langstudeerboete: Uitschrijven om een boete te voorkomen?

Moderators: EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ruitje

langstudeerboete: Uitschrijven om een boete te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 19:08

Zoals de titel al stelt, met al dat gedraai van de politiek vroeg ik mij af: Als ik mij voor komend jaar uitschrijf, krijg ik dan geen boete? Kan ik het jaar erna dus voor minder afstuderen...

http://www.staldegroenemeer.nl --Wij bouwen aan een uitloopstal met ( al aanwezige ) super accommodatie midden in de Randstad--

xMarieke

Re: langstudeerboete: Uitschrijven om een boete te voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:02

Als ze het voor studiejaar 2012 -2013 doorzetten en in 2013-2014 afschaffen, dan wel inderdaad :)

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:45

Zit je dan niet met het terugbetalen van je stufi bijvoorbeeld? Kan je zomaar een jaar stoppen zonder consequenties?

Wir leben nur einmal
Wir lieben das Leben
Wir lieben die Liebe

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:47

Ja, als je binnen 7 jaar (geloof ik) je studie afmaakt hoef je niet terug te betalen.

27-1-2020 nette menwagen te koop

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:47

Jans schreef:
Zit je dan niet met het terugbetalen van je stufi bijvoorbeeld? Kan je zomaar een jaar stoppen zonder consequenties?

Ja hoor, stufi hoef je dan niet terug te betalen. Weet ik uit ervaring :) Als je nooit meer met een studie begint uiteraard wel.

FlippertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:00

Wat je zegt klopt TS, en als ik zo om me heen kijk ben je zeker niet de enige die dit plan heeft opgevat. Wat je alleen wel in de gaten moet houden is dat je volgen jaar misschien geen leenrecht/ov-recht meer hebt, waardoor je alsnog op hoge kosten kunt uitkomen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:06

Let er wel op, dat de school je opnieuw moet toelaten en dat dus ook wil doen. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

knabbelgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:30

En houd er ook rekening mee dat als hij niet afgeschaft wordt, je nog een extra jaar studieboete erbij krijgt!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:14

@knabbelgirl, wanneer je tussentijds niet staat ingeschreven (volledig jaar) dan telt het ook niet mee voor de boete

knabbelgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:04

Dan ben je verkeerd ingelicht, doet het wel. Zit door omstandigheden thuis (medische behandeling van ruim een jaar) en telt gewoon mee, ben niet ingeschreven. A.s. jaar mijn 1e betaling al, pretty ;(

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:14

Dat klopt niet knabbelgirl. Zolang je niet ingeschreven staat, telt het niet mee.

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:38

Ze tellen per jaar van inschrijving, vanaf 1990. Op het moment dat je na 1 september ook maar een dag ingeschreven staat telt dit als een jaar. Ook alle eerdere opleidingen in het hoger onderwijs tellen mee. Dus als je in 1998 een blauwe maandag gestudeerd hebt en volgende week weer start heb je al een jaar te pakken (dat jaar uit 1998).

Je moet even bij je opleiding na gaan of het wel mogelijk is dat jij je tussentijds uitschrijft. Je hoort immers bij een cohort/examenprogramma. Curricula veranderen, daar kan je mee in de problemen komen. Dat bijvoorbeeld vakken niet meer worden aangeboden of dat er geschoven wordt met vakken waardoor je, als je terug komt, je punten mist om tot het totaal aantal van je diploma te komen. Een opleiding is verplicht een cohort (jaar van inschrijving) een kloppend programma aan te bieden, maar als jij er zelf tussen uit stapt gooi je dat zelf in de war.

Ook hebben opleidingen soms regels (mag wettelijk) dat ze bijvoorbeeld eisen dat je binnen 5 jaar na het behalen van je laatste vak moet afstuderen omdat je cijfers maar een bepaalde tijd geldig zijn (meestal 5 jaar en niet iedere opleiding hanteert dit).

En je moet ook binnen een bepaalde tijd afstuderen omdat je anders je prestatie beurs niet haalt.

Een decaan of opleidingsmanager moet je hier verder mee kunnen helpen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie