Bokkers in de bouw, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Bokkers in de bouw, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:15

:wave:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er bokkers in de bouw werken of studeren :)
Bokkers zijn meestal vrouwen, en vrouwen in de bouw zie je weinig, maar wel een beetje!

Ikzelf begin volgende week aan mijn derde jaar MBO Bouwkunde opleiding. Ik ga vanaf volgende week
een half jaar stage lopen bij een architectenbureau in Haarlem.

Ben benieuwd!

BertBaley

Re: Bokkers in de bouw, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:17

Ik werk dan niet echt specifiek in de bouw maar wij hebben zelf een bouwbedrijf, bouwen luxe villa's..
En ik doe daar de administratie al een jaar of 4, komt voort uit stage!

Maargoed ik zit dus heel de dag door wel met 'bouwvakkers' haha ;) niet erg hoor.... :P wij hebben vrij jonge jongens!

Toevallig vandaag een meisje aan de telefoon gehad voor een stage plaats voor bouwkunde! Had nog nooit een meid aan de telefoon gehad met die opleiding dus dat was wel leuk!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:21

Ik zit ook in de bouw, tussen de kerels :D Ik werk als KAM-coordinator bij een aannemer (ondergrondse infrastructuur).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:22

Wat leuk! Ik word ook geen bouwvakker hoor! Doe vooral tekenen met autocad, planningen, begrotingen enz.

Vorig jaar bij een kleiner aannemersbedrijf stage gelopen, top bedrijf en topjongens, ben er sindsdien blijven hangen en kom er
regelmatig nog op de vrijdagmiddagborrel (tot laat in de nacht :+ ) en werk af en toe voor ze. Mn 'oud stagebegeleider' is
bezig met het opzetten van een nieuw bedrijfje, als dat gaat lopen zal ik daarvoor gaan werken *\o/*
En ik wil mn laatste stage in mn vierde jaar ook daar doen :)

Er zitten bij mij in de klas 2 andere meisjes, in het jaar onder mij 4. Niet veel, maar wel wat gelukkig!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:22

Jep al weer 12 jaar nu... Eerst 5 jaar kantoor, 2 jaar buitengelopen en nu een leuke combinatie van de 2. Is leuk werken hoor.

Ben begroter in de industriebouw. Dus met m'n bouwkundige opleiding tussen allemaal civiele mensen. Maar wel gezellig hoor.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:25

Ik werk bij Heijmans! dus oa vastgoed, woningbouw, utiliteit, wegen en civiel :)

Ik werk er al 7 jaar als management assistente, maar door fusering krijg ik van de directie de kans om mezelf om te gaan scholen :)
Ik start in september met de deeltijd studie "werkvoorbereider elektrotechniek", studie duurt 2 jaar maar dit bied voor mij enorm veel kansen in de toekomst incl. doorgroeimogelijkheden!
In de techniek is altijd vraag naar mensen, je kan dus altijd aan de slag! Ik wil vanuit werkvoorbereider doorgroeien naar projectleider *D

Dames in de bouw is bij Heijmans veel vraag naar :j dat gaat van van hoge aanbrengpremies tot La Heijmans een initiatief voor vrouwen binnen Heijmans!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:29

Wat leuk, zoveel reacties al! Niet verwacht eigenlijk :)

Heijmans hebben twee klasgenoten stage bij gelopen geloof ik. Tis dat de grote bouw mij niet zo aanspreekt, en ik
echt mijn plekje bij BUCABOUW gevonden heb, anders had dat me ook wel een gaaf bedrijf geleken voor mn laatste stage.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:32

Groot bedrijf heeft wel zo zijn voordelen, vaak beter regelingingen, arbeidvoorwaarden, pensioen, opelidingsmogelijkheden etc. etc.

Per vestiging is het ook best klein, ik zit op een vestiging met 300 mensen, dus ik ken wel iedereen persoonlijk na 7 jaar :D
qua werkzaamheden zit ik bij service en onderhoud, dus vaak vaste klanten/gebouwenbeheer.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:35

Loiz, staar je niet blind op de omvang van het bedrijf. Ik zit dan wel bij de tegenhanger van Heijmans.... Maar naast hele grote projecten van tig miljoen of zelfs miljarden, zijn er ook kleine projecten. Zo ligt mijn voorkeur bijvoorbeeld bij de wat kleinere werken, waar je binnen en buiten tesamen hebt. Daar is dan ook gewoon ruimte voor, juist bij de grotere aannemers kan je vaak meer je ding doen omdat dat aanbod er veel eerder is.

heb bijvoorbeeld ook een collega die graag alleen Nederlandse werken doet, ik doe meestal Engelstalige werken en een andere collega loopt juist weer warm voor giga-projecten in het buitenland. Ieder z'n ding, en juist daar is veel meer ruimte voor als bij een kleinere aannemer (ja heb ik ook gezeten).
Zo was ik bijvoorbeeld de hotels, scholen en ziekenhuizen uitrekenen zat, wilde meer betrokken zijn bij het bouwproces.

