Postbezorgers op bokt??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Postbezorgers op bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 19:02

Ik vroeg me af of er meer bokkers rondlopen als postbezorger van PostNL?
Zelf ben ik afgelopen maandag begonnen en heb dus net mijn eerste week achter de rug.
Natuurlijk het mooiste weer van de wereld dus ik kon het niet beter treffen :P
Tot nu toe bevalt het prima +:)+

Wie is er nog meer postbezorger?

Tellie

Re: Postbezorgers op bokt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:06

Hierzo! Ik werk nu ongeveer een half jaar als postbode en postvoorbereider. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:08

Ik zag het al op je facebook!
Heb het jaaaren geleden gedaan, met dit weer hele leuke baan!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:10

Hier nog een postbezorger, in dienst sinds 2007, al een tijdje dus.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:11

Ik zou op gesprek moeten bij Post Nl. was zo goed als aangenomen alleen de formaliteiten nog..
Wacht na 2 weken nog steeds op het telefoontje om een datum af te spreken.. zelf nog gemaild en als ik bel kom ik er niet door?
Dus helaas werk ik er niet.. leek me erg leuk werk :j

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:55

Geen postbezorger maar werkvoorbereider !
Ik help jullie op weg ! :D

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:56

Nog niet hihi
Heb dinsdag een gesprek :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:57

Ik ben het (twee keer) geweest :)
De eerste keer was van oktober tot juli en daarna ben ik het geweest van mei tot augustus (toen had ik dus alleen maar lekker weer 8-))
Ik vond het echt heerlijk werk, jammer genoeg verdiende ik toen nogal slecht..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:59

Ik ben ook postbezorger :)
K heb ontzettend leuke collega's (treffen elkaar vaak opet depot!! )

Helaas zijn mijn uren flink ingekort, dus kan t eigenlijk niet meer uit om te lopen voor t geld dat ik krijg, je bent toch min of meer de hele dag kwijt op piekdagen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:44

Ik heb online gereageerd op een vacature, ben gisteren en vandaag onbekend gebeld maar ik werkte net op de momenten dat er gebeld werd, dus ik weet niet of zij het zijn -O- Zoek een tijdelijke bijbaan

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:17

LZP --> STW

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:20

Hier een zaterdagbesteller! :P
Ik werk nu bijna twee en een half jaar zoiets!
En ook ik ben nu zeker blij met dit mooie weer!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:26

Ik werk ook als postbezorger, al heb ik van de week mijn ontslag ingediend want ik heb een andere baan gevonden. Vind het op zich wel leuk maar het is soms echt te zwaar voor me, zijn er achter gekomen dat ik half hypermobiel ben waardoor ik vaak last heb van mijn gewrichten, vaak last van mijn pols en rug. Mn rug gaat door het tillen van de zware tassen echt pijn doen en mn wervels schieten heel vaak scheef waardoor ik continu bij de manueel therapeut zit. Gelukkig heb ik een betere baan gevonden voor me. De zelfstandigheid en vrijheid vind ik erg fijn bij de post, alleen de folders vind ik minder haha.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:02

lifaya schreef:
Ik heb online gereageerd op een vacature, ben gisteren en vandaag onbekend gebeld maar ik werkte net op de momenten dat er gebeld werd, dus ik weet niet of zij het zijn -O- Zoek een tijdelijke bijbaan

Heb ook al een paar keer gereageerd op een vacature, maar ik word inderdaad steeds onbekend teruggebeld.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:21

Ik heb eerder in me schooltijd bij de post gewerkt maar heette toen anders :)
Was een topbaan verdiende goed in die tijd.
Snel post bezorgen in de middag vrij lekker naar het strand :) (vakanties)
Savonds na school ging ik paar keer in de week post sorteren.
Toen ik me rijbewijs had paar keer brievenbussen leeg gehaald

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:38

SuperSuup schreef:
Ik werk ook als postbezorger, al heb ik van de week mijn ontslag ingediend want ik heb een andere baan gevonden. Vind het op zich wel leuk maar het is soms echt te zwaar voor me, zijn er achter gekomen dat ik half hypermobiel ben waardoor ik vaak last heb van mijn gewrichten, vaak last van mijn pols en rug. Mn rug gaat door het tillen van de zware tassen echt pijn doen en mn wervels schieten heel vaak scheef waardoor ik continu bij de manueel therapeut zit. Gelukkig heb ik een betere baan gevonden voor me. De zelfstandigheid en vrijheid vind ik erg fijn bij de post, alleen de folders vind ik minder haha.

Ik merk inderdaad ook heel erg dat het een stuk zwaarder is dan het lijkt.
Nu ik een paar jaar bij de post werk, ben ik het wel al meer gewend, maar na iedere loop moet ik toch echt even met mijn benen omhoog zitten, omdat mijn knieën anders helemaal kapot gaan. Eén keertje heb ik voor iemand ingevallen, waardoor ik twee dagen achter elkaar liep, maar toen merkte ik al gelijk dat mijn lichaam tegen die tijd nog niet genoeg hersteld was.
Dus zeker een aanslag op je lichaam!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:42

Heb ook online gesolliciteerd, gesprekje aan de telefoon waarbij hij alles herhaalt waar je online al mee accoord moet gaan :?
Iig maandag op gesprek, ben benieuwd.

Eerlijk gezegd kan ik me slecht een voorstelling maken van het hoe en wat.
Ok, post bezorgen op de fiets, maar hoe laat haal je de post op? Moet je dan zelf nog sorteren? Verschillen de werkdagen of zijn die altijd hetzelfde? Moet je ook fietsen voor 5 brieven? Hoe bepalen ze je uren? (hoeveelheid post verschilt toch) De geschatte uren die je fietst, waarop baseren ze die?
Wegen die tassen echt 25 kg per stuk? :oo

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:58

Tassen zijn erg zwaar je. De piekdagen van de post zijn op dinsdag, donderdag en zaterdag, daar zitten dan vaak ook nog folders bij die je ook moet bezorgen, dus extra werk. Je hoeft niet zelf te sorteren. Je haalt je post op bij depots in de buurt van jouw wijk waar alles word neergezet, bij ons is het een grote dubbele garagebox. Ik heb een middagwijk, om 1 uur staat het er. Het moet voor 5en in de bussen zitten. Je schrijft je begin en eindtijd op in je bezorgrapport, daar kun je ook evt op en aanmerkingen plaatsen, bijv als er veel door de war is of de bundels te dik zijn etc. 5 brieven zul je niet hebben, maar op woensdag en vrijdag zal het bijv 1 tas zijn ipv normaal 5 oid.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:05

En hoe groot is zo'n wijk dan? Hoeveel km, hoeveel uur fiets je?
Want online ging het om 2 tot 5 uur, is nogal een verschil.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:13

Ligt eraan wat voor wijk je hebt, ik doe op piekdagen met folders ongeveer iets korter dan 3 uur over mijn wijk, zonder folders 2 uur en op een rustige dag ongeveer anderhalf uur. Al mijn straten liggen vlak bij elkaar maar er zitten wel een aantal hjele lange straten bij. Je wijk kan verschillen, je hebt grote en kleine. Ik heb 12 straten met alleen koophuizen, koophuizen krijgen ook meer post. Je moet dus af en toe terug naar het depot om bij te laden.je hebt een vaste looproute, de bundels in de tassen worden ook in die volgorde gelegd. Je hoeft dus niet te zoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:23

Terug naar depot kan toch niet? Je moet voor 12 uur alles afgehaald hebben?

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:33

Nee hoor, bij mij staat het er rond 1 uur, ik had dinsdag 6 tassen, die kan ik natuurlujk nooit allemaal tegelijk meenemen, je hebt een sleutel van het depot. Als ik klaar ben ga ik ook weer terug, vul mn rapport in en laat die achter, dan word alles aan het einde van de middag opgehaald, lege tassen, bezorgrapporten etc. Dit word dan naar het sorteercentrum/kantoor gebracht

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:37

Ik werk ook als postbezorgerster en voorbereidster . Ik werk er nu al weer 6 jaar . Bij ons zijn ook de piekdagen dinsdag , donderdag en zaterdag . Ik hoef alleen op een zaterdag niet omdat ik al op een maandag werk . En ja je moet soms terug naar het depot omdat je op piekdagen echt niet alles in keer mee kan nemen omdat je ook nog een tas vol folders mee moet nemen .
Ik doe op de piekdagen (dinsdag er 4,15 over ) en op de overige dagen doe ik er 3,30 over .
Ik vindt het echt heerlijk hoor . Je eigen tijd indelen als je er maar voor zorgt dat het voor 5 uur bezorgt hebt .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:40

*steekt hand op*

Ik werk sinds een maand of 2 bij de post. Ik werk alleen op de zaterdag, piekmoment, grote wijk, folders... fjiew! 4 uur ben ik er mee bezig sjonge jonge.

Bij ons staat het er meestal rond een uur of 12, soms eerder of later. Dus je hoeft 't niet persée allemaal om 12 uur weggehaalt te hebben, sowieso als je 3 of 4 postzakken hebt (en dan ook nog eens folders) die krijg je niet in 2 fietstassen natuurlijk!

't Huidige depot is een gebouwtje waar een sleutel voor is, voorheen was dit bij iemand thuis en daar stond toen een kast, hoeft echt niet voor een bepaalde tijd afgehaald te zijn. Wel willen ze dat 't allemaal voor half 5 is afgeleverd.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:42

wij doen thuis ook de post,maar niet bij post nl.wij bezorgen 2 maal per week geadreseerde post in het centrum.best zwaar werk ,maar als je je route kent dan ben je zo klaar.aanleverdagen maandag en donderdag en de dag erop bezorgen voor 6 uur.
maar in de winter met sneeuw is het bagger om te bezorgen.