijd handig met niet zoveel centen in de maand en makkelijk als je dan uit dezelfde stad komt..

Ik weet wel dat er bij minerva een rijvereniging is maar dan moet je eerst lid zijn..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:24

Haha, je weet wel dat jouw rijvereniging dan meteen de stempel "knorren-club" krijgt als er al eentje van Minerva is, haha :p

Geen idee of daar animo voor is. Ik ben niet iemand waar je wat aan hebt denk ik, ik rij het hele jaar door misschien drie buitenritten en alleen in de vakanties ben ik actief met paarden bezig in het buitenland. Heb dan wat spullen betreft alleen twee paardrijbroeken, handschoenen, cap, schoenen en chaps dus dat wordt niet echt wat :p

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:27

Ja, wat maakt dat nou uit ..:)

Hmm ja ik weet het ook niet echt. Heb geen idee hoeveel studenten er eigenlijk paardrijden.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:28

Ik kom even binnenvallen hoor, ik ben dan wel student in Delft, maar ook daar is geen studenten rijvereniging. Ik had al wel van de SO's gehoord (studenten wedstrijden t/m M dressuur en L springen die je op een manegepaard loot met daarna een leuk feest) maar had dus geen vereniging om bij te rijden. Ik ben toen lid geworden van de landelijke vereniging HOP, waar je ook met alle wedstrijden mee kan doen en ook enkele activiteiten hebt, maar dit is dus voor iedereen door heel Nederland. Het kost 15 euro per jaar, en is heel vrijblijvend (dus geen verplichte kantine diensten, borrelavonden of verplichte lessenkaarten).

Mijn excuses als het op jullie overkomt als een reclame praatje, maar ik heb het hele studentenrijden pas in mijn 3e studiejaar ontdekt, en dat vind ik nog steeds jammer dat ik daarvan dus 2 jaar heb gemist. Nou, als jullie meer willen weten mag je mij PB'en!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 17:37

Even een schopje, is iedereen nog lekker aan het studeren in Leiden? :) Misschien is het leuk om een keer te meeten met de Leidse studenten?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:27

Ik ben nog steeds van de partij. :)
Meeten lijkt me wel een leuk idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:58

ja lijkt me leuk! woon inmiddels in Leiden, maar vind het best een beetje saai/soort van eenzaampjes... :P

Zit te twijfelen of ik dit jaar mee zal lopen met de EL-CID en ergens lid zal worden, maar vind het allemaal een beetje eng :') Niet echt een goed excuus, maargoed :P

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:54

Haha ik heb precies hetzelfde Menino met die El Cid week!
Vorig jaar was de intro van HSLeiden echt super.
Maar de El Cid is zó massaal en groots opgezet, dat ik het ook niet goed weet. :o