Dieropleiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Dieropleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:53

Beste bokkers ik wil later graag iets met dieren doen zoals pensionhoudster of werken in een asiel of ik wil met paarden werken weten jullie ergens een opleiding waar ik die kan volgen in de buurt van delft

badass

Re: Dieropleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:54

Asiel is toch vrijwillig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:56

Welk niveau?
Vmbo? Mbo? Hbo? Wo?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:01

Ik heb maar één advies voor je: niet aan beginnen, daar is geen droog brood in te verdienen. Er komen veel meer (voornamelijk) meisjes van dergelijke opleidingen af dan waar werk voor is, dus dik kans dat je überhaupt geen passende baan kunt vinden als je afgestudeert bent. En als-wel, dan één of ander deeltijd-minimumloonbaantje waar geen enkele toekomst in zit. Bewijs jezelf een dienst door een vak te leren waar goed werk in te vinden is dat behoorlijk betaald wordt en beschouw het houden en verzorgen van dieren als een leuke hobby.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 10:45

Mbo is het niveau en ik snap dat er geen brood in te verdienen is maar ik weet niet hoeveel je krijgt betaald

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:51

Een baan als dierverzorger zou gemiddeld bij een week van 38 uur, per maand 1400 bruto verdienen
Dus wat je ervan over het is Gemiddeld! 1100 euro
En dat verdien je pas als je een aantal jaar aan het werk bent

Ik heb het overigens hiervandaan:
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/s ... 4120000000

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:10

maar dat is dus wel onder voorbehoud dat je daadwerkelijk een betaalde baan gaat kunnen vinden...
de verhouding van mensen die dergelijk werk willen en de hoeveelheid werk die er daadwerkelijk is is heel erg scheef , zeg dat er elk jaar 250 meiden de opleiding para-veterinair gaan doen , daarvan zullen maar enkelen werk vinden als paravet.
zo ook met alle andere dieren opleidingen, zeg dat 10 % van de mensen die een dieren opleiding gaan doen er daadwerkelijk werk in vinden, de rest gaat wat anders doen...

het is in de meeste gevallen aan te raden een andere opleiding te gaan doen en de dieren als hobby te houden.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:21

Ja dat is waar, mij is toen verteld dat als er 100 mensen afstuderen er maar 10 een baan
werkelijk waar als paraveterinair vinden. Ook een reden waarom ik het niet ben gaan doen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:30

Dat wist ik niet bedankt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:33

Minimum loon, minimale kans op werk (laat staan op voltijd werk)

Dus ik zou dieren als hobby houden of mbo doen en daarna hbo? Agrarische bedrijfskunde bijvoorbeeld.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 18:50

Bedankt voor de tip maar even een vraagje wat is agrarische bedrijfskunde

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:52

Inderdaad ga een studie doen waarbij je straks genoeg verdient om je paard te houden of een hond.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:01

Ik zit in Delft op school op inholland. Ik volg de opleiding 'dier en veehouderij' . Dit is een hele brede opleiding waarbij je leert over dieren, maar ook over wet en regelgeving, marketing en economie en nog veel meer. Je kunt heel veel beroepen uitoefenen met deze opleiding. Voor meer informatie kan je me pb'en!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:23

ManonGrr schreef:
Ik zit in Delft op school op inholland. Ik volg de opleiding 'dier en veehouderij' . Dit is een hele brede opleiding waarbij je leert over dieren, maar ook over wet en regelgeving, marketing en economie en nog veel meer. Je kunt heel veel beroepen uitoefenen met deze opleiding. Voor meer informatie kan je me pb'en!

En HBO........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:31

nardxash schreef:
Bedankt voor de tip maar even een vraagje wat is agrarische bedrijfskunde

Dat je ook de economische kant leert van het boer zijn, dus ook van toepassing om te werken bij een diervoederbedrijf etc :)
Dat is een brede opleiding gericht op economie.

(even makkelijk uitgelegd)

Maar moet je wel na mbo dus 3 à 4 jaar hbo erachteraan doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:34

SuzanLarissa schreef:
Ja dat is waar, mij is toen verteld dat als er 100 mensen afstuderen er maar 10 een baan
werkelijk waar als paraveterinair vinden. Ook een reden waarom ik het niet ben gaan doen

Ik heb het wel gedaan en nooit spijt van gehad. Maar ik heb dan ook nooit de intentie gehad om dit als werk te gaan doen. De bovenstaande bewering is in zekere zin waar, maar daar is nog wel een notitie bij te maken: Van de 100 afgestudeerden is ook een heel groot deel dat gaat doorstuderen aan HBO of andere richting (en dan niet als noodoplossing, maar omdat ze dat zelf graag willen ;) ) en een deel dat uiteindelijk toch op een andere manier gaat werken in de dieren (asiel, eigen bedrijf etc). Dus het is niet zo dat er 100 fanatiek gaan zoeken en dat er maar 10 worden aangenomen :).

Als je HBO aankan zou ik dat adviseren! :)

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:39

In maasland zit het lentiz college, daar kan je,de opleiding dierverzorging, paraveterinair en paardenhouderij doen. Ik vind het een leuke school zit er zelf ook, doe dierverzorging.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:03

Ik zit zelf ook op die school en Heb het er naar me zin maar wil daar geen opleiding doen