Nu zit ik gemiddeld 2 a 3 dagen op kantoor echt werken te begroten en loop ik de andere dagen buiten. Hetzij bij nieuwe klanten, hetzij op werken in uitvoering voor begeleiding van meer- en minderwerken. Die diversiteit ben ik niet bij kleinere aannemers tegengekomen en heb ook nooit iemand erover gehoord dit wel echt gevonden te hebben bij een kleine aannemer.

Lievelucje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:42

Hey wat een leuk topic. Ik ben dan wel geen vrouw, maar praat graag mee :)

Ikzelf heb net mijn eerste week stage erop zitten voor mijn studie Civiele Techniek (Bij MNO Vervat op het project 'sproorzone Helmond'). Ik ben nu lekker naar buiten geweest met de timmerlieden. Erg interessant allemaal. Ik ben hier tot nu toe nog geen vrouwen tegengekomen. In mijn studiejaar zitten er wel twee meiden (in een groep van ±80) en in de lichting van vorig jaar een stuk of vier.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:50

Zelfstandige supervisor constructie in de petrochemie (en ik kom nooit andere vrouwen tegen behalve project secretaresses :D ) Ik werk dus op project basis (meestal uitbreiding of reconstructie van een gedeelte van een raffinaderij of chemische fabriek) Ik probeer toch 50% vd tijd echt buiten te lopen.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:26

Wat leuk een bouw topic!! Ik zit in m'n 3e jaar bouwkunde deeltijd in Rotterdam.

Heb de afgelopen maanden als vergunningverleenster gewerkt en ga de komende maanden met de opzichters mee naar buiten! Ik kan niet wachten, ik vindt de bouwplaats zo mooi dat ik ook op een combinatie baan hoop in de toekomst dus binnen en buiten. Leuk dat er hier dus meer dames zijn die erin werken! ik ga morgen even de verhalen van iedereen lezen ben wel benieuwd waar de dames zo terrecht kunnen en hoe jullie je opstellen tegen over de bouwvakkers die ik de komende maanden geregeld tegen ga komen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:31

Mist schreef:
Zelfstandige supervisor constructie in de petrochemie (en ik kom nooit andere vrouwen tegen behalve project secretaresses :D ) Ik werk dus op project basis (meestal uitbreiding of reconstructie van een gedeelte van een raffinaderij of chemische fabriek) Ik probeer toch 50% vd tijd echt buiten te lopen.

Wie weet komen wij elkaar dan nog een keer tegen. Jij zit dan wel aan de andere kant van de tafel, maar ik wandel toch regelmatig over raffinaderijen.... Hoewel ik momenteel een abonnement op windmolenparken (op zee) en tennet verdeelstations lijk te hebben..... -O-

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:14

Super dit topic!

Ik ga nu mijn examenjaar in van Bouwmanagement en Vastgoed in haarlem. ga de minoren project- & procesmanagement en gebouwbeheer volgen aankomend half jaar. heb er zin in!!

Ik heb stage gelopen op de bouw zelf bij Mulder Obdam en heb vorig jaar een binnen stage gedaan bij Heddes Bouw (nu onderdeel van Ballast Nedam) ook moet ik nog een bedrijf zoeken voor mijn afstudeer scriptie! dus iemand nu suggesties??

Mijn grootste intresses op dit moment ligt bij gebouw beheer en onderhoud. Ik zie mij zelf niet fulltime binnen zitten op kantoor, hoop een gecombineerde baan te vinden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:39

Ik ben ontwerper Civiele Techniek bij Arcadis, inmiddels alweer 4 jaar in dienst!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:37

@Lauwtjuhh wat heb je precies buiten gedaan in je stage bij Obdam?
Woningcoörperatie's kun je dan het beste terrecht denk ik voor die combi?

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:07

Ik liep mee met de uitvoerder, hield de planning in de gaten, budget bewaking, had een actieve rol in de bouwvergadering, hield meterkast lijsten in de gaten ( der ging nogal wat fout bij de extra kopers opties) etc.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 10:19

Wat een leuke verhalen allemaal!

Iemand ervaring bij een architectenbureau? Ik ga dinsdag beginnen namelijk, voor 19 weken stage bij Klous + Brandjes Architecten in Haarlem.

lauwtjuhh, doe je dat bij Inholland?

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:15

Ja inderdaad!!