Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:01

Maar wat zijn je plannen dan precies met de pony? Gewoon laten lopen? Je ging toch een paardenopleiding doen? Ik ben in de war nu :P

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 14:17

Wie zegt dat ik ze gewoon ga laten lopen? Die wei gaat er nu nog niet van komen, ze gaat eerst mee naar mijn werk, en dan zie ik nog wel. Ik heb ook nog de optie om ze op een wei 3 km van mij thuis te zetten, gratis (:

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:27

Ik zou maar gewoon een echte studie doen en een echte baan zoeken voordat je je droom waar kan maken.

Een goede baan is een zekerheid, je hebt dan inkomsten en daarvan kan je je droom betalen en onderhouden/houden.

Dit baantje in de paarden, is echt geen vetpot en erg zwaar.

Natuurlijk zijn ze enthousiast dat jullie er willen komen solliciteren, want er haken heel veel mensen af en dus komen ze krachten te kort ivm zware werk en in verhouding ervan slecht betaald.

natas_joy

Berichten: 1360
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Noord Holland

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:25

Als ik jou was zal ik maar eerst je school afmaken.
Stel dat je dubbele gevoel blijft en na 4/5 jaar blijkt je 'paarden droombaan' toch niet de baan te zijn voor de rest van je leven; je bent tenslotte nog jong!
Dan kan je ineens niet veel meer want je heb geen diploma, dan ben je natuurlijk niet te oud om nog te studeren maar dat maakt het dan wel allemaal moeilijker.

Ik denk dat je beter eerst je school moet afmaken en diploma halen. Daarna ga je nog eens rustig alles overdenken, dan kan je altijd je droom nog waarmaken.

misschien komt je dubbele gevoel wel omdat jullie het nu in een paar dagen besloten hebben? Op dat moment lijkt het geweldig maar waarschijnlijk als je er nog eens een paar maandjes over na denkt, dan ben je misschien wat zekerder van je beslissing of juist niet meer..

Veel succes in ieder geval!

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:39

Ik denk dat je dubbele gevoel komt omdat je 2 dromen hebt:
- Een droom die makkelijk uitvoerbaar is, maar waar je later minder profijt van zult hebben (de paarden).
- Een droom waarvoor je nog vele jaren zult moeten vechten (de kinderen).
Je hebt dus eigenlijk een kortetermijndroom (de paarden), daar heb je nú meteen profijt van alleen wordt het moeilijk als je klaar bent met de opleiding. En een langetermijndroom (de kinderen), dat is nu moeilijk met de opleiding en pas daarna wordt het leuk.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:24

Ben je wel van plan je middelbare school diploma te halen? Want anders is die optie om orthopedagogiek te gaan doen ook uitgesloten vrees ik ...

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:36

Mijn tip: Haal je middelbare schooldiploma en ga dan werken in de paarden. Eventueel kun je dan op latere leeftijd nog gaan studeren als de paarden je niet meer bevallen. Als je je middelbare schooldiploma hebt, kun je al je dromen nog waarmaken. En wellicht kan je eigen paard er al vast van komen, kunnen je ouders bijspringen voor je paard of neem je een bijbaantje (300 euro per maand kun je ook makkelijk verdienen in een supermarkt of bij de McDonalds). Beter stap voor stap je dromen najagen dan je meteen in het diepe te storten.

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:15

Mede dankzij jullie, en ook een beetje dankzij m'n gevoel, ga ik dus toch eerst mn middelbaar afmaken! ik heb het helemaal.nog es opgezocht, en ik zou geen.volwassenonderwijs kunnen doen. En ik heb ruzie met die vriendin dus pony gaat mooi op een wei 10 min fietsen van mij staan, en met haar wil ik niets meer te maken hebben (:

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:28

:')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:46

Verrekte puberteit :')

Maar goed ts dat je eerst de middelbare school afmaakt. Daar zal je jezelf echt ontzettend dankbaar voor zijn als volwassene! :)

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 22:16

vuurneon schreef:
Verrekte puberteit :')

Maar goed ts dat je eerst de middelbare school afmaakt. Daar zal je jezelf echt ontzettend dankbaar voor zijn als volwassene! :)


Dit is niet echt een eigen keuze, ik word ook een beetje gepusht door mijn jeugdrechter.. Als ik geen school heb binnen 2 weken dan moet ik naar een jeugdgevangenis, en ik ga nooit in die 2 weken werk hebben.. Dus dan ga ik toch maar voltijds onderwijs doen, en de pony komt er ook, dus heb ik eigenlijk beide dromen (:

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:18

Hier heb je over 10 jaar nog iets aan, dat is het mooie :)
Dus wat dat betreft is het denk ik, voor jou, heel goed is dat je zo'n gigantische stok achter de deur hebt.

