Werkvakantie buitenland met paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Werkvakantie buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:06

Hallo Bokkers!

Mijn naam is Lillian ik ben 17 jaar oud en woon in Wijk bij Duurstede (provincie utrecht/gelderland)
Omdat ik in mijn examen jaar zit van het VMBO, krijg ik na mijn examen zo'n 4 maanden vakantie.
Daarvan wil ik 2 maanden op werkvakantie.

Ik zoek iets in het buitenland, liefst binnen de EU, ik wil graag met paarden werken (trainen, mee als begeleider op buitenrit, mee op wedstrijd, stallen mesten, paarden verzorgen, longeren ect. ect)
Het liefst met kost en inwoning en als ik er iets extra's aan zou kunnen verdienen zou het leuk zijn.
Ik ben NIET in het bezit van een auto rijbewijs of die van een scooter!

Willen jullie iemand langer dan 2 maanden wil ik het overwegen om een tussen jaar te doen!
Afhankelijk waar het is moet ik wel goed overleggen met ouders en eigenaresse van mijn lease-paard

Ik hoor het graag.
Groetjes Lillian__

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:21

Bij de Sun Dance Ranch in Zweden nemen ze mensen aan voor een werkvakantie.
http://sundanceranch.nl/

Ze nemen mensen aan die minimaal 4 weken blijven.

Ik zou dat volgende zomer ook graag willen doen.
Op de site staat niks over de werkvakanties. maar als je ze een e/mail stuurt krijg je enorm veel informatie. :)
Je kan er gratis eten/verblijven en dus werken. Maar ook mee gaan met buitenritten/trektochten door de prachtige natuur.
Ze geven helaas geen vergoeding, en de reiskosten moet je ook zelf betalen.

Maar toch lijkt het me echt een geweldige ervaring!

Rennie89

Re: Werkvakantie buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:23

Mocht ik niet genoeg geld hebben voor amerika overweeg ik ook om naar de Sun Dance Ranch te gaan :j Het ziet er echt onwijs gaaf uit!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:11

BRT -> STW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:23

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:02

Ik heb op yardandgroom contact gehad met een stal net over de grens in Belgisch Limburg.
Het is een springstal en de eigenaar spreekt alleen Engels, uiteraard weet ik niet wat de werknemers spreken (normaliter spreken zij naar mijn weten in Belgisch limburg gewoon 'Nederlands').
Wel is het een enorm grote stal en ik zou zeggen (net als haike): Registreer je op yardandgroom, kijk daar rond en als dit je leuk klinkt stuur me dan een pbtje, dan kan ik zijn gegevens doorsturen waarna je zelf kunt kijken. :j
Verder staan er heel veel stallen in Europa die net als deze stal kost en inwoning aanbieden..
Zou zeggen; gewoon doen! Veel succes. :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:04

Wat tevens mogelijk is: Ga solliciteren bij Activak!
Dit zit in België en deze verzorgd jongerenreizen waaronder ponykampen.
Ik heb zelf ook een kamp gedaan afgelopen zomervakantie, en als ik dit jaar niet naar het buitenland ga dan is mijn planning om nog wat kampen te geven.
Uiteraard tegen kost en inwoning, eventueel de mogelijkheid om mee te rijden vanaf Antwerpen naar bestemming en terug, en je krijgt een kleine vergoeding per week + rijd mogelijk een week lang iedere dag paard als begeleider. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:24

Hmm ik ga het even rustig door lezen en overleggen met mn ouders, die in zweden lijkt me wel erg leuk! spreken ze daar ook gewoon engels? ik heb nooit duits of frans gehad

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:43

Op yardandgroom staat zooooo veeel :j

Ik heb mijn toekomstige baan ook vandaan :D

Ik ga naar Engeland :D
Maar ik wil langer blijven.. Een jaar ofzo,, dus ik weet niet precies hoe het werkt als je 'maar' 2 maanden kunt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:33

Ik snap die site niet helemaal :o ik heb met mn vader overlegd, hij vind het wel een goed idee als ik het ga doen.

@_Nancy, ja helaas 'maar' 2 maanden was net zo goed een jaar gegaan maar ik heb leerplicht en kwalificatieplicht.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:35

Oh zoo :)

Ik heb een leerplicht meer, maar ik heb ook nog geen kwalificatie :o :=
Maar voor mij is het de bedoeling dat ik niet meer terug kom ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:46

nee voor mij ook niet ben een beetje klaar hier, ben aan de kant gegooid gister door baasje van het paard wat ik bijna een jaar gereden heb

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:50

Ik wil geen roet in het eten gooien maar als je nog geen 18 jaar bent, mag je alleen met toestemming van de onderwijsinspectie een tussenjaar nemen. Je moet dan een zeer goede reden hebben waarom je een jaar niet naar school gaat. Mocht je die toestemming krijgen, dan stellen ze daar wel eisen aan, b.v. dat je (fulltime) gaat werken. Denk dus goed na voordat je deze keuze neemt!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:53

