studie keus 38+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: studie keus 38+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:01

@Sonja, zo herkenbaar.

@nynckel, dat is ook een goede. Je kiest nu wat, maar kan daarna nog door. Heb jij ook echt iets gehad aan het leren in combinatie met je werk en leeftijd?
Ik was een vreselijke puber hoor, maar heb wel veel begrip voor de problemen van jongeren. Ik hoor ouders wel, maar zie de kant van de jongeren ook. Soms denk ik weleens; zijn de ouders nooit jong geweest? Zo weinig begrip en begrip zou je al veel verder helpen........

@Liek, dank je wel. Toch trekt het onderwijs zelf me totaal niet, dus dan lijkt het me geen verstandige keus. Ik begrijp wat je bedoeld, dat wel. Maar ik zou liever problemen behandelen.

@phormicola, 27 is toch ook prima! Je zet iig weer die stap. Ik dacht eerst toen ik mijn school verknald had en wat dingetjes had geprobeert dat ik daarna te oud was. Heb het een tijd opgegeven vanwege dat idee. Maar, nu zie ik het anders en ik ben gemotiveerd, heb de ruimte ervoor etc.

Capabel lijkt me heel oke.

Gister nog gesproken met man, zoon, moeder. Iedereen vind dat ik moet doen, wat me goed lijkt. Maar zoonlief denkt dat ik bij probleemjongeren mijn werk mee naar huis neem. Ik zelf ben bang dat ik iets te fanatiek ben. Aan andere kant, kan ik altijd rustig blijven op de juiste momenten en denk ik dat je ook heel veel leert tijdens de opleding. Niet zozeer trouwens fanatiek naar de jongeren, maar naar de ouders bijv.

Maar ik vind bijv relatieproblemen ook heel interessant.

HBO zie ik toch niet zitten. Puur omdat het naast werk en gezin moet en je op de HBO echt naar school moet, in een projectgroep komt en je stages hebt. De stages ga ik niet mee uitkomen. Wel zie ik het als meest erkend om ergens te komen.

Nu kwam ik via google op Civas. Die heeft alles zo een beetje wat ik interessant vind. Duurt allemaal niet gek lang ook. Natuurlijk veel minder erkenning, maar ze bestaan niet voor niks lijkt me? En je kan daarna zelfstandig aan de slag. Nadeel is dat het ook vergoed moet worden voor mensen vaak. Maar er staat bij dat je je kan aansluiten bij de brancheorganisatie en dan is dat wel mogelijk.

Dan heb je nog scheidegger, NCOI, Loi, NHA, NTI. Iemand met deze incl Civas ervaring????

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: studie keus 38+

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:13

Civas ken ik niet,gaat eens even spieken...
Ik ga waarschijnlijk dinsdag wel even naar de open avond van Hogeschool utrecht, de opleiding docent engels en bio bekijken ,
en eens zoeken naar leraren die de opleiding via thuisstudie hebben gedaan en vragen wat hun ervaring is

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:16

Ik zou wel gaan voor een school/opleidingsinstituut welke goed bekend staat bij werk/opdrachtgevers, niet dat je een of ander waardeloos papier hebt achteraf :P

Ik ga naar een gewone school (ROC), wel een deeltijd (BBL) opleiding, dat is op maandag naar school van 14.00 tot 21.30 uur
en de rest van de week (fulltime) werken bij mijn leerbedrijf in dit geval mijn werkgever.

Ik zal wel moeten werken aan mijn discipline ivm het studeren in de avond/weekenden, vroeger was ik daar niet goed...in mijn schooltijd gooide ik er echt met de pet naar :o

Ik zie ook wel op tegen bepaalde vakken en/of dat ik het wel ga snappen al die technische praat en berekeningen :') maar goed ik krijg er 2 jaar voor en ik word hier intern begeleid.