Succes met school! :)

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 22:47

vuurneon schreef:
Hier heb je over 10 jaar nog iets aan, dat is het mooie :)
Dus wat dat betreft is het denk ik, voor jou, heel goed is dat je zo'n gigantische stok achter de deur hebt.

Succes met school! :)


Da's een feit, maar ik had gisteren, voor ik vandaag die halve bedreiging te horen kreeg, ook al eisen opgesteld of ik na 1 j opleiding nog naar voltijds kon, en of ik met m'n getuigschrift nog naar hogeschool of volwassenonderwijs kon, en als dat ging, dan had ik het gedaan.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Toekomstplannen gemaakt met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:06

verstandig dat je toch 1st je school gaat afmaken. Dat is veel verstandiger dan nu je droom najagen, om er straks vervolgens achter te komen dat jejezelf een mooie toekomst door de neus geboord hebt.

Ik snap dat je geen zin hebt om nog jaren fulltime in de schoolbanken te gaan zitten. Dat had ik ook niet. Maar en zijn veel leukere en beter betaalde werken en leren opleidingen te vinden dan in de paarden.

Na het behalen van mijn havo diploma ben ik werken en leren gaan doen op de MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken) Daar kreeg je tijdens de opleiding al leuk betaald.
OP mijn 21e was ik klaar met deze opleiding.

Maar pas dit jaar, op mijn 26e heb ik mijn 1e eigen paard gekocht. Maar nu kon ik het wel gelijk goed doen.

Dus je kan beter zorgen dat je opleiding afmaakt en daarna nog even flink door spaart. Want realiseer je wel dat je wel een paard van 500 euro kan kopen, maar dat je voor een zadel dan opeens toch nog bijna 2000 kwijt kan zijn als blijkt dat je paard een moeilijke rug heeft. Dus bouw 1st een flinke buffer op van een paar duizend euro voordat je aan een paard begint.

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 23:26

knuffeldier schreef:
Want realiseer je wel dat je wel een paard van 500 euro kan kopen, maar dat je voor een zadel dan opeens toch nog bijna 2000 kwijt kan zijn als blijkt dat je paard een moeilijke rug heeft. Dus bouw 1st een flinke buffer op van een paar duizend euro voordat je aan een paard begint.


Pony moet ik pas binnen 2 jaar betalen, is allemaal geregeld, dat geld staat ook al opzij, ze kost 8x zoveel als dat jij aangeeft.
Dierenarts etc. staat al een potje van 2k opzij, zadel krijg ik erbij, past perfect, is vorige maand nog gecheckt door een zadelmaker. En zelf heb ik ook nog een passend zadel voor haar thuisliggen.

Niet persoonlijk op jou, maar ik vind dat mensen eens moeten stoppen met oordelen over net nog -18 jarigen die op eigen houtje een paard kopen. Vele van ons zijn veel nuchterder als het om paarden aankopen gaat als volwassenen. Wat niet wilt zeggen dat er uitzonderingen tussen zitten.
Klein voorbeeldje: Vriendin van mij wou zo graag een paardje, en papa zegt dat ze er eentje krijgt. Zij hopen dat hij eens komt kijken als ze rijdt op haar lievelingspony van de stal die ze graag zou willen, maar nee. Meneer komt thuis met een marktveulen, vol met wormen. DA komt, bleek een 2-jarige welsh nog in veulenhaar (?) te zijn en niet het paardenveulen dat hij had gekocht voor 2k.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:45

Wou je Syntra gaan doen? Maar goed dat je het niet gedaan hebt dan, een grote enorme bende daar.. :') School is het echt niet te noemen en iets leren zul je ook niet snel doen. (ervaring in Antwerpen en Hasselt, maar Hasselt was toch wel het ergste)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 00:02

