Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
MarjanB schreef:Wat zouden jullie doen, jaartje heel krap leven en bezuinigen maar wel een hele leuke baan of verder zoeken naar werk in de hoop dat ik ergens anders wat meer kan gaan verdienen..

Hilli schreef:MarjanB schreef:Wat zouden jullie doen, jaartje heel krap leven en bezuinigen maar wel een hele leuke baan of verder zoeken naar werk in de hoop dat ik ergens anders wat meer kan gaan verdienen..
Dat wordt bezuinigen. Kun je van daaruit altijd nog verder zoeken naar iets wat meer betaalt. Dan wel even van te voren bekijken wat de salarissen in die sector zijn en of je dat wel wenselijk vindt.
MarjanB schreef:@ Agossie dat van dat geld en plezier klopt! Ik ben zo ongelukkig geweest het afgelopen jaar en wil dat niet meer! Dus vandaar dat ik de keuze ook gemaakt heb maar het is een heel eng idee om zo ineens alles los te laten en in het diepe te springen..
Vanavond nog maar een keer met mn vriend alles doorspreken en morgen de knoop doorhakken.
) MarjanB schreef:Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Voel me weer een stuk beter!
Ik moet idd het positieve weer vinden! En dan moet ik wat gaan doen wat ik leuk vindVanavond nog maar een keer met mn vriend alles doorspreken en morgen de knoop doorhakken.
Ben de afgelopen 3 jaar kostwinner geweest en heb vaak even wat extra betaald enz dus dat moet ik ook even loslaten en moeten het thuis maar even wat minder luxe doen (lidl here I come)
) moet je het gewoon aannemen. En met je paard kan je ook wandelingen gaan maken (of is daar geen mogelijkheid voor?) en niet altijd rijdend, maar ook met paard achter je aan. Of kunstjes leren... Misschien ga je dan niet qua niveau veel omhoog, maar je verbeterd de band met je paard dan wel en dat is belangrijk voor rijden (wedstrijd of niet).
Maar rijden of wandelen maakt niet zo heel veel uit ze blijft evenveel eten
daarnaast kan ik niet zo ver lopen.. buitenrijden doen we wel 
We hebben nu met zn 2en 350 euro aan boodschappen geld (wat ik aardig veel vind) ik denk dat 250/300 wel moet kunnen, dan maar wat minder vaak chinees/pizza enz 

helaas is mn vriend snel allergisch en krijgt ie overal jeuk haha. Haal wasmiddel shampo enz in duitsland scheelt vaak de helft (woon 2km van de grens)
Dit heb ik de laatste jaren gedaan en hij wil dit nu terug doen. Ben er erg blij mee want ik voelde me schuldig om het te vragen omdat ik zo'n dure hobby heb en vind dat hij hier niet voor hoeft te betalen.
MarjanB schreef:Cool die wasmiddelshelaas is mn vriend snel allergisch en krijgt ie overal jeuk haha.