Wie kan mij helpen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ydnem

Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:29

Hallo!

Voor mijn afstuderen doe ik een onderzoek in de paardenbranche en ik zit met een vraag waarover ik moeilijk informatie kan vinden.
Kan iemand mij helpen? Ik wil namelijk weten of er samenwerkingsverbanden zijn waarbij de financiering wordt gedeeld? Dus meerdere mensen die
een paar kopen en hoe zit dat met de financiering, rijden enz.? Kan iemand mij hiermee helpen?

Voor een later stadium in mijn onderzoek wil ik enquêtes gaan houden over de financiering van je paard en de benodigdheden hiervoor. Ik zoek
hier mensen voor die voor mij de enquête in willen vullen? Laat het even weten als je mee wil werken.
Je zou me hier erg mee helpen!!

Alvast heeel erg bedankt!

Brittneyx

Re: Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:36

ik kan je niet helpen met het met meerderen mensen een paard kopen (weet alleen dat dit slecht afloopt)
maar ik wil graag meewerken aan de enquetes

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:37

Wat wil je weten? :-) Ik heb samen een paard met iemand

Ydnem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:43

Bedankt voor jullie snelle reacties! Mijn onderzoek gaat over de financiering van paarden. En voornamelijk de vraag hoe dit nu gefinancierd wordt. Na wat research kwam ik erachter dat het nogal wat tijd en geld kost om een paard te kopen en daarna te trainen, verzorgen en onderhouden. Hoe hebben jullie dit geregeld? Staat jullie paard bij huis of in een manege en betaal je hier dan een bedrag voor per maand? Hoe mensen dit regelen ben ik nieuwsgierig naar geworden en vandaar dit onderzoek. Dus als jullie willen zouden jullie mij hier dan zo veel mogelijk over willen vertellen? De enquêtes wil ik over een paar weken gaan houden, maar dan plaats ik wel een nieuw berichtje :) Ben allang blij met jullie reacties!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:47

wij hebben zelf een kleine pensionstal met nu 3 paarden van iemand anders en drie van ons
de eigenaren betalen hier 180 euro per maand

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:47

Wij hebben een volledig contract opgesteld en delen de kosten, de verzorging etc zoals is vastgelegd. Ik PB je wel even

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:49

in die 180 euro zit alles
mesten,binnen en buiten laten, voeder, een kast voor materiaal in te steken,..

Ydnem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:09

Hallo Picassojava,

Bedankt voor je bericht! Waarop hebben jullie die 180 euro gebasseerd? En ik heb gelezen dat als je een eigen paard heb dat je dan wel twee uur per dag bezig bent om het paard te verzorgen en er even mee te rijden. Doen jullie dit dan ook of moet de eigenaar wel dagelijks langskomen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:23

TAO-->STW

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:50

de eigenaren moeten zelf langskomen als de paarden gereden moeten worden
soms vragen ze als ze op reis zijn of ik het paard mag rijden
we bazeren de prijs op de prijs van het stro, hooi krachtvoer en van die dingen
als de prijs van het stro stijgt,stijgt het stalgeld maar als het zakt, zakken wij ook

RianneHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:02

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom doe je een onderzoek naar deze sector zonder er zelf al veel van af te weten. Althans, je komt in deze paar berichten niet over als een paardenhouder zelf, lijkt mij dat zo'n onderzoek extra lastig wordt. Want niet alleen de terminologie is een lastige, ook is het hebben van een paard afhankelijk van de behoeften die je er zelf bij hebt.
Je moet natuurlijk geen 2 uur per dag besteden aan je paard, en dat is ook nog eens afhankelijk van een mogelijk trainingsdoel dat je hebt met je paard. Dan zijn de kosten afhankelijk van zoveel factoren.

Wat betreft paarden met een samenwerkingsverband kopen, dit komt volgens mij vrij vaak voor bij sportpaarden waar je een deel van kan bezitten. Ik weet niet hoever en ik welke takken dit allemaal voor komt, maar ken enkele gevallen in de drafsport.
En dan kan je natuurlijk nog met meerder mensen een paard leasen, dan huur je een stukje paard, maar is die niet van jou..