TeckTonie schreef:
Bedankt voor jullie reacties. De wei is groot genoeg om te verdelen in stukken, nog een piste op te zetten (die we dan wel gaan delen) en om een stal op te zetten. Ook kan ze nog altijd naar een stal als de weide er echt niet uitziet.
Ik woon in België, ben al 6 jaar naar het middelbaar gegaan, maar ik ga geen 3 keer mijn 4de jaar doen met kans om nog eens te blijven zitten door mijn problematiek.. Mijn werkzekerheid na mijn opleiding is al zo goed als verzekerd, daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.
Gespaard heb ik ook al, ik koop geen paard zonder geld voor een mogelijk accident ed.
Heino, ik ga beginnen met die pony, dat paard was helemaal nog niet zeker. Ik hoopte om hem ook te kunnen kopen, maar ik heb nog eens gehoord, en hij is al verkocht.
Stro koopt mijn vriendin aan, ik hoef geen stro in mijn schuilstal, zij wel. Maar omdat de schuilstal beide stukken verbindt, zal mijn pony dus ook kunnen genieten van dat stro.
Voer geef ik niet in de zomer, in de winter kan ze voordroog/silo krijgen, maar geen krachtvoer. Ze moet niet werken, waarom zou ik ze dan kracht geven?
Hooi kopen we ook met 2 aan, en later met 3, want er komt nog een paard te staan.


Mag ik even heel, maar dan ook heel hard mijn bedenkingen hebben?
Ik ga ervan uit dat je voor leercontract gaat?
Elke stal zegt dat je mag blijven werken na je stage. Tot het zo ver is, want meestal ben je het ervoor al afgetrapt.
Alles is in het begin rozengeur en maneschijn :)
Ook ik heb in de stallen gewerkt, ik weet wat het is. Als iemand me nu vraagt: Wil je in een stal werken, roep ik echt luidkeels ja!

Maar eerlijk is eerlijk, ik hou ook van geld... En de supermarkt verdient nu gewoon beter dan de stallen :)
Ik heb nu 5 paarden, met 800 euro in de maand. Nou, dat gaat hoor... Tot er 1 ziek wordt. Er zijn maanden geweest en nu soms nog dat ik niet weet wat eerst te betalen.
De rekening van de voordroog komt niet in stukjes en beetjes. Nee, dat is 750 euro, direct te leggen.
Inenten? 1.2.3.4.5 hupla, leg maar weer neer. Huur van de wei per jaar? Ook weer 500 euro, en met een beetje pech wordt jou paard net op dat moment ziek (spreek uit ervaring) en dan weet je echt niet meer wat eerst te betalen.

En oké, jij zou maar voor 1 of 2 paarden gaan, tot er 1 ziek wordt. Stel, je koopt een pony, deze krijgt koliek en moet geopereerd worden.
Je hebt de pony op dat moment 9 maand. De startprijs van de operatie is 3000 euro. Ga je over jou hart krijgen de pony te laten in slapen?
Zo nee, na 9 maand 300 euro, met de nodige kosten eraf dat je ondertussen aan de pony hebt uitgegeven. Tja...

Oké, ik heb ook "maar" 800 euro, en weet wat het is elke cent om te draaien. Maar als mijn rekeningen er door zijn zijn ze er ook door en zit ik weer goed voor 6 maand ( hoefsmid en onderverwachte DA kosten daar gerekend)
Ook heb ik nog ouders waar ik eventueel op kan terug vallen (tot nu toe nog nooit moeten doen!)
Heb jij zo iemand die dat geld wilt voor schieten?

Sorry, maar ik zie dit niet haalbaar :(
Ik heb diezelfde droom gehad, en nu zit ik hier zonder diploma, zonder getuigschrift, en heb ik giga veel spijt. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen doorstarten in de paarden, maar tegen dat dit echt goed draait ben ik ook al weer 10 jaar verder. Als ik uitreken wat het me ondertussen al heeft gekost...

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 02:37

DeMolenhoek schreef:
TeckTonie schreef:
Bedankt voor jullie reacties. De wei is groot genoeg om te verdelen in stukken, nog een piste op te zetten (die we dan wel gaan delen) en om een stal op te zetten. Ook kan ze nog altijd naar een stal als de weide er echt niet uitziet.
Ik woon in België, ben al 6 jaar naar het middelbaar gegaan, maar ik ga geen 3 keer mijn 4de jaar doen met kans om nog eens te blijven zitten door mijn problematiek.. Mijn werkzekerheid na mijn opleiding is al zo goed als verzekerd, daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.
Gespaard heb ik ook al, ik koop geen paard zonder geld voor een mogelijk accident ed.
Heino, ik ga beginnen met die pony, dat paard was helemaal nog niet zeker. Ik hoopte om hem ook te kunnen kopen, maar ik heb nog eens gehoord, en hij is al verkocht.
Stro koopt mijn vriendin aan, ik hoef geen stro in mijn schuilstal, zij wel. Maar omdat de schuilstal beide stukken verbindt, zal mijn pony dus ook kunnen genieten van dat stro.
Voer geef ik niet in de zomer, in de winter kan ze voordroog/silo krijgen, maar geen krachtvoer. Ze moet niet werken, waarom zou ik ze dan kracht geven?
Hooi kopen we ook met 2 aan, en later met 3, want er komt nog een paard te staan.