Lillian, wat jammer zeg!! :( Zomaar ineens?? :oo

Blanket, klopt inderdaad :j De leerplicht weer.. Zo irritant! Gelukkig heb ik daar dan geen last meer van met mijn 19 :j :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:59

Als je je HAVO of VWO diploma hebt gehaald niet hoor.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:08

Dat klopt ook weer :=

Tot je 18 naar school óf een start kwalificatie (mbo niveau 2, havo of vwo)

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:11

@_nancy, waar ga je heen in Engeland? Ik zoek ook nog een plekje, het liefst in Engeland voor een half jaar vanaf eind juni. Ik heb al contact gehad met heel wat ranches en stallen maar veel mensen zijn al voorzien. Op het moment ben ik aan het praten met een stal in Whales die wel geïnteresseerd is maar ik hou graag mijn opties open :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:17

Meeste zoeken mensen die snel kunnen beginnen, dus ik zou als ik jouw was pas juni gaan zoeken.

Ze willen iemand die in 2 weken op de stoep staat (echt hoor)
Ik heb geprobeerd er half februari van te maken, maar dat zou dan te laat zijn, want als ze iemand anders vinden komt die gewoon voor jouw, heb jij even vette pech dan :+

Ik ga nog helemaal nergens heen :D
Ik heb wel veel sollicitaties lopen, en mijn huidige actieve loopt nu voor Ierland.
Vanavond gesprek gehad, wat echt onverstaanbaar was vanwege het accent..

Maar daar zou ik dus 6 paarden tot mijn beschikking krijgen om te trainen, te verzorgen, te groomen en eventueel mee op wedstrijden gaan.

Dus daarbij twijfel ik nog.
Maar ik heb ook nog gesolliciteerd in Portugal :j

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:22

Hmm misschien moet ik ook mijn kansen vergoten door in meerdere landen te gaan zoeken..
Wat bedoel je met in Juni pas gaan zoeken? In Juni pas gaan solliciteren? Neeee dat ga ik echt niet doen, ik wil zekerheid van een baan voor een halfjaar vanaf Juni en ik wil dat goed geregeld hebben :j
Ik ben heel het hoogseizoen door beschikbaar dus ik hoop toch gouw iets te vinden..
Het liefst in western maar ik ben er achter gekomen dat dat een stuk moeilijker is dan engels!

Gaaf dat van Ierland! Uitdagend. Is het met kost en inwoning?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:25

Ja, dat bedoel ik inderdaad :=

Want zoals ik al zei, meeste zoeken voor direct.. Binnen nu en 2 weken.. :j
Dat is het geval dan op yardandgroom.

Maar je kunt ook gaan googlen op zomervakantie werk buitenland.
Dan krijg je zo'n aantal website waar verschillende vacatures op staan :j :)

Western heeft ook mijn voorkeur, maar goed.. Wat jij zegt, het is moeilijk te vinden!
Ja, in Australie en Nieuw-Zeeland, wat misschien wel wat voor jouw is dan? Gezien de duur dat je wilt gaan, maar voor mij zou dat niet mogelijk zijn want ik wil minstens een jaar.

Ja kost en inwoning, ik krijg een eigen huisje op het land zeg maar, en mag het daar zelf uitzoeken _O-
Wat betreft koken, wassen, slapen, enzo bedoel ik dan he :=

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 15:35

Ik ga na school een mailtje sturen naar Sun Dance Ranch! Zijn die mensen Nederlands?
Want als het in het Engels moet ga ik m'n vaders hulp inschakelen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:35

Blanket schreef:
Ik wil geen roet in het eten gooien maar als je nog geen 18 jaar bent, mag je alleen met toestemming van de onderwijsinspectie een tussenjaar nemen. Je moet dan een zeer goede reden hebben waarom je een jaar niet naar school gaat. Mocht je die toestemming krijgen, dan stellen ze daar wel eisen aan, b.v. dat je (fulltime) gaat werken. Denk dus goed na voordat je deze keuze neemt!

Ik ben toch echt met 17 aan een tussenjaar begonnen :D Maar oke, ik heb dan ook mijn vwo.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:51

Ik wil dus ook nog vakantie werk gaan doen deze zomer. Ik heb het vorig jaar al gedaan, dus ben er een beetje bekend mee.
Ik ga zo even alle links bekijken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:41

Blanket schreef:

Daarom ga ik ook geen tussen jaar doen, maar 2 maanden, maar MISSCHIEN zou er iets te regelen vallen als het voor een jaar is oid, ik zou alleen mn god niet weten hoe ik dat ga doen met mn ouders, vriend, vriendinnen ect.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:25

Lillian__ schreef:
Ik ga na school een mailtje sturen naar Sun Dance Ranch! Zijn die mensen Nederlands?
Want als het in het Engels moet ga ik m'n vaders hulp inschakelen.

Waar is die Sun Dance ranch? Ik heb namelijk ook gesolliciteerd bij en Sun Dance ranch en ben niet aangenomen omdat ze al mensen hadden voor het hele seizoen!