Dubio tussen opleidingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Dubio tussen opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:55

Hallo allemaal,

Inmiddels doe ik een versnelde opleiding secretaresse (niv 3). Ik ben net een goede maand begonnen met de opleiding en ben erachter gekomen dat ik dit niveau te makkelijk vind.
Toen ik deze opleiding deed van november - januari bij een andere plaats deed ik (niv 4) en dat beviel me goed.
(kon hier op een gegeven moment niet verder vanwege overstappen wie niet te doen waren, daarom andere plaats gekozen :) )
Echter als ik deze opleiding wil doen (niv 4) moet ik naar een plaats wat niet handig voor mij is met OV*.. Dus dat is ook niet echt een oplossing.

Wat raden jullie mij nu aan te doen? Ik weet niet hoe lang ik mijzelf gemotiveerd houd als ik op een opleiding zit wat voor mij te makkelijk is..
(ik heb al een diploma in dit vak, maar heb geen recht op vrijstellingen ivm urenregeling) Ik zit nu te kijken naar een versnelde financiële opleiding wat toch net wat anders is, maar wel aansluit bij mijzelf.. Hebben jullie misschien een idee? :)

Toch voor kiezen niv 4? of niv 3 blijven? of financieel een afspraak bij maken?

*1 uur, 40 minuten reizen. Op dit moment 1 uur, 20 minuten..

Eleionomae

Re: Dubio tussen opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:56

nou op die 20 minuten zou ik het dan niet laten zakken als je dan lekker niveau 4 kunt doen hoor :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:59

20 minuten zou ik inderdaad niet moeilijk over doen en lekker voor niveau 4 gaan. Kan je namelijk uiteindelijk mee naar het hbo. Misschien wil je dit niet direct na je mbo, maar over een paar jaar wel :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:26

Dat was ook mijn eerste gedachte: is maar 20 minuten meer. Een goed boek en die tijd is voorbij voor je 't door hebt!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:13

Hmm ok.. ondanks dat de opleiding al is gestart enzo? :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:15

Hoe werkt het overstappen? Als ik jou was zou ik ook eens met de studieadviseur op school gaan praten. Zij kunnen wellicht een goede optie aandragen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:17

Het overstappen valt mee.. Je bent alleen wel langer onderweg. Ik denk dat ik dat even ook ga doen ja.. :j Was ik ook van plan. Bedankt :) !

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:23

die 20 minuten, ik zou het er voor over hebben. Ook als je kijkt naar een baan in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:26

Die paar minuutjes extra iedere dag zou ik niet in de weg laten zitten.
Bij mijn vorige opleiding waren er mensen die iedere dag 2 á 3 uur met 't OV onderweg waren. Heb hen ook nooit horen klagen. Maar zij hebben nu wel hun diploma op zak en kunnen daar de rest van hun leven fijn mee vooruit :)

Dus ik zou gewoon niveau 4 gaan doen :j
Daar heb je de rest van je leven profijt van :)