Mag ik even heel, maar dan ook heel hard mijn bedenkingen hebben?
Ik ga ervan uit dat je voor leercontract gaat?
Elke stal zegt dat je mag blijven werken na je stage. Tot het zo ver is, want meestal ben je het ervoor al afgetrapt.
Alles is in het begin rozengeur en maneschijn :)
Ook ik heb in de stallen gewerkt, ik weet wat het is. Als iemand me nu vraagt: Wil je in een stal werken, roep ik echt luidkeels ja!

Maar eerlijk is eerlijk, ik hou ook van geld... En de supermarkt verdient nu gewoon beter dan de stallen :)
Ik heb nu 5 paarden, met 800 euro in de maand. Nou, dat gaat hoor... Tot er 1 ziek wordt. Er zijn maanden geweest en nu soms nog dat ik niet weet wat eerst te betalen.
De rekening van de voordroog komt niet in stukjes en beetjes. Nee, dat is 750 euro, direct te leggen.
Inenten? 1.2.3.4.5 hupla, leg maar weer neer. Huur van de wei per jaar? Ook weer 500 euro, en met een beetje pech wordt jou paard net op dat moment ziek (spreek uit ervaring) en dan weet je echt niet meer wat eerst te betalen.

En oké, jij zou maar voor 1 of 2 paarden gaan, tot er 1 ziek wordt. Stel, je koopt een pony, deze krijgt koliek en moet geopereerd worden.
Je hebt de pony op dat moment 9 maand. De startprijs van de operatie is 3000 euro. Ga je over jou hart krijgen de pony te laten in slapen?
Zo nee, na 9 maand 300 euro, met de nodige kosten eraf dat je ondertussen aan de pony hebt uitgegeven. Tja...

Oké, ik heb ook "maar" 800 euro, en weet wat het is elke cent om te draaien. Maar als mijn rekeningen er door zijn zijn ze er ook door en zit ik weer goed voor 6 maand ( hoefsmid en onderverwachte DA kosten daar gerekend)
Ook heb ik nog ouders waar ik eventueel op kan terug vallen (tot nu toe nog nooit moeten doen!)
Heb jij zo iemand die dat geld wilt voor schieten?

Sorry, maar ik zie dit niet haalbaar :(
Ik heb diezelfde droom gehad, en nu zit ik hier zonder diploma, zonder getuigschrift, en heb ik giga veel spijt. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen doorstarten in de paarden, maar tegen dat dit echt goed draait ben ik ook al weer 10 jaar verder. Als ik uitreken wat het me ondertussen al heeft gekost...


Ik zou voor een opleiding gaan, staat in mijn beginpost.
Een kennis van mijn ma heeft haar eigen stal en daar zou ik perfect kunnen gaan werken, gewoon nu nog niet door persoonlijke redenen van die vrouw. Ik had alles gepland, alles zou perfect lukken, daar gaat het me niet om. Als pony- en paardlief iets zouden mankeren dan staat er van mezelf al 2k speciaaaaaaaal voor hun opzij, mama kan nog bijspringen en ikzelf heb ook nog wel aardig wat k op de bank staan, daar zal het niet aan liggen. Behalve als ze me meer als 30.000 ballen gaan kosten zonder zekerheid op een deftig bestaan dan pas ik.
Ook hoop ik dat je moeite hebt gedaan om het hele topic te lezen, maar aan je reactie te merken is het dus niet zo. Want ik ging ervan uit dat ik een diploma ging hebben na mijn opleiding wat het geval ging zijn als ik mijn 4de jaar positief had beëindigd, wat niet het geval is. Ik ben ondertussen al wel oud genoeg om zelf in te zien wat ik financieel/mentaal/fysiek aan kan en wat niet.

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 02:39

Amaranth7 schreef:
Wou je Syntra gaan doen? Maar goed dat je het niet gedaan hebt dan, een grote enorme bende daar.. :') School is het echt niet te noemen en iets leren zul je ook niet snel doen. (ervaring in Antwerpen en Hasselt, maar Hasselt was toch wel het ergste)


Heb ik idd gehoord! Ergens ben ik echt blij dat ik nu toch terug voltijds ga doen, ik mis school echt wel..