[ENQ] 1 enquete vraag: Waarom met paarden omgaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AylaMohini

[ENQ] 1 enquete vraag: Waarom met paarden omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:31

Hallo Allemaal,

Voor mijn scriptie moet ik vast 1 vraag hebben gesteld en zoveel mogelijk reacties ontvangen. Op basis van deze reacties zal ik vervolgens de volledige enquete kunnen opstellen. Het gaat maar om 1 vraag. Laat dus alsjeblieft een berichtje achter met daarin jou antwoord.

De vraag luid:
Wat is de reden dat jij een bepaalde activiteit met je paard verkiest boven alle andere activiteiten?

Ter verduidelijking: Ik ben op zoek naar de verschillende motivaties die mensen hebben om "1 activiteit met paarden te kiezen boven de anderen. Met activiteit bedoel ik dus alles wat betrekking heeft tot rijden, trainen, met de koets, verzorgen, lesgeven, etc. Alles wat je je kan bedenken wat je met paarden kunt doen. En vervolgens zou ik dan graag de belangrijkste reden horen waarom dit jou voorkeur geniet.

Voorbeeld antwoorden:
Ik kies voor dressuur omdat ik van wedstrijden houd
Ik kies voor buitenrijden omdat ik me dan verbonden voel met de natuur
ik kies voor fokken omdat dit een familie traditie is
ik kies voor lesgeven omdat ik mensen wil leren beter met hun paarden om te gaan
etc.
etc.

Alvast bedankt allemaal!!!
Laatst bijgewerkt door SanderD op 28-03-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aan je ENQ-tag ;-)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:32

Ik kies voor grondwerk om een betere band met mijn paard op te bouwen, met als toekomstig doel dat het makkelijker wordt om haar bijvoorbeeld in te rijden. :) Daarnaast vind ik het belangrijk om wederzijds vertrouwen te kweken.
Laatst bijgewerkt door Ier op 27-03-12 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:33

Ik kies voor trainen omdat dat mijn gedachten van al het andere afhaald en ik me achteraf heerlijk ontspannen voel.

lucifertje

Re: 1 enquete vraag: Waarom met paarden omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:34

Ik kies voor mijn paard omdat hij het belangrijkste voor mij is.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:58

Ik kies voor buitenrijden omdat ik me dan vrij voel

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:00

Ik kies voor afwisseling en variatie en vind niet het ene veel leuker dan het ander. Op die manier hou ik mijn paard en mezelf fris in het hoofd.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:11

Ik kies voor buitenrijden omdat het mij wegvoert van de sleur van alle dag

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:46

Ik kies voor buitenrijden in de natuur omdat ik me dan het meest een voel met het paard en mijn omgeving, en alle andere wereldse zaken even achter me kan laten zodat ik helemaal tot rust kom.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:51

Ik kies voor recreatief rijden omdat het mij de mogenlijkheid bied om iedere kant op te gaan op het moment dat ik daar zin in heb, een goede band op te bouwen met mijn dier en sport te beoefenen op een manier waarbij plezier en samenwerking centraal staat.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:00

Ik kies ervoor om geen wedstrijden te rijden met mijn paard. Wel dressuurmatig trainen, veel in het bos en soms in de buitenbak. Ik heb niet (meer) de drive nodig om mezelf te laten beoordelen door een jury. Voor bep. ontwikkelingen de tijd nemen en geen deadline voor je hebben van een wedstrijd. De ontwikkeling van een paard staat bij mij voorop, en dit loopt voor mij niet synchroon met een wedstrijdschema.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:27

ED --> STW

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:49

alvast hartstikke bedankt allemaal voor de reacties!!! en voor de nieuwe bezoekers van dit topic, ik heb nog heel wat reacties nodig, dus plaats vooral jou persoonlijke keuze.

Bedankt allemaal!!!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:00

Ik kies voor dressuur met als afwisseling 1x in de week springen en af en toe een buitenritje, omdat ik met dressuur hem goed soepel kan houden, hij vindt springen helemaal prachtig, en ik zelf vind het ook erg leuk, en de buitenritjes zijn gewoon voor de ontspanning en het relaxen. :)

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:47

Ik kies voor buitenrijden omdat ik dan alleen ben met mijn paard en niemand anders die naar me kijkt, alleen mij en me paard, en het racen in het bos natuurlijk!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:50

Ik kies (ook) voor afwisseling omdat niet alleen ik, maar ook mijn paard dat merkbaar prettiger vindt. We doen wat grondwerk en vd, rijden buiten maar rijden ook dressuurmatig, springen en crossen. Wanneer ik me langere tijd op een ding concentreer merk ik aan mijn paard dat hij dan aandacht verliest en weer opleeft als we eens wat anders doen. Voor mij een goede reden om gewoon altijd wat anders te doen!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:49

Ok ik heb er eigenlijk 2 :+ Als dat niet mag kun je er wel gewoon eentje weghalen :P

Ik kies voor recreatie, omdat ik het belangerijkste vind om plezier met mijn paard te hebben en geen ambitie voel te presteren op wedstrijden

&

Ik kies voor mijn paard zo natuurlijk mogenlijk te houden, omdat ik het belangerijk vind dat hij buiten staat, in contact is met soortgenoten en gewoon lekker paard kan zijn.

Succes met je opdracht!

AylaMohini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:54

Gezien er wat onduidelijkheid was over de kwestie: NH als een van de mogelijke activiteiten met je paard, en er op mijn andere topics een slotje zit, hieronder mijn uitleg:

Voor mij vormt NH geen individuele activiteit net als western of dressuur. NH vormt voor vele mensen de basis waarmee ze vervolgens elke andere discipline kunnen combineren. Maar waar ik op doel met mijn vraag is dat gene wat je het liefste doet met je paard. In dat opzicht heb ik NH als individuele categorie benoemd.

wederom bedankt voor de vele reacties nu al! ik heb er een paar 100 nodig dus voel je vrij om te blijven posten als je dat nog niet gedaan heb.

Super bedankt mensen!